Skocz do zawartości

Problem 520i Benzyna, Gaz, Obroty, Brak ogrzewania,Temperatu


luktel86

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie fani bawarii.

 

mam wielki problem z moja bunia. wiec na poczatek troche informacji :

bmw 520i z 90r zalozona instalacja gazowa starego typu podlaczona za filtrem a przed przeplywomierzem.

 

w aucie wymienione wtryski, pompa paliwa ( nowka )

 

 

problem wyglada tak. Auto jezdzilo na gazie gdyz strzelila pompa paliwa. jezdzilo palilo na gazie bez problemow. po miesiecznej eksploatacji wymienilem pompe paliwa zeby miec mozliwosc wiekszej mocy na benzynie i co sie okazalo. auto na benzynie pali ale strasznie mieszka obrotami. na biegu jalowym obroty sie stabilizuja a przy dodawaniu gazy zaczyna sie dlawic. kolejny problem auto nie chce ruszac na benzynie, jest strasznie zmulone i bez mocy. nie mialem wtedy kasy na robote tego wiec odpuscilem. palilem auto na benzynie grzalem i przelanczalem na gaz. na gazie gdy byl zimny rowniez mieszal obrotami. rozgrzal sie to mozna bylo jezdzic choc tez brakowalo jej mocy. przejezdzilem kolejne 2 tygodnie na samym gazie i cos sie spieprzylo. auto nie chce juz jechac ani na benzynie ani na gazie. gaz pracuje tylko gdy jest trzymana na obrotach a gdy tylko puszcze ja na wolne to odrazu gasnie. do tego wszytskiego stracilem ogrzewanie auta. jesli auto jest nawet zagrzane to leci mi zimne powietrze. sprawa zmienia sie kiedy przejde na 2,5 tys obrotow wtedy leci cieple powietrze. puszczam na wolne obroty i znow zaczyna wiac zimnym. POMOCY koledzy bo stracilem checi do dzialania. gdzie szukac przyczyny? zdaje sobie sprawe ze z gazem nie warto nic robic dopoki nie doprowadze silnika do ladu na benzynie ale gdzie tu szukac winy ? od czego zaczac? pomozcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o benzynę to jeżeli chodzi na luzie, a przy dodaniu gazu zamula i nie chce się wkręcać ,to może być walnięta przepływka. A jeżeli chodzi o ogrzewanie, to sprawdź czy masz płyn w układzie chłodzenia...Mogłeś też gazownią zapiec wtryski...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, pierwsze co zrobi to wypieprz ten strzelajacy interes w cholere,

druga sprawa jest taka, ze to na 99% przeplywomierz, nowy orginalny kosztuje ok 2000zl a nie 400, wiec nie pozostaje Ci nic innego jak wlozyc uzywke, najlepiej taka co niejezdzila na gazie

jak juz doprowadzisz silnik do ladu na PB, to zaloz sobie porzadna gazownie bo z I gen bedziesz mial ciagly problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego tak. z przeplywka dam sobie rade sam z filtrami rowniez. a jesli przyczyna bedzie siedziala gdzies glebiej ? wogole nie wiem jaka kupic przepplywke. chodzi o to ze one maja te koncowki inne. widzialem teraz na allegro bo na mam wtyk plaski ( nie okragly ) i one wlasnie sa dostepne w 3 numerkach koncowych i nie zabardzo kumam ktory jest do mojej. nie patrze sie na ta przeplywke co mam w aucie bo podejrzewam ze ona juz byla zmieniana gdyz osolona klapy jest dziurawa tak jakby prazeplywka strzelila.

 

pytanie jaki symbol przplywki jest do mojego samochodu ? jak mam to sprawdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj dokladnie jaki masz silnik, musisz dobrac taka przeplywje jak byla, ja ostanio kupowalem i do mnie szla z numerkami koncowymi 083, mysle, ze mozesz sie zasugerowac ta co siedzi w Twoim aucie, zobacz jakie ma numery i kup taka sama
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to masz klape i ten sam motor co ja

moze narazie wstrzymaj sie z ta wymiana przeplywki, motor powinien swobodnie chodzic na gazie bez niej, jak sie zachowuje silnik na samym gazie?

