Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Jestem nowym posiadaczem E90 z 2007. Pewnie jak każdy ze świeżych użytkowników wpadam w lekką panikę myśląc o oryginalnych oponach typu ROF. W takie właśnie jest wyposażone moje auto. Ale do rzeczy. Prześledziłem większość wątków na ten temat i dowiedziałem się, że na oryginalne felgi od ROF mogę swobodnie i bez problemu założyć standardowe opony. To już wiem. Nie będę uczestniczył w dyskusji na temat twardości danego typu opon, bo było już o tym bardzo wiele. Ważne dla mnie jest czy po zmianie FELG na nieoryginalne (nie od ROF) nie będę miał kłopotów ze wskazaniami ciśnienia. Nie znalazłem dokładnej odpowiedzi czy przy ROF w BMW czujniki ciśnienia są w felgach, czy w innym miejscu. Obawiam się, że po zmianie felg wyskoczy mi komunikat o braku wskazania ciśnienia i potrzebie kontaktu z serwisem. Jeśli po prostu tego wskazania nie będzie i dla komputera jest to obojętne to OK. Jeśli jednak będzie wykazywało błąd zaczną się problemy. Stałych bywalców i doświadczonych forumowiczów proszę o podpowiedź. Z góry dzięki za pomoc :P
Opublikowano
O mierzeniu cisnienia w oponach tez juz bylo ale w skrócie to tak: Komputer mierzy droge koł na jednej osi czujnikami ABS. (kola o różnym cisnieniu pokonują inne odcinki) Komp. wywala sygnal gdy zauwazy różnice.Wystarczy dopompowac i zresetować kompa.
Opublikowano
Czyli jeśli dobrze złapałem żadne czujniki w felgach do tego nic nie mają? Pytam, bo wyczytałem gdzieś na innym forum, że przy kołach ROF montowano czujniki w wentylach. Były w nich jakieś baterie, które starczały na przejechanie około 50 tys. km Po tym zjazd do serwisu. Tym bardziej cieszę się, że w E90 jest to bezobsługowe i mogę montować dowolne felgi. Dzięki za info ;)
Opublikowano
Czyli jeśli dobrze złapałem żadne czujniki w felgach do tego nic nie mają? Pytam, bo wyczytałem gdzieś na innym forum, że przy kołach ROF montowano czujniki w wentylach. Były w nich jakieś baterie, które starczały na przejechanie około 50 tys. km Po tym zjazd do serwisu. Tym bardziej cieszę się, że w E90 jest to bezobsługowe i mogę montować dowolne felgi. Dzięki za info ;)

pytania sa takie:

1) jezeli masz czujnik cisnienia w kolach (czyli na kompie pokazuje Ci jakie masz cisnienie w danym kole np. 2,5Bara) to musisz przelozyc wentyle z czujnikami... nie ma roznicy czy bedziesz uzywal felg przeznaczonych dla ROF czy nie, jest to tylko kwestia "wentyli"...

2) jezeli nie masz takiego pomiaru to masz tylko standardowy wskaznik (opona z wykrzyknikiem) zmiany cisnienia w kolach, czujnik ten jak napisal kolega wyzej mierzy roznice predkosci oborotwej kol i tez nia ma zadnego powiazania z typem felg, opisowo: opona w z wieszkym cisnieniem bedzie miala wieksza srednice i bedzie sie mniej obracac od opony z mniejszym cisnieniem (mniejsza srednica), czujnik wychwyca roznice w prdekosciach obrotowych kola i wywala blad (czerwona opona z wykrzyknikiem)...dlatego po kazdym tankowaniu powietrza nalezy "zerowac" czujnik...

na przyszlosc patrz/czytaj instrukcja obslugi auta, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.