Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w temacie wymieniłem dzisiaj drążki (powiedział bym że są bardziej masywne od tych które były zamontowane) prawdopodobnie walnąłem się o jeden lub dwa zwoje po lewej stronie bo mocno nosi samochód na boki jutro się tym zajmę zanim pojadę na zbieżność. Niestety podczas jazdy próbnej dalej słyszałem stuki w zawieszeniu i odczuwałem drgania na kierownicy. Ojczulek powiedział mi żebym wymienił jeszcze końcówki stabilizatora ale nie wiem czy to coś da :/

 

Mam wspomaganie i boje się że jest uszkodzone. W momencie kiedy skręcam koła na maksa słyszę dziwny dźwięk jakby tarcie gumy o gumę lub coś w ten deseń. No i te bicia na kierownicy. Do tego gdy dokręcałem koło po wymianie drążków kiedy naparłem nogą koło lekko się ugięło... czy to normalne ?? (we wcześniejszych samochodach nigdy nie miałem wspomagania)

Opublikowano
podjedź na stację diagnostyczną i za 20 zł (bynajmniej ja tyle płaciłem) na szarpakach sprawdzą i powiedzą czy i gdzie są jakieś luzy. Najpierw zdiagnozuj a później naprawiaj
Będziesz Mógł Więcej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw ustaw zbieżność, a wtedy patrz czy biją tobie koła czy coś stuka. Zła zbieżność wpływa na bicie kierownicy, szarpanie, stuki. Jak zrobisz zbiezność to wtedy zobacz czy coś bije stuka itp. Odnośni piszczenie to jak najbardziej może być pompa wspomy. Masz olej w odpowiedniej ilości????

 

Co znaczy koło się ugieło. Może nie dokeciłes koła jak należy a może masz sworznie wyrobione??

Opublikowano

Dokręcam śruby koła stając na kluczu nogą (dokręcam na maksa bo kiedyś mało brakowało a koło przednie by mnie wyprzedziło :]). Kiedy naparłem nogą na klucz koło lekko się skręciło nigdy tak nie miałem wcześniej.

 

Chyba mam za mało płynu do wspomagania. A można wlać jakikolwiek płyn do wspomagania ?? Bo nie mam pojęcia jaki jest zalany

 

Dobra nowina mam się cieszyć, że jeszcze żyje :) zła nowina 600zł z hakiem za remont zawieszenia. Wahacze do wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokręcam śruby koła stając na kluczu nogą (dokręcam na maksa bo kiedyś mało brakowało a koło przednie by mnie wyprzedziło :]). Kiedy naparłem nogą na klucz koło lekko się skręciło nigdy tak nie miałem wcześniej.

 

Chyba mam za mało płynu do wspomagania. A można wlać jakikolwiek płyn do wspomagania ?? Bo nie mam pojęcia jaki jest zalany

 

Dobra nowina mam się cieszyć, że jeszcze żyje :) zła nowina 600zł z hakiem za remont zawieszenia. Wahacze do wymiany.

 

Czemu wahacze????

Opublikowano

Wybite sworznie faktycznie stukają i to czasami bardzo głośno.

W E30 wymienia się sworznie wahaczy...(2 na wahacz..wewnętrzny i zewnętrzny)

Trzeba uważać ponieważ niektórzy mechanicy szukają jeleni i proponują zakup nowych wahaczy.

Jesli będziesz wymieniał sworznie to nie kupuj jakiś tanich zamienników tylko szukaj np. Lemfordera, Febi.

Jakiś tani tajwański szmelc rozsypie się bardzo szybko.

 

 

 

Wracając do stuków.....

Metaliczne stukanie może dochodzić z listwy na przekładni.

Słychać to dobrze jak się kopnie w oponę stojąc z boku samochodu..... metaliczne stuknięcie.

Chwyć koło tak jak sie trzyma kierownice i energicznie ruszaj.... jesli wyczujesz luz to na 90% będzie to luz międzyzębny w przekładni kierowniczej.

Można to też sprawdzić będąc pod samochodem..... należy poszarpać energicznie za drążek kierowniczy i wyczuć czy jest luz góra/dół.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

ale ten luz na przekładni to ma 70 procent e30. u mnie ma drobny luz, ale nie stuka nic.

 

Lemforder to się zgodzę, ale z febim to bym polemizował. Febie nie jest producentem, tylko ktoś im produkuje a na koniec dają znaczki Febi. Zwróć uwagę że np.SWAG to są te same produkty ale inne znaczki. Dla mnie bardziej sprawdzonym producentem jest firma RTS z Belgi. Oni produkują tylka sworznie i końcówki i nic po za tym. Są naprawde w tym dobrzy i przez blisko 20 lat handlowania tym produktem nie było zadnego problemu z wyrobami tej firmy. A ceny tańsze od Febiego i swaga a jakość lepsza.

Edytowane przez KRIS85
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest dorodny od kilkunastu km. do puki nie będę czuł luzów na kierownicy to tego nie będę robił. Na razie na kierwnicy nic nie czuje.
Opublikowano

U mnie też jest delikatn luz i tak jak u Ciebie narazie nie ma żadnych niepokojących objawów.

Spotkałem się jedank w kilku E30 ze sporym luzem, który dawał o sobie znać głośno stukając podczas jazdy po nierównościach.

Opublikowano

No to chyba mnie facet troszkę wyrolował... ja chciałem kupić zestaw naprawczy i tak też mu mówiłem a koleś poradził mi żeby jednak zakupić nowe wahacze bo w starych często po którejś z kolei wymianie sworzni wyrabia się mocowanie i powstaje luz.

 

Na mój zdrowy rozsądek ta gadka miała sens więc się zgodziłem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

e30 ma żeliwny wahacz wiec gniazdo sworznia jest trwalym elementem i z bardzo rzadko ulega deformacji. Więc starczy kupić nowe sworznie dobrej firmy i z głowy. Np honda ma metalowe wahacze i do tego takie cieniutke i tam wycisnięcie sworznia często kończy się minimalny odkształcenie i wtedy zostaje tylko wahacz.

Kolego jak już te wahacze zmieniłeś to sobie zostaw te stare, bo czesto te tanie wahacze są z gównianych materiałów i zdarza się ze po pół roku deformują się, lub gdy trzeba w tych nowych wymienić sworzeń to tam się to gniazdo wyrabia. Więc zostaw stary wahacz by w razie "w" mieć oryginalny wahacz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.