 

wlasnie o ta klape chodzi, jak swobodnie chodzi (nie zacina sie itp) to przeplywka raczej sprawna, miales wystrzaly gazu? moze masz nieszczelnosci w ukladzie dolotowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktualnie na samym gazie auto chodzi ale tylko wtedy kiedy trzymam ja na obrotach. jak wpuszcze ja na wolne obroty to odrazu gasnie i jest juz problem z zapaleniem na nowo. musi postac chwile i po jakiis 2-3 godzinach uda sie znow zapalic. ale tak jak mowie pale na gazie i musze trzymac na obrotach zeby chodzilo.

 

co do wystrzalu gazu mialem raz czy dwa razy taki wystrzal pod maska. podejrzewam ze to przeplywka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miales dwa albo trzy razy to raczej napewno przeplywka, w srodku prawdopodobnie zaciela sie klapka i nie daje odpowiedniej ilosci powietrza stad i na gazie jest kaszanka, sprobuj odlaczyc przeplywomierz od rury dolotowej i odpal wtedy auto, pozatym musisz zlikwidowac wszelkie nieszczelnosci w dolocie, jak zdemontujesz przeplywke to zobacz czy klapka chodzi swobodnie czy sie zacina,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie chodzi o wypięcie wtyczki z przeplywki a calkowite jej odlaczenie od dolotu, bo klapka, ktora sie zaciela moze blokowac doplyw powietrza, sprawdz to. Krokowy to raczej zostaw w spokoju narazie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam ponownie. zaczelem zabawe z autem co sie okazalo zapowietrzony byl caly uklad auto sie grzalo i nie chcialo poprawnie funkcjonowac. pojezdzilem tydzien na gazie bo na benzynie juest dalej problem z obrotami i dlawieniem. ale znalazl sie kolejny problem :( w chlodnicy pojawilo sie "kakao" plyn chlodniczy zabarwil sie na brazowo :/ nie wiem o co to chodzi. prosze o pomoc !

 

kolejna sprawa jest LAMBDA CONTROL SYSTEM jest takie pudeleczko pod maska ( sterownik czy komputer lambdy, nie wiem nie znam sie ) w kazdym badz razie zaczela tam swiecic czerwona lampka. czy ktos wie o co chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie.

 

Odlaczylem przeplywomierz. wyciagnelem go calkowicie, odekrecilem od obudowy filtra powietrza zeby sprawdzic jak dziala klapka wewnatrz przeplywki. o dziwo klapka wogole sie nie zacina. Przy odlaczonej jak i podlaczonej przeplywce auto chodzi prawie ze idealnie na gazie a na PB dalej zachowuje sie jak sie zachowywalo. dlawi i nie ma mocy. Zauwazylem ze rura wychodzaca od przepustnicy jest wewnatrz cala mokra. jak i przeplywomierz wewnatrz delikatnie wilgotny. rura przy samej przepustnicy wewnatrz jest mokra i to smialo mozna powiedziec ze bardzo. jakby z przepustnicy(silnika) plulo jakas mieszanka :(.

 

Co do "chodzenia" auta na paliwie. na biegu jalowym przy podlaczonej jak i odlaczonej przeplywce miesza obrotami. delikatnie dodajac gazy wkreca sie na obroty lecz gdy chce wcisnac pedal auto odrazu zaczyna sie dlawic. Ciekawe jest to ze jak wcisne pedal gazu do spodu, praktycznie wciskajac go w podloge auta zaczyna sie zachowywac normalnie. przydlawi je delikatnie i pozniej wkreca sie masakrycznie na obroty.

 

 

Co do ukladu chlodzenia i grzania. przeplukalem go z 5 razy woda. wlewajac spuszczajac i tak w kolo macieja. aktualnie auto jest na plynie maz zniknela i powrocilo ogrzewanie. byla poprostu zapowietrzona. dlatego tez skakala mi temperatura.

 

Lampka na LAMBDA CONTROL SYSTEM przestala calkowicie swiecic :/ wiec co jest z ta lambda ?

 

Auto aktualnie pali na PB ale jezdzi tylko i wylacznie na LPG mozna autem sie poruszac. jest strasznie slabe. POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak sprawdzisz lambdę zwykłym miernikiem V. Poszukaj jakie powinna mieć wartości, z tym, że będzie cały czas zmieniać napięcie w zadanych ramach. Jeśli będzie stało znaczy lambda trup.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.