Skocz do zawartości

Olej do automatycznej skrzyni 525tds. Problem ze skrzynią


kamil_r8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem BMW z automatyczna skrzynią od niemca. Wszystko chodzi dobrze poza skrzynią biegów (automat). Problem polega na tym że nie zmienia biegów. Jak wrzuce D to jedzie do przodu tylko bardzo powoli, tak jakby nie miał siły i nie wrzuca nastepnych biegów. Jak wrzuce R to jedzie do tyłu tylko też tak powoli. Padło podejrzenie z mojej strony że mało jest oleju w skrzyni bo tam gdzie jest ta chłodniczka oleju kapał olej. Chciałbym wymienić olej, albo poprostu go dolać. Co radzicie? i Przede wszystkim jaki olej. Zajrzałem od spodu i na skrzyni jest zielona tabliczka. Pisze na niej ZF, 5HP-18 i ten nr tam jest 1056 00091.Wnioskując po przeczytanych tematach to chyba olej ESSO LT 71141. Ale chcę wiedzieć na 100%. Samochód to BMW 525tds E39, 1996 rok lipiec. Z góry dzieki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trzeba poszukac na forum, jest multum informacji. Generalnie zarowno zbyt malo jak i zbyt duzo oleju moze powodowac takie problemy. Olej moze byc rowniez zuzyty. Pierwszy krok, ktory bym podjal to podlaczenie auta pod komputer, bo nie wykluczone, ze sama skrzynia jest walnieta, potem odkrecil korek i sprawdzil ile jest oleju i w jakim stanie on jest. Szczegolowe instrukcje jak zmieniac, jak sprawdzac, znajdziesz na forum uzywajac opcji "szukaj". :search:

Wnioskując po przeczytanych tematach to chyba olej ESSO LT 71141.

To jest raczej wlasciwy olej do wiekszosci skrzyn ZF'a. W Poznaniu mozna go kupic w hurtowni, po dobrej cenie - lepszej, niz oferty na allegro.

Jesli nie jestes pewien oleju, dzwon do ASO, to wpisz w googlu nazwe twojej skrzyni i... poszukaj.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mniej więcej nie wiesz ile może kosztować litr takiego oleju? Ja jestem z Kielc to do Poznania troche daleko :) i jak myślisz, mam spuścić ten stary olej i wlać nowego czy dolać do tamtego? Z tego co widze to on jest w dobrym stanie jeszcze chyba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak jest w przejzysty, kolorze bursztynowym, to jeszcze nie wymieniaj. Teraz pojawia sie drugie pytanie, czy ten olej, ktory masz w skrzyni jest olejem wlasciwym... Objawy moga rowniez byc spowodowane zalaniem niewlasciwego oleju - stad najpierw bym podlaczyl auto pod komputer, aby wykluczyc uszkodzenie elektroniczne badz mechaniczne. Komputer wiele moze powiedziec i jest znacznie tanszy niz wszystkie nastepne kroki.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś mi kolego napisał jak sprawdzić stan tego oleju w skrzyni to byłbym bardzo wdzięczny bo szukam na tym forum i nie mogę znaleźć. Wszyscy odsyłają do jakichś linków które dawno wygasły albo każą szukać dalej

 

 

Skrzynia 5HP18 ma w misce olejowej ma korek od spustu oleju ( maly blizej silnika) i korek od sprawdzania poziomu oleju ( z tylu skrzyni).

Ten od sprawdzania poziomu jest przykry wielka plastykowa zaslepka bo sam korek jest wysuniety ku gorze na kolnierzu.

PO zdjeciu zaslepku zobaczysz korek na klucz imbusowy ( ampulowy) 17 mm.

 

Skrzyniem przed pomiarem nalezy rozrzac ( jazda) do ok 30-50 st C.

Oczywiscie samochod nie moze byc obciazony zadnym bagazem by nam to nie zafalaszowalo wynikow pomiaru.

Wlaczyc wszystkie urzadzenia pobierajace moc z silnika ( kliamtyzacja, grzanie szyby tylnej).

Z hamulcem nacisnietym przejsc wybierakiem po wszystkich mozliwych pozycjach w kazdej przytrzymujac wybierac kilka sekund.

NIE WYLACZAMY silnika i pozwalamy mu pracowac z wybierakiem skrzyni w pozycji P.

Wowczas odkrecamy korek od poziomu oleju i sprawdzamy czy jest jakikolwiek wyplyw oleju przez ow otwor kontrolny.

Jesli jest lekki wyplyw, poziom jest prawidlowy, jesli nie dodajemy na pracujacym silniku olej tak dlugo az zacznie wyplywac z otworu kontrolnego.

Zakrecamy korek kontroli poziomu momentem 100 Nm.

