Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

4.4 99r 375000km

 

Witam.

Od kilku tygodni mam problem w postaci spadku mocy na 4 i 5 biegu. Na 3 pierwszych biegach auto przyspiesza (jest wyczuwalny spadek mocy przy około 3700 /4200 obrotów na pierwszych 3 biegach ale kręci do końca do 170km/h) na 4 biegu obroty spadają ponizej 4000 i auto zbiera się okrutnie wolno ledwie zamykam 4 wbijam 5 i jest 215km/h i tyle.

W ECU jest błąd P1509 czyli " Variable valve timinig bank 1" i świeci się CHECK ENGINE oczywiście. Z tym błędem jeżdżę od mniej więcej 30000km i nigdy nie było takich problemów z mocą aż do teraz. Okazuje się że są kolejne 2 błędy: P0170 - Fuel trim malfunction (mieszanka zbyt uboga) bank 1 i P0173 czyli to samo w bank 2. Przeczyściłem przepływkę ale nie ma efektu co dalej? Dolot, podciśnienie z separatora oleju, katalizatory? Gdzie szukać i od czego zacząć?

Auto sprawia wrażenie jakby miało kluche w gardle idzie ale jakby z tyłu plandeka, na postoju silnik pracuje równo.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wskazówki.

Czy ktoś zamawiał BMW?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledze widze "lektury" nie pomogly ( viewtopic.php?f=72&t=126075 ), bo problem wciaz jest.

Jeszcze raz napisze, ze najprawdopodobniej cos z VANOS'em, ale najpierw wycialbym katalizatory i sprawdzil czy nie sa zapchane. Nie dawno byl temat o spadku mocy, po "przeczyszczeniu" katalizatorow, auto odzylo; poszukaj sobie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.