Skocz do zawartości

[e39] 530d Ciśnienie doładowania


tedeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie to nie "kręci" jak widzę, że przy wskazaniu parametru w Inpie jest ! lub leci na czerwono jeśli znam zakres. To po pierwsze. Po drugie na "chłopski rozum" dawki powietrza i paliwa zależne są od pojemności silnika, bankowo dwulitrowy diesel nie dostaje ani jednego, ani drugiego tyle co trzylitrowy. Moja nowa przepływka BOSCHA tyle nie pokazywała, a ECU w życiu ponad 1000 jednostek nie wołał, chyba że za słabo deptałem (~170 km/h)

Dla potwierdzenia zapis tabelaryczny z nagrania video z wiosny ubiegłego roku (DIS podczas jazdy):

http://img237.imageshack.us/img237/3046/airmaswykres.jpg

Jak widać ECU nawet po ostrym deptaniu nie chciał więcej niż 1000 jednostek. Na dodatek wykres był robiony na tym samym przepływomierzu, który teraz zawyża.

Wtryski sprawdzone DISem (korekcja nie przekracza +-0,8).

Jutro niestety obowiązuje dewiza Arbeit macht frei, więc nie będzie czasu na podłubanie przy EGR :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mecenasie, 1026,5 mg uzyskałeś na chwilę przy overboost, a później mierzona masa była niższa niż wzorzec. Do tego pasowałoby nałożyć jeszcze wykres ciśnienia doładowania i wszystko byłoby całkowicie jasne. U mnie jest ok. 200 mg więcej po ustabilizowaniu prędkości (obciążenia silnika). Właśnie z tego powodu mam zużycie większe i wydaje mi się trochę słabszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeszcze mam w laptopie ten film to na jutro przygotuję podkład z turbiną do tego wykresu. U mnie cały bajer polega na tym, że przepływomierz nadal pokazuje przy ok. 3000-3500 obr masy powyżej 700 mg na suw, ale ecu tyle nie chce :mad2: zawsze jest o jakieś 150-200 mg mniej w specified. I to nieszczęsne spalanie, da się to nawet zauważyć na wskaźniku zużycia, wskazówka rzadko spada poniżej 10L, a już przy lekkim przyspieszaniu wędruje na max.

 

P.S.

Film jest wykres też się zachował, więc jeśli dam radę czasowo to będzie jeszcze dziś, jeśli nie to jutro po południu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarioKa - nie wiem czlowieku o co to bicie piany, nie wiem dokładnie z czym masz problem, jakbys mógl dokladnie sprecyzować w jakiej sytuacji masz wskazania większe od wymaganych, to wtedy postaram sie pomóc. Jeśli mówisz o wskazaniach na postoju to niestety nie ma tematu.

Mała wskazówka - jeżeli szukasz pomocy na forum to trochę "grzeczniej" dyskutuj. Dotychczasowym pretensjonalnym, gburowatym tonem wypowiedzi powodujesz awersję do własnej osoby i celową niechęc udzielania właściwych wskazówek. Myśle ze nie tylko ja mam takie zdanie.

Potraktuje twój problem ambicjonalnie i bede dalej śledzil ten wątek. Normalnie bym już odpuscił i poszedł do garażu pracować nad moim weekendowym projektem.

 

Mecenas - jeżeli podczas delikatnej jazdy, jak dobrze rozumiem, wskazania masy powietrza masz wyższe od wymaganych, czyli jest 700, a ma być 500, przy czym doładowanie pokrywa sie z wymaganym, to masz problem z recyrkulacją spalin - najlepiej wymienić elektrozaworek od egr od razu, ale to kolektor raczej trzeba sciagać, chociaż da sie bez. Potem czyśczenie samego egr.

 

Jeżeli w tej sytuacji masz ciśnienie doładowania wyzsze od wymaganego to masz problem z turbiną - albo zapieczone żaluzje, albo ktoś majstrował przy cięgnie od gruszki.

 

Sytuacja ulega zmiania przy prawym pedale w podłodze, wtedy w pierszych sekundach mamy doładowanie 1,35-1,5 bara, oczekiwana mase powietrza na poziome 900- 950, a rzeczywistą na poziomie 1080-1200. Ten własnie zapas masy powietrza jest wykorzystywany przy chiptuningu

 

Ps. M47N czyli 2.0 150 km ma ciśnienie doladowania w serii na poziomie jak dobrze pamietam 2350mbar czyli 1,35 bara, czyli wiecej niz 3.0d, a w overboscie zawsze spokojnie dobija do 1,55 b.

