Skocz do zawartości

Rozwiązałem problem 'żabek' przy przyspieszaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Wreszcie CHYBA /nie chce zapeszyć bo przejechałem 30km/ udało się usunąć to denerwujące zachowanie. Winowajcą był element o numerze (4) tu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE11&mospid=47424&btnr=13_0367&hg=13&fg=20&hl=65

 

Znajduje się on na wlocie do przepływomierza ale jeszcze w obudowie filtra powietrza. U mnie on po prostu odpadł i leżał na filtrze. Widać na nim ślady klejenia jakimś super klejem w rodzaju 'kropelki'. Widocznie ktoś go wcześniej odłamał. Zapewne efekt był taki że ten plastik latając w obudowie filtra powodował zawirowania powietrza przed przepływomierzem i ten głupiał. Kilka razy na forum spotkałem się już z podobnymi problemami co u mnie. Wątpię aby wszyscy mieli odpadnięty ten element ale może po prostu pomiędzy nim, a obudową jest szczelina i powietrze zaciąga z boku /ale z obudowy filtra/, a nie tylko przez ten 'kominek'. U mnie pomimo że obecnie nie mam go założonego bo nie chce go kleic znowu tylko wymienić na nowy efekt żabek zniknął.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co, ten 'kominek'? Jak na mój gust to ma zapewnić żeby powietrze było pobierane mniej więcej z połowy długości filtra, a nie zaraz znad rury wlotowej.
Opublikowano

Element ma zapewnic laminarny przeplyw powietrza przez przeplywomierz

czyli mowiac po polsku, "uspokoic" wszelkie zawirowania powietrza ktore

nieuchronnie powstaja na filtrze powietrza. Dzieki temu przeplywomierz

jest w stanie dokladniej mierzyc. Nie jest to jakis wielki efekt i

zdecydowanie jesli cos ma tam latac, to lepiej zeby tego nie bylo.

 

Przy okazj uwaga dla chetnych zamontowac sobie jakis "samopal"

w postaci super dolotu ze stozkiem - otoz zeby to wszystko jakos

w miare dzialalo, pomiedzy filtrem a przeplywomierzem powinno

byc co najmniej 8-10cm rury (przewodu powietrznego) w przeciwnym

razie przeplywomierz bedzie klamac a nawet mozna go uszkodzic

 

PS. Ciekawostka: W Oplu Vectrze C ktorego mialem "przyjemnosc"

posiadac przed zakupem BMW wystepowal bardzo podobnby problem,

szarpanie przy ruszaniu, wlasnie takie zajaczki-zabki. GM zrobil

nawet specjalna service information z ktorej wynikalo ze przyczyna

jest...fabrycznie zle zamontowany (odwrotnie) przeplywomierz (zamieniony wlot z wylotem). Niemiec w Russelsheim potrafi ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.