 

Jesli olej wymienialismy to zakrecamy korek sputowy momentem 15 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale jak mi nie wyskakuje żaden błąd w komputerze pokładowym to chyba nie jest wina elektroniki

Nie. Powinienes najpierw podlaczyc auto pod komputer.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten olej. Gościu w sklepie postawił oczy jak mu powiedziałem że chce to wlać do skrzyni (ESSO 71141) ale kupiłem ten olej. Ten co spuściłem ma kolor czerwony a ten co kupiłem taki ciemny żółty. Konsystencja taka sama ale kolorami się różnia. Dobry kupiłem? Bo coś mi sie nie podoba. Zleciało około 1,5-2 litra...to chyba troche mało było
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokladnie sie nazywa ESSO ATF LT 71141. Powinien byc bursztynowy - ciemno bursztynowy. Jesli jest innego koloru, to nie jest ESSO LT 71141, tylko jakis zamiennik. Powinienes go kupic w 20L baniaku za ok 550-600PLN. Jesli wylal sie CZERWONY olej, to najprawdopodobniej masz przyczyne. W mojej skrzyni bodajze chyba miesci sie jakies 10L - zmiescilo sie 7L, czyli 3L zostaly.

 

Ile oleju wchodzi, jaki olej i wiele innych mozesz sprawdzic tu: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a ten co ja kupiłem jest żółty, taki bursztynowy i nie wiem czy mam to wlewać czy nie. Filtr wymieniłem już

 

Jesli na skrzyni jest tabliczka zielona to na 100% powininen byc olej ESSO LT 71141 i jest na pewno koloru bursztynowego. Teoretycznie life time :D

 

Jesli zlecial olej koloru czerwonego to zostal on moim zdaniem omylkowo zalany bo skrzynie tego samego typu rowniez byly zalewany olejem AFT Dexron III ( np. ESSO ATF F-30320 i podlegal on okresowej wymianie) i wlasnie takiego jest koloru.

Z tym ze jesli skrzynia 5HP18 mialy fabrycznie olej Dexron III to wowczas tabliczka na skrzyni byla koloru czarnego!

 

Wg mnie powinines wymienic filtr raz jeszcze (oczywiscie uszczelke miski rowniez) i olej na LT 71141 i to metoda dynamiczna gdyz inaczej w konwerterze ( bo nie ma on spustu) zostanie sporo ilosc oleju co po wymieszaniu sie z swiezym znaczny obnizy paramatery tego swiezego.

 

Zasadniczo taka porcedure powtorzyl byl na zasadzie: przeplukac skrzynie i zalac raz jeszcze ale wiadomo sa to koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisz napisz. Ale 3x powtorze podlacz do kompa, zebys wiedzial czy cos jeszcze jej dolega... Tak profilaktycznie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podłącze, sąsiad robi elektryke. A co do wlewania to najpierw wlewałem na zgaszonym silniku. Później jak się już zaczęło wylewać to go odpaliłem i zostawiłem na P. znowu zacząłem wlewać, ale wlałem ze 3 te szpryce po 0,5L i mi brakło. Zakręciłem ten korek. Samochód mam ustawiony na lewarkach to wsiadłem i włączałem po kolei PRNDS32 i sprawdzałem jak chodzi. Wydaje mi się że lepiej ale to napiszę jutro jak wleje resztę tego oleju. Kupię ze 3 litry jeszcze. Narazie dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oj nigdy nie dodawaj gazu jak masz wlaczony bieg i kola napedowe w powietrzu :!: :nienie:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za późno. Ale wyłączyłem kontrolę trakcji. Nic mu nie jest :) dziwne bo kapie mi olej gdzieś z okolic tej małej chłodniczki (już wcześniej kapał) od skrzyni i ten olej jest koloru żółtego, jak ten co kupiłem. Wydaje mi się że oryginalnie był tam żółty i niemiec wlał tego czerwonego co spuściłem. Ten olej co kapie jest jeszcze w dobrym stanie. Przez noc ukapało może z 5 kropli. Kupiłem 3 litry tego esso lt 71141 i zaraz biorę się do dolewania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma znaczenia czy kontrola trakcji jest wlaczona czy nie. Gdy ASB przelozy ci bieg uszkodzisz sobie skrzynie, jesli kola napedowe bedziesz mial w powietrzu :!: Tak samo gdy kola sie slizgaja, nie mozna dopuscic do zmiany biegu na nastepny, choc tego pilnuje wtedy DSC.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniłem ten olej. Przejechałem się i stwierdziłem że za późno biegi przełącza, tak mniej więcej przy 3000obr i mi 5 nie wrzuca wogóle ;/ tak na trybie D jak i S. na wstecznym jedynie chodzi bez zarzutów...zbiera się lepiej niż do przodu...Narazie musze coś z tą chłodniczką zrobić bo tam mi cieknie olej. Jak się przejechałem zaczął lecieć szybciej. Później jade go podlaczyc do kompa. Mam takie pytanie: czy może być tak że do miejsca z którego leci olej dostaje się powietrze i dlatego ta skrzynia tak chodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gorzej, moze tak byc, ze w chlodniczce miesza sie ciecz chlodzaca (ta z chlodnicy) z olejem ASB.

Jesli uwazasz, ze zbyt pozno przelacza biegi, zresetuj pamiec pedalu gazu. Poszukaj na forum jak to sie robilo, bodajze wciskalo sie kickdowna na 10s i kluczyk na pozycje I lub II.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u elektryka samochodowego, skasował mi jakieś błędy i wszystko pieknie śmiga, biegi wchodzą jak w masełko :) jutro chłodniczke bedę miał nową, założę i autko do jazdy ;) dzięki Wam wszystkim za pomoc koledzy ;) a najbardziej tobie mcmt, kolego z Poznania ;) Pozdroo. Jak bedę miał jeszcze jakieś problemy z którymś autkiem to bije na bmw-klub.pl ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.