 

Pozdrawiam i życze spokojnego weekendu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Killme, nie lubię jak ktoś mi zarzuca, że czegoś nie rozumiem. A to raczej Ty masz z tym problem, bo pisałem już, że ta sytuacja ma miejsce po ustabilizowaniu prędkości (obciążenia silnika).

Mecenas opisał ten objaw najprościej jak się da i widzę, że udało Ci się w końcu zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie długo mnie nie było, ale okazało się, że to nie ten film mi pozostał z tamtego roku, więc dziś zrobiłem nowy. I teraz sam nie wiem co mam o tym myśleć :duh:.

Podczas przyspieszania przepływomierz lekko zaniża, podczas spokojnej jazdy jest sporo za dużo. Z turbiną jak już pisałem, actual prawie zawsze ciut większy od specified.

Niepokoi tylko ten słaby dół, może za słabo żona depnęła!? Chwilę trwało zanim poszedł kickdown, bo to automat.

Na pewno w wolnej chwili do rozwałki idzie EGR, wcześniej jeszcze tylko zrobię pomiar DIS'em na postoju - podczas jazdy EGR (już nie pamiętam dokładnie nazwy parametru) oscylował w granicach 43%.

Tutaj wykres:

http://img718.imageshack.us/img718/8529/wykresobiazeniares.th.jpg

Najgorsze jest to, że podczas przyspieszania (jechała żona, ja badałem parametry i nagrywałem) przy wciśniętym mocno gazie pomimo, że auto przyspieszało płynnie słychać było cykliczne zamuły (jakby odcinało gaz na około 0,5 sekundy) i tak przez cały czas przyspieszania, jeszcze raz powtórzę, było płynnie tylko ten dźwięk był jakby silnik się dusił. Może to skrzynia, nie wiem? W każdym razie po raz pierwszy się to stało i już więcej się nie powtórzyło (na razie, w drodze powrotnej deptałem sam na odcinku 125km).

P.S.

Turbina ma 1,5 roku, elektro-zawór 2 miesiące, vacum na głównej szynie -0.9 do -1.0 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to jest problem, o którym pisałem. Ja chyba też zacznę o zaworu EGR. Wyczyszczę go, a potem prysnę white grease, żeby się nie przycierał. Szkoda, że elektrozawór schowali pod kolektor, bo przez to roboty będzie więcej. Jak coś rozkmninię, to napiszę. Ale kiedy to będzie....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trochę już wody upłynęło od od ostatniego wpisu, ale wypada dokończyć temat.

Problem z zawyżaniem wskazań przez przepływomierz spowodowany był przez zacinający się zawór AGR (nie ten sterujący tylko już ten wykonawczy). Co prawda brudu tam nie było bo czyszczę to dosyć często, co około 2-3 miesiące, ale zacinała się membrana. Zalałem to środkiem do czyszczenia tarcz, takim który nie zżera gumy, wydmuchałem po jakimś czasie kompresorem i po ponownym zalaniu WD40 kilkadziesiąt razy przy użyciu imadła i niewielkiej rurki rozruszałem tłok wpuszczający spaliny.

Problem z zawyżaniem tlenu zniknął, pozostał natomiast problem wyższego spalania. Wciąż gdzieś mi wciąga około 0,5 litra więcej na 100km niż wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

Odgrzewam, mam problem z e39 3.0, 184km samochód ma założoną GT2260V i większy intercooler (na ori mapie)

Samochodem bezproblemowo objechałem Anglię w obie strony, i radziła sobie super.

 

Wjechałam do garażu w celu wymiany wszystkich filtrów oraz rozkręcania i wyczyszczenia kolektora i EGRu, wszystko poszło elegancko, zobaczyłem sporo nagaru na Mapsensorze, wyczyściłem benzyną przedmuchałem i zonk, odpalam samochód, turbina nie pompuje :[

 

Zamówiłem inny założyłem to samo (po zamówieniu znalazłem jak je sprawdzać i oba okazały się dobre)

Wężyki szczelne, egr czyściutki,vacuum ok, turbina sprawdzona luzy itp. przepławka wydaję się być ok.

Dziś zauważyłem, że strasznie grzeje się zawór sterowania turbiną co ciekawe, po odpaleniu samochodu cięgno gruszki idzie na dół lecz nie reaguje na dodawanie gazu, zmieniłem zawór na inny z passata 1.9tdi (tylko takie mam) na próbę i turbo reaguje, na początek cięgno opada i przy dodaniu gazu pracuje.

Po jeździe próbnej samochód jest trochę zrywniejszy ale dymi na czarno jak MKS.

 

Czy zawór sterownia turbiną ma coś do dymienia? zamówiłem 2 nowe zawory do bmw jutro może przyjdą i zobaczę.

