Skocz do zawartości

E34 Dyfer - kilka pytan.


quaszi

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj po przejechaniu trasy okolo 200km, zaczely dochodzic mnie dziwne dzwieki z prawego tylnego kola, cos jakby wycie/szum trudno okreslic. slychac go tylko przy hamowaniu oraz podczas swobodnego toczenia sie samochodu. nie wiem czy rowniez podczas dodawania gazu, bo strumienica wszystko zaglusza :norty: na pewno nie jest to tarcie hamulca, poniewaz felga jak i sama tarcza hamulcowa jest stosunkowo zimna. domyslam sie, ze chodzi o dyferencjal. Przy jezdzie z predkoscia okolo 10km/h dzwiek znika.

 

i tu pare pytan:

 

1. czy na pewno jest to ów dyferencjał.

2. czy jakas naprawa wchodzi w gre, czy od razu szukac jakiego zamiennika.

3. co to jest szpera? wiele o niej sie pisze na roznych forach, ale zadnych konkretow

4. znalazlem dyfry z roznymi przelozeniami, jakie przeloznie do manuala, m20b20 z 1990 roku? od razu napisze, ze nie interesuja mnie zadne osiagi, palenie gum i robienie z siebie idioty na drodze. zwykla spokojna jazda.

5. da rade wymienic to samemu z pomoca wielkiej ksiegi "sam naprawiam"? nie wierze zadnym mechanikow, panow staskow, rysiow itp. juz 2 razy moja beate zalatwili i juz nigdy nikomu auta nie zostawie. wszystko od kilku lat robie razem z ojcem, ktory z wyksztalcenia jest mechanikiem samochodowym, poza tym lubie wiedziec o kazdej srubce w aucie.

Edytowane przez quaszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wydaje mi się że to nie przez dyfer.

2. Ptarz wyżej

3. Szpera jest to coś na kształt sprzęgła , które do pewnego momentu spina razem dwa koła , im więcej szpera ma procent - tym więcej trzeba użyć siły żeby zatrzymać jedno z kół - przy szperze 100% (czyli blokadzie dyfra) niemożna zatrzymać tylko jednego koła (koła kręcą się zawsze razem)

4. Prawdopodobnie 4,15 (ktoś mi kiedyś tak powiedział)

5. Sprawdź najpierw hamulce , może obluzowała się osłona tarcz i ociera o coś

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

najpierw sprawdź/wymień łożysko. Trochę mniej zachodu niż od razu z wymiana dyfra.

 

Co do wymiany dyfra... jeżeli masz podstawową wiedzę, klucze i zmysł mechaniczny to dasz sobie rade. Acha, w niektórych etapach wymiany potrzebne są cztery ręce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W moim m20 mialem przelozenie jak sie myle 4,45 a wymiana to pestka pomijajac fakt dopasowania drugiego dyfra przy ktorym napocilismy sie troche z kumplem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.