Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czy ktoś się orientuje czy rodzaj instalacji gazowej ma wpływ na spalanie i moc silnika.oczywiście zakładając, że instalka jest dobrze założona
czasami się mylę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak, ma wpływ bardzo duży, ponadto :search:

 

II generacja - założona kryza (zwężka) w dolocie, co potrafi znacznie obniżyć moc, ponadto spalanie jest większe, a moc na benzynie również spada!!

wtrysk - brak zwęźki, moc teoretycznie (przy poprawnej regulacji) powinna być prawie identyczna (parę pojedynczych koników przecież nie robi różnicy), spalanie do 15% większe niż Pb

 

fakt, najistotniejsze jest, żeby instalację założył ktoś z głową!!!!!!!

Kai
Opublikowano
tak, ma wpływ bardzo duży, ponadto :search:

 

II generacja - założona kryza (zwężka) w dolocie, co potrafi znacznie obniżyć moc, ponadto spalanie jest większe, a moc na benzynie również spada!!

wtrysk - brak zwęźki, moc teoretycznie (przy poprawnej regulacji) powinna być prawie identyczna (parę pojedynczych koników przecież nie robi różnicy), spalanie do 15% większe niż Pb

 

fakt, najistotniejsze jest, żeby instalację założył ktoś z głową!!!!!!!

 

zgodze sie z tym a przy sekwencji dobrze załozonej moc powinna być taka sama spalanie takie samo abo nawet mniejsze

Opublikowano
Lego przeciez to co napisales to jakas bzdura.....to tak jakby samochod jezdzil na koks - ty bys wsypal tyle samo wegla i powiedzial ze jedzi tak samo :D ----- LPG i PB roznia sie kalorycznoscia tak jak wungiel i koks ;) i tego nie obejdziesz.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lego przeciez to co napisales to jakas bzdura.....to tak jakby samochod jezdzil na koks - ty bys wsypal tyle samo wegla i powiedzial ze jedzi tak samo :D ----- LPG i PB roznia sie kalorycznoscia tak jak wungiel i koks ;) i tego nie obejdziesz.

 

Właśnie dlatego samochód po autokalibracji jest słabszy. Potem dopiero się go odpowiednio reguluje. Jeżeli analiza spalin ma być odpowiednia (zero tlenu i węglowodorów na wyjściu), to muszą być spalane identyczne ilości paliwa LPG i PB (ilości cząsteczkowe, nie mylić z litrami), ale jak napisałeś - różnią się kalorycznością, więc tak się nie da. Różnica w mocy musi być, przy dobrej jakości gazu i lekkim naciągnięciu parametrów wtrysku LPG - niewielka, ale być musi.

Kai
Opublikowano
czy ktoś się orientuje czy samochód po założeniu instalacji musi być ustawiany na hamowni czy wystarczy w czasie jazdy ustawić tzw. "mape drogową".zaznaczam/, że chodzi mi o samochody o dużej mocy jak np. 540i
czasami się mylę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy ktoś się orientuje czy samochód po założeniu instalacji musi być ustawiany na hamowni czy wystarczy w czasie jazdy ustawić tzw. "mape drogową".zaznaczam/, że chodzi mi o samochody o dużej mocy jak np. 540i

 

Z tą hamownią po założeniu gazu to już nie przesadzajmy.

Już gdzieś pisałem, że idealnie wyregulowana instalacja gazowa to taka, przy której czasy włączania wtryskiwaczy benzynowych przez komputer są identyczne przy jeździe na Pb i LPG (przy jeździe na LPG wtryskiwacze benzynowe są oczywiście odłączone elektrycznie, ale impulsy włączające z komputera są podawane).

Kai
Opublikowano
dzisiaj rozmawiałem z jednym gościem, który zakłada gaz (ul.Kraszewska).twierdził,że w przypadku źle zestrojonej instalacji gazowej(włąśnie mapa drogowa a nie hamownia ) w saamochodach dużej mocy , w przypadku długotrwałej jazdy dużymi prędkościami może dojść do zniszczenia silnika.czy to jest bredzenie , czy ma jakiś sens.
czasami się mylę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzisiaj rozmawiałem z jednym gościem, który zakłada gaz (ul.Kraszewska).twierdził,że w przypadku źle zestrojonej instalacji gazowej(włąśnie mapa drogowa a nie hamownia ) w saamochodach dużej mocy , w przypadku długotrwałej jazdy dużymi prędkościami może dojść do zniszczenia silnika.czy to jest bredzenie , czy ma jakiś sens.

 

A jaka jest różnica między małym silnikiem, a dużym jeżeli chodzi o zasilanie LPG? Nie biorę pod uwagę spalania, zapotrzebowania chwilowego, większego reduktora, dysz itp. Przecież zasada działania i fizyka są identyczne.

Może gazownik chciał po prostu zareklamować swoją firmę, a że mają akurat hamownię :) ...

Jestem oczywiście otwarty i potrafię zmienić zdanie, jeżeli przedstawiana teoria jest poparta faktami... więc niech gazownik uzasadni takie podejście do sprawy.

Kai
Opublikowano
przypuszczam, że chodziło mu brak możliwości rozpędzenia samochodu i jazdę ze stałą prędkością.dziwi mnie to trochę gdyż chyba bardziej chodzi o obroty silnika niż jazdę na szóstym biegu.
czasami się mylę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przypuszczam, że chodziło mu brak możliwości rozpędzenia samochodu i jazdę ze stałą prędkością.dziwi mnie to trochę gdyż chyba bardziej chodzi o obroty silnika niż jazdę na szóstym biegu.

 

Próby drogowe wyglądają tak, że dobry warsztat wpina rejestrator i sobie z nim pojeździsz. Po odczytaniu wartości z jazdy na Pb i LPG są w stanie doregulować w razie potrzeby mapę.

Prędkość i bieg nie mają znaczenia. Istotne są obroty silnika i różne obciążenia (tak właśnie wygląda mapa wtrysków, są to wartości czasów wtrysków zależne od obrotów i obciążenia, korygowane przez sondę lambda i czujniki temperatury).

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.