Skocz do zawartości

E39 - regeneracja dwumasy - co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ przerobiłem ostatnio temat koła dwu masowego, dodam swoje.

 

Przy rozwalonym kole dwu masowym miałem objawy jak:

 

przy gaszeniu silnika klekot,

 

w kabinie mamy wibracje jak w ursusie, ale to wszystko zależy od stopnia uszkodzenia koła, w moim przypadku czym bardziej ugrzany był silnik, tym większe wibracje,

 

szarpania w moim przypadku nie było, ale nie wykluczam tego objawu.

 

Ponadto. Koła dwu masowe to dwie masy złączone (sprężynami) i wspólną osią zalane specjalnym smarem. Zabronione jest mycie wodą, chemią przedmuchiwanie kół powietrzem. Jak widzę na Allegro wymyte karcherem koła to gwarantuje wam, że takie cudo będzie w najlepszym wypadku takie jak wyjeliście z auta. Jeśli chodzi o zamienniki Valeo z koła dwu na jedno masowe to pdobno nie ma, są tylko do VW.

Tak więc jeśli macie zamiar jeździć dłużej swoim autkiem to proponuję inwestycje w oryginał. Jeśli na krótko, jest patent spawania dwóch mas do siebie ale jest to oczywiście wielka lipa.

Trzecia opcja to firma z Poznania która takie koła regeneruje i daje 2 lata gwarancji. Z tego co słyszałem to też lipa lecz zastanawiają mnie te dwa lata gwarancji, w końcu to nie mało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie nigdy nie wiedzialem do konca co to jest to kolo zamachowe dwumasowe. Aktualnie po przeczytaniu kilku artykulow, zobaczeniu na zywo, przeczytaniu tego topic'u oraz filmikow (np:

czy
), uznaje, ze to raczej proste mechaniczne urzadzenie, ktore tak na prawde bardzo latwo daloby sie zregenerowac.

 

Czy taka dwumasa wstepuje tylko w dieslach czy wszystkich silnikach?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano (edytowane)

W M62 tez masz dwumasę.

 

Jak pedał sprzegla drzy, to albo

- sprzegło konczy zywot - łożysko oporowe czy coś, nawet jak sama tarcza jest w miarę jeszcze

- luzny walek wejsciowy skrzyni - czyli lozysko w skrzyni.

Podobno zuzyta dwumasa daje tez drgawki sprzegla, jak sie go wcisnie na 1-2cm.

U mnie po wymianie dwumasy sprzeglo dalej drga, wiec nie jest bezposrednią przyczyną.

 

Dwumasa nie znosi strzałów ze sprzegla i jazdy na wolnych obr (diesel), jak sie tego przestrzega to pozyje dlugo. Powinien.

Edytowane przez ar_w
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
OK. A czy w automacie tez jest? Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Automat nie ma dwumasy :-)

 

Choc ma jakieś tam koło zamachowe. Doskonale to czuć jak w 3.0d robi sie przegazówkę. Automat o wiele szybciej wchodzi w obroty od manuala (mniejszy moment bezwładności koła)

Opublikowano
Ok ale po co to ustrojstwo jest w aucie ?? co ono daje ? a jak jade z mala predkoscia to tak jakos huczy jak jade szybciej to ustaje czy to jest objaw konca dwumasy ?? Co myslice o uzywce ?? moze warto zaryzykowac troche szkoda 1500zl na czesc eksploatacyjna wydac no ale coz terzeba to trzeba BMW to nie BMX
(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Opublikowano

Jak huczy, ja bym obstawiał łozysko oporowe, ew. łozysko skrzyni. Objawy padnietej dwumasy masz opisane w postach wyzej.

Z tego co piszą, dwumasa z założenia służy lepszemu wytłumieniu drgań silnika i w efekcie wydłużanie zycia podzespołom w napędzie, bo pracy silnika nie da sie idealnie wyrownoważyc, masz w obrocie 6 cykli, co kazdy zapłon w cylindrze to silne uderzenie w napęd. Dwumasa ma to tłumić. Im wiecej garów, tym rowniej, logiczne.

W praktyce wychodzi na to, ze jest to pomysł wytrzepania kieszeni wlascicielom tych aut, bo efekt jest podobny z systemem jednomasy i tłumikami w samym sprzęgle.

Opublikowano
Rozumiem tylko ze w aucie nie czuc wcale niczego szczególnego gdyby było jednomasowe koło było by to samo apropo jednomasowego koła to słyszałem ze ktoś kiedyś gdzieś zmienił na jadnomase i autko chodziło czy to prawda ??
(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Opublikowano
valeo robi takie zestawy, tj. jednomas + tarcza z tłumikiem drgań skrętnych + docisk zamiast dwumas, polecam wątek o e34 nawet z filmikami przed i po http://bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=12&t=4296, rozpytywałem i niestety valeo nie robi takich zestawów pod sprzęgło 240mm czyli dla e39 530d, miejmy nadzieje że kiedyś wprowadzi
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam! sorki że odnawiam wątek ale chyba trafiłem w dobry temat. Otóż tak jak kolega piszę u mnie bardzo ciężko zmienić płynnie bieg, gdy dodaje lub ujmuje gaz na 1 lub 2 to mam takie szarpnięcię i stuk. Niby jak gasze i odpalam to nic nie drga ani nie słychać jakiś niepokojących odgłosów. Wymieniłem lewą poduszkę pod silnikiem i tlumik drgań skrętnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.