Skocz do zawartości

330d - tryb awaryjny


Art330XD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przy mocnym przyspieszaniu i gazie do "podłogi" - przy prędkości około 140km/h samochód wchodzi w ,,tryb awaryjny'' tzn traci moc tak jakby był bez doładowania, sytuacje rozwiązuje zgaszenie i odpalenie motoru.

 

po podłączeniu pod komp pojawiają się dwa błędy - pierwszy zapewne nie ma z tym związku, a jedynie ten drugi:

- 13573 - Sterowanie czasem grzania - Awaria sterownika żarzenia

- 4496 - Kontrola ciśnienia w magistrali - Odchyłka regulacji

 

jakiś czas temu wymieniałem czujnik ciśnienia na listwie CR, z czujników pozostał mi chyba tylko i wyłącznie ten na pompie.

 

EGR wymieniony, elektrozawory/odma również, oleje i filtry zmienione, przewód od doładowania również/ korekcje wtryskiwaczy wszystkich sześciu bliskie 0 (jeden ma 0.5, także norma) - jednak problem pojawia się praktycznie przy każdym takim mocniejszym przyspieszeniu.

 

przepływka w maksie wydaje się, że lekko przeładowuje - bo jest 1100 jednostek powietrza w maksymalnym obciązeniu, a powinna być chyba 1000, ale to na mój stan wiedzy, tylko potwierdzenie, że przepływka jest jak najbardziej sprawna (uszkodzona nie powinna przekraczać 600 jednostek)

 

jakieś pomysły co może być przyczyną tego błędu?

 

do głowy przychodzi mi jeszcze kwestia pompki paliwowej wstępnej (tego tematu jeszcze nie ruszałem) - ta, która znajduje się przy progu i pomimo wielu prób nasłuch, nie udało mi się jej usłyszeć w działaniu, a czytając fora, niektórzy twierdzą, że powinna być słyszalna. Pompuje w standardzie 4bary, także takie wartości ciśnienia nie powinny mieć chyba wpływu na przeładowania i przejścia w tryb awaryjny przy tego typu obciązeniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przepływkę masz w 100% sprawną, jeśli chodzi o pompkę podprogową to inpą łatwo ją zdjagnozować, podczas butownia ciśnienie na niej nie powinno spaść więcej niż 3,8bara , pytanie tylko czy przy trybie awaryjnym zapala się kontrolka silnika?

Moim zdaniem głównym problemem jest regulacja ciśnienia w magistrali CR - może przeczyść styki kostek i czujników

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka świec DDE zapala się po tym wejściu w tryb awaryjny

 

jakiś czas temu miałem ten problem przy przyspieszaniu i pojawiał się ten tryb przy prędkościach 80-100 (3-4bieg - automat) przy kręceniu powyżej 3500obrotów/minutę. Wymieniłem wtedy czujnik ciśnienia na końcu listwy (był wskazywany błąd czujnika przy podpięciu komputera) - chwilę było dobrze, a teraz pojawia się przy silnym przyspieszaniu przy granicy 140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spr pompkę paliwa przy filtrze, (w M57 chyba tez jest pod siedzeniem - niech mnie ktoś poprawi jeżeli nie), zobacz czy pompka się nie ''poci'', nie buczy za głośno przy zapłonie... Średnia ich wytrzymałość to ok 150 tys km.
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś może polecić w woj. mazowieckim warsztat, gdzie można byłoby sprawdzić te kierownice i pozostałe propozycje? mechaniczne sprawdzenie - to jednak wolałbym zaufać komuś kto się na tym zna - niż samemu sobie :-)

 

sprawdzałem temat polecanych warsztatów w woj. mazowieckim na tym forum, ale te dwa główne polecane, mają dość odległe dostępne terminy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.