Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

dzisiaj po przejechaniu trasy okolo 200km, zaczely dochodzic mnie dziwne dzwieki z prawego tylnego kola, cos jakby wycie/szum trudno okreslic. slychac go tylko przy hamowaniu oraz podczas swobodnego toczenia sie samochodu. nie wiem czy rowniez podczas dodawania gazu, bo strumienica wszystko zaglusza :norty: na pewno nie jest to tarcie hamulca, poniewaz felga jak i sama tarcza hamulcowa jest stosunkowo zimna. domyslam sie, ze chodzi o dyferencjal. Przy jezdzie z predkoscia okolo 10km/h dzwiek znika.

 

i tu pare pytan:

 

1. czy na pewno jest to ów dyferencjał.

2. czy jakas naprawa wchodzi w gre, czy od razu szukac jakiego zamiennika.

3. co to jest szpera? wiele o niej sie pisze na roznych forach, ale zadnych konkretow

4. znalazlem dyfry z roznymi przelozeniami, jakie przeloznie do manuala, m20b20 z 1990 roku? od razu napisze, ze nie interesuja mnie zadne osiagi, palenie gum i robienie z siebie idioty na drodze. zwykla spokojna jazda.

5. da rade wymienic to samemu z pomoca wielkiej ksiegi "sam naprawiam"? nie wierze zadnym mechanikow, panow staskow, rysiow itp. juz 2 razy moja beate zalatwili i juz nigdy nikomu auta nie zostawie. wszystko od kilku lat robie razem z ojcem, ktory z wyksztalcenia jest mechanikiem samochodowym, poza tym lubie wiedziec o kazdej srubce w aucie.

Edytowane przez quaszi
Opublikowano

1. Wydaje mi się że to nie przez dyfer.

2. Ptarz wyżej

3. Szpera jest to coś na kształt sprzęgła , które do pewnego momentu spina razem dwa koła , im więcej szpera ma procent - tym więcej trzeba użyć siły żeby zatrzymać jedno z kół - przy szperze 100% (czyli blokadzie dyfra) niemożna zatrzymać tylko jednego koła (koła kręcą się zawsze razem)

4. Prawdopodobnie 4,15 (ktoś mi kiedyś tak powiedział)

5. Sprawdź najpierw hamulce , może obluzowała się osłona tarcz i ociera o coś

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

najpierw sprawdź/wymień łożysko. Trochę mniej zachodu niż od razu z wymiana dyfra.

 

Co do wymiany dyfra... jeżeli masz podstawową wiedzę, klucze i zmysł mechaniczny to dasz sobie rade. Acha, w niektórych etapach wymiany potrzebne są cztery ręce:)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W moim m20 mialem przelozenie jak sie myle 4,45 a wymiana to pestka pomijajac fakt dopasowania drugiego dyfra przy ktorym napocilismy sie troche z kumplem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.