Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zmienilem podpory wału do mojej betki, ale dla odmiany zaczęła rotować mi cała fura. musze wymienić wał?? w jakich modelach montowano identyczne wały jak w e30, 316 i z 1990 roku?? dzieki z góry za pomoc!!
Opublikowano
wal jest ok ale trzeba bylo sobie zaznaczyc na krzyzakach jak byl zlozony bo jakbys nie zauwazyl to caly uklad napedowy jest wywazany. Teraz musisz jechac na zaklad gdzie wywazaja waly i musza ci go dobrze ustawic - no chyba ze odnajdziesz znaczki.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Walczę z drganiem samochodu ( E34 ) przy różnych prędkościach. Faktycznie zaraz po sprowadzeniu auta wymieniałem łożysko dociskowe i odkręciłem wał od gumy, która jest między skrzynią a wałem. Auto stało cały czas w miejscu więc nie powinien się wał przekręcić i myślę, że złożyłem wał tak samo jak był (nic nie znaczyłem). Czy od samego odkręcenia i skręcenia spowrotem mogą być te drgania ????

Może faktycznie warto pojechać gdzieś gdzie wyważają takie rzeczy wie może ktoś gdzie na śląsku ???

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Podepnę się pod temat.

Faktycznie zaraz po sprowadzeniu auta wymieniałem łożysko dociskowe i odkręciłem wał od gumy, która jest między skrzynią a wałem. Auto stało cały czas w miejscu więc nie powinien się wał przekręcić i myślę, że złożyłem wał tak samo jak był (nic nie znaczyłem). Czy od samego odkręcenia i skręcenia spowrotem mogą być te drgania ????

 

Mam dokładnie to samo :cry: Tyle że u mnie niestety wał najprawdopodobniej zmienił położenie bo koła wisiały w powietrzu :duh: Jak można odszukać te znaki i czy jest to wogule możliwe :?:

Opublikowano
niekiedy sa fabryczne znaki na wale - a jak ich nie ma to trzeba sie modlic zeby poprzedni wlasciciel je zrobil :) u mnie tak bylo - ladne linie naniesione markerem/

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
czemu jedna na szesc --- raczej 1: ilosci rowkow na wieloklinie na laczeniu polowek walu....

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

U mnie jest 6 śrób czyli możesz go ustawić w sześciu pozycjach przekręcając kolejno o jedną śrubę :?: czy źle myślę :?:

Wał był nie ruszany tylko odkręciony od skrzyni do wymiany gumy.Może to nie ma wpływu tylko jest żle ustawiona podpora wału :?: Wiem że powinna być przesunięta jakąś odległość w kierunku jazdy :?:

Opublikowano
no nie do konca, to jak wal jest ulozony wzgledem walka na skrzyni (przez gume) oraz mostu nie jest az takie wazne --- przeciez czasami trzeba zmienic most czy skrzynie :) i juz jest wszystko inaczej ustawione... problem polega na tym ze jak ktos rozlaczy wal (zlozony z dwoch czesci) to potem ciezko trafic w to samo polozenie na wiloklinie...i wtedy trzeba wywazac wal.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przyczyną drgań po wymianie gumy może być:

1.źle ustawiona podpora wału.Prawidłowo powinna być lekko przesunięta w kierunku jazdy

2.nie poluzowana nakrętka centrująca podczas wyciągania gumy...

 

U mnie to właśnie było i już jest cacy :wink: :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.