Niestety nie mogę zrobić dobrych pomiarów ponieważ nie mam nic do BMW a gscanem ftouchem nic nie zrobię jedynie diagunem x431 lecz też bez szału.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, wygląda na to, że padł Ci Elektrozawór sterowania TC. Ten od VW może mieć inne wartości i źle steruje turbiną, stąd możesz mieć więcej dymu. Sądzę, że po założeniu prawidłowego elektrozaworu wszystko wróci do normy.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem elektrozawór i dalej to samo, cięgno po naciśnięciu gazu delikatnie się podciąga a na tym z passata pracuje lepiej dziś ma przyjść 3 zobaczymy co pokaże, dalej dymi na czarno, wywaliło błąd boost-pressure control, przepławka daje ok 500-600 mg, turbo bije słabo max 1.4 (moje turbo to gt2260).

Co to może być: nieszczelność w układzie między turbiną a IC, zacinający się EGR, padająca turbina :mad2: silnik tak jak by się dusił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania wymieniałeś?

Wydaje mi się, że coś się mogło stać z ECU, bo kontrola ciśnienia doładowania jest realizowana przez DDE. Komputer steruje elektrozaworem turbiny na podstawie masy pow. aktualnego ciśnienia doład. oraz obciążenia silnika.

Musisz chyba znaleźć kogoś z testerem BMW GT1, żeby ogarnąć problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania wymieniałeś?

Wydaje mi się, że coś się mogło stać z ECU, bo kontrola ciśnienia doładowania jest realizowana przez DDE. Komputer steruje elektrozaworem turbiny na podstawie masy pow. aktualnego ciśnienia doład. oraz obciążenia silnika.

Musisz chyba znaleźć kogoś z testerem BMW GT1, żeby ogarnąć problem.

 

Czujnik doładowania wymieniony, 3 elektrozawory, co ciekawe teraz zauważyłem dziwny świst przy kolektorze i dym, tak jakby była nieszczelność, ma to coś wspólnego? daje sobie jeszcze 2 dni i szukam mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelność załatwiona kolektor i IC, kolejna sprawa elektrozawory postanowiłem je sprawdzić co się okazało, oryginalny z samochodu był spalony w środku, 2 które kupiłem też nie sprawne (12v+powietrze w Vac i nie puszczają oba) powinny razem ze sobą współpracować, po odpięciu przepływki lepiej reaguje na gaz.

Zostało:

1 elektrozawory

2 turbina- lecz po przejechaniu 1m do garażu wątpie że padła :] chyba że mam pecha :duh:

Ok jak zrobię napiszę, dziękuję za podpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak mam pecha :duh: wyciągnąłem turbo i z tego co zauważyłem koło turbiny stawia opór w jednym miejscu, pewnie się zaciera , o 7 rano się dowiem wszystkiego ponieważ jadę na sprawdzenie i regeneracje :norty: .

Pozdrawiam

 

Ps

Odebrałem turbinę po 5h, kontakt z "fachowcami" beznadziejny podobno koło miało opór jak pisałem i turbina się zacierała, tyle z wielką łaską dowiedziałem się od sekretarki, do tego karta gwarancyjnej sprytnie opisana " w przypadku montażu turbiny poza firmą ... należy ją montować wg załączonych warunków montażu" których nie dostałem :] oby tylko turbina lepiej pracowała niż ta firma.

Za niedługo montaż :P

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/98f75bd5e77e.jpg

 

Ps2

Turbo dalej nie dmucha :[

 

Ps3 Auto dymi na czarno czyli coś z powietrzem

 

Reasumując:

Węże ic sprawdzone

Ic nie zatkany przepuszcza

Czujnik doładowania nowy

2 elektrozawory nowe

Wężyki wymienione

Cięgno przy turbinie pracuje poprawnie

Turbina po regeneracji

Kolektor czysty

Egr czysty

 

Jeśli ktoś ma jeszcze pomysł proszę o pomoc :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walka zakończona bez udziału fachowców, turbo pięknie dmucha :] udało mi się :mrgreen: , co się okazało, jak wspominałem na początku historii wszystko się zaczęło od czyszczenia egr i kolektora. Przy montażu kolektora musiałem za mocno dokręcić śruby i kolektor w paru miejscach się uszkodził, a skapnąłem się dopiero przy użyciu plaka :]

Nowy kolektor+uszczelki i wszystko gra, muszę pomyśleć jeszcze nad nowa mapą przy tej turbince.

Całe doładowanie wymienione nie potrzebnie ale satysfakcja jest.

Pozdrawiam :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.