Skocz do zawartości

Problem 520i Benzyna, Gaz, Obroty, Brak ogrzewania,Temperatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie fani bawarii.

 

mam wielki problem z moja bunia. wiec na poczatek troche informacji :

bmw 520i z 90r zalozona instalacja gazowa starego typu podlaczona za filtrem a przed przeplywomierzem.

 

w aucie wymienione wtryski, pompa paliwa ( nowka )

 

 

problem wyglada tak. Auto jezdzilo na gazie gdyz strzelila pompa paliwa. jezdzilo palilo na gazie bez problemow. po miesiecznej eksploatacji wymienilem pompe paliwa zeby miec mozliwosc wiekszej mocy na benzynie i co sie okazalo. auto na benzynie pali ale strasznie mieszka obrotami. na biegu jalowym obroty sie stabilizuja a przy dodawaniu gazy zaczyna sie dlawic. kolejny problem auto nie chce ruszac na benzynie, jest strasznie zmulone i bez mocy. nie mialem wtedy kasy na robote tego wiec odpuscilem. palilem auto na benzynie grzalem i przelanczalem na gaz. na gazie gdy byl zimny rowniez mieszal obrotami. rozgrzal sie to mozna bylo jezdzic choc tez brakowalo jej mocy. przejezdzilem kolejne 2 tygodnie na samym gazie i cos sie spieprzylo. auto nie chce juz jechac ani na benzynie ani na gazie. gaz pracuje tylko gdy jest trzymana na obrotach a gdy tylko puszcze ja na wolne to odrazu gasnie. do tego wszytskiego stracilem ogrzewanie auta. jesli auto jest nawet zagrzane to leci mi zimne powietrze. sprawa zmienia sie kiedy przejde na 2,5 tys obrotow wtedy leci cieple powietrze. puszczam na wolne obroty i znow zaczyna wiac zimnym. POMOCY koledzy bo stracilem checi do dzialania. gdzie szukac przyczyny? zdaje sobie sprawe ze z gazem nie warto nic robic dopoki nie doprowadze silnika do ladu na benzynie ale gdzie tu szukac winy ? od czego zaczac? pomozcie.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o benzynę to jeżeli chodzi na luzie, a przy dodaniu gazu zamula i nie chce się wkręcać ,to może być walnięta przepływka. A jeżeli chodzi o ogrzewanie, to sprawdź czy masz płyn w układzie chłodzenia...Mogłeś też gazownią zapiec wtryski...

Pozdrawiam

Opublikowano

czekam na wiecej opinii, gdyz nie wiem co zrobic. koszt przeplywki to okolo 400 pln a uzywki nie kupie za cholere. wszyscy wiemy jak z nimi jest niby sprawna a przychodzi co do czego i okazuje sie ze jest walnieta.

 

prosze o wiecej opinii

Opublikowano
no wlasnie nikt znajomy nie ma 2 litrowki a nie wiem jak to z innymi rpzeplywkami ale raczej nie podejdzie. laikiem jestem w tych sprawach dlatego szukam pomocy :(
Opublikowano

kolego, pierwsze co zrobi to wypieprz ten strzelajacy interes w cholere,

druga sprawa jest taka, ze to na 99% przeplywomierz, nowy orginalny kosztuje ok 2000zl a nie 400, wiec nie pozostaje Ci nic innego jak wlozyc uzywke, najlepiej taka co niejezdzila na gazie

jak juz doprowadzisz silnik do ladu na PB, to zaloz sobie porzadna gazownie bo z I gen bedziesz mial ciagly problem

Opublikowano
kolego ADZIO a znasz moze kogos w podkarpackim zeby mozna bylo mu powierzyc prace nad zrobieniem mojej e34 ? jestem z przemysla.
Opublikowano
no niestety kolego nie pomoge, ale to nie sa skomplikowane rzeczy, sam dasz rade jak troche poczytasz forum
Opublikowano

kolego tak. z przeplywka dam sobie rade sam z filtrami rowniez. a jesli przyczyna bedzie siedziala gdzies glebiej ? wogole nie wiem jaka kupic przepplywke. chodzi o to ze one maja te koncowki inne. widzialem teraz na allegro bo na mam wtyk plaski ( nie okragly ) i one wlasnie sa dostepne w 3 numerkach koncowych i nie zabardzo kumam ktory jest do mojej. nie patrze sie na ta przeplywke co mam w aucie bo podejrzewam ze ona juz byla zmieniana gdyz osolona klapy jest dziurawa tak jakby prazeplywka strzelila.

 

pytanie jaki symbol przplywki jest do mojego samochodu ? jak mam to sprawdzic ?

Opublikowano
podaj dokladnie jaki masz silnik, musisz dobrac taka przeplywje jak byla, ja ostanio kupowalem i do mnie szla z numerkami koncowymi 083, mysle, ze mozesz sie zasugerowac ta co siedzi w Twoim aucie, zobacz jakie ma numery i kup taka sama
Opublikowano
no wiec postanowilem. wypieprzam ten gaz wpizdiet i szukam takiej przeplywki jaka powinna byc. zobaczymy co z tego wyjdzie. myslisz ze ta przeplywka zneutralizuje wiekszosc problemow ?
Opublikowano
na odleglosc to trudno cos powiedziec, ale sadzac po Twoim opisie to raczej tak, jeszcze sie zapytam, czy masz przeplywomierz klapowy? silnik M20B20? napisz to wazne
Opublikowano
silnik m20b20 a co do przeplywomierza to nie wiem czy odpowiem ( ciemny w tym jestem ) klapowy to ze co mechaniczny ? w srodku jest taka jakas klapka otwiera sie i zamyka (sorry ale jestem laikiem )
Opublikowano

tak to masz klape i ten sam motor co ja

moze narazie wstrzymaj sie z ta wymiana przeplywki, motor powinien swobodnie chodzic na gazie bez niej, jak sie zachowuje silnik na samym gazie?

 

wlasnie o ta klape chodzi, jak swobodnie chodzi (nie zacina sie itp) to przeplywka raczej sprawna, miales wystrzaly gazu? moze masz nieszczelnosci w ukladzie dolotowym?

Opublikowano

aktualnie na samym gazie auto chodzi ale tylko wtedy kiedy trzymam ja na obrotach. jak wpuszcze ja na wolne obroty to odrazu gasnie i jest juz problem z zapaleniem na nowo. musi postac chwile i po jakiis 2-3 godzinach uda sie znow zapalic. ale tak jak mowie pale na gazie i musze trzymac na obrotach zeby chodzilo.

 

co do wystrzalu gazu mialem raz czy dwa razy taki wystrzal pod maska. podejrzewam ze to przeplywka...

Opublikowano
jak miales dwa albo trzy razy to raczej napewno przeplywka, w srodku prawdopodobnie zaciela sie klapka i nie daje odpowiedniej ilosci powietrza stad i na gazie jest kaszanka, sprobuj odlaczyc przeplywomierz od rury dolotowej i odpal wtedy auto, pozatym musisz zlikwidowac wszelkie nieszczelnosci w dolocie, jak zdemontujesz przeplywke to zobacz czy klapka chodzi swobodnie czy sie zacina,
Opublikowano
oczywiscie, to podstawa, szczelny dolot, guma od przeplywki musi byc cala
Opublikowano
ok. sprawdze ta szczelnosc, sprawdze ta przeplywke , jak zachowuje sie przy odlaczonej przeplywce i odlaczonym krokowym i dam znac na forum co i jka. z gory dzieki za pomoc !
Opublikowano
tylko nie chodzi o wypięcie wtyczki z przeplywki a calkowite jej odlaczenie od dolotu, bo klapka, ktora sie zaciela moze blokowac doplyw powietrza, sprawdz to. Krokowy to raczej zostaw w spokoju narazie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam ponownie. zaczelem zabawe z autem co sie okazalo zapowietrzony byl caly uklad auto sie grzalo i nie chcialo poprawnie funkcjonowac. pojezdzilem tydzien na gazie bo na benzynie juest dalej problem z obrotami i dlawieniem. ale znalazl sie kolejny problem :( w chlodnicy pojawilo sie "kakao" plyn chlodniczy zabarwil sie na brazowo :/ nie wiem o co to chodzi. prosze o pomoc !

 

kolejna sprawa jest LAMBDA CONTROL SYSTEM jest takie pudeleczko pod maska ( sterownik czy komputer lambdy, nie wiem nie znam sie ) w kazdym badz razie zaczela tam swiecic czerwona lampka. czy ktos wie o co chodzi ?

Opublikowano
Prawdopodobnie masz olej w układzie chłodzenia, co w większości przypadków oznacza uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. A sąda lambda też przy okazji Ci padła z tego co napisałeś, niestety tak to jest że jak coś zaczyna się psuć to wszystko na raz...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie.

 

Odlaczylem przeplywomierz. wyciagnelem go calkowicie, odekrecilem od obudowy filtra powietrza zeby sprawdzic jak dziala klapka wewnatrz przeplywki. o dziwo klapka wogole sie nie zacina. Przy odlaczonej jak i podlaczonej przeplywce auto chodzi prawie ze idealnie na gazie a na PB dalej zachowuje sie jak sie zachowywalo. dlawi i nie ma mocy. Zauwazylem ze rura wychodzaca od przepustnicy jest wewnatrz cala mokra. jak i przeplywomierz wewnatrz delikatnie wilgotny. rura przy samej przepustnicy wewnatrz jest mokra i to smialo mozna powiedziec ze bardzo. jakby z przepustnicy(silnika) plulo jakas mieszanka :(.

 

Co do "chodzenia" auta na paliwie. na biegu jalowym przy podlaczonej jak i odlaczonej przeplywce miesza obrotami. delikatnie dodajac gazy wkreca sie na obroty lecz gdy chce wcisnac pedal auto odrazu zaczyna sie dlawic. Ciekawe jest to ze jak wcisne pedal gazu do spodu, praktycznie wciskajac go w podloge auta zaczyna sie zachowywac normalnie. przydlawi je delikatnie i pozniej wkreca sie masakrycznie na obroty.

 

 

Co do ukladu chlodzenia i grzania. przeplukalem go z 5 razy woda. wlewajac spuszczajac i tak w kolo macieja. aktualnie auto jest na plynie maz zniknela i powrocilo ogrzewanie. byla poprostu zapowietrzona. dlatego tez skakala mi temperatura.

 

Lampka na LAMBDA CONTROL SYSTEM przestala calkowicie swiecic :/ wiec co jest z ta lambda ?

 

Auto aktualnie pali na PB ale jezdzi tylko i wylacznie na LPG mozna autem sie poruszac. jest strasznie slabe. POMOCY

Opublikowano
Najlepiej jak sprawdzisz lambdę zwykłym miernikiem V. Poszukaj jakie powinna mieć wartości, z tym, że będzie cały czas zmieniać napięcie w zadanych ramach. Jeśli będzie stało znaczy lambda trup.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.