Skocz do zawartości

[E87] 116i - Przestawienie się rozrządu.


cyma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Spotkał mnie cholerny pech.W mojej 116i przy przebiegu 32 tyś.km podczas jazdy nagle pojawiło się charakterystyczne drżenie silnika i zapaliła żółta kontrolka świadcząca o usterce.Zadzwoniłen do serwisu-proszę wezwać Assistance.Diagnoza w ASO przestawienie się rozrządu.Założono nowy napinacz oraz płozę która miałaby w przyszłości zapobiegać tego typu wypadkom.Silnik jednak nadal chodził nierówno na biegu jałowym.Odłączono Vanos.Silnik chodzi równo.Postanowiono więc założyć nowego Vanosa i guzik.Silnik zachowuje się tak jak poprzednio.Jutro mają przeprowadzać dalszą diagnostykę.Jak myślicie czy usterka jest spowodowana tym że Vanos nie dostaje oleju czy też gdzieś padła elektronika.Samochód jest z 02.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego był od tego temat , mnie też to spotkało auto trzepało pojechałem do elektronika i po paru minutach chciałem auto przestawić i auta już nie odpaliłem , serwis = kampania i auto jezdzi do dziś a było to chyba grudzień -styczeń

Od tego jest serwis żeby oni się martwili co jest nie tak , skoro usterka pojawiła się przy przeskoczeniu łańcucha

Jest to wada w silniku 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Akcja akcją ale u mnie nie wiedzą co było przyczyną takiego stanu rzeczy.Przestawienie się rozrządu albo spowodowało rozprogramowanie się komputera pojazdu[ wgrano mi nowy soft ponieważ poprzedni zawierał błąd powodujący niemożność ustawienia rozrządu ] albo na odwrót, fałszywy impuls z komputera spowodował problemy z rozrządem.Oprócz nowego softu założono nowy napinacz oraz płozę.Na razie jest O.K.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Wszystkie silniki benzynowe z literką N tak mają. Średnio raz w tygodniu usuwam taka usterkę. Warto przy kazdym duzym przeglądzie wymienić napinacz aby unikać tego typu problemów.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czytalem o tym troche i moj n42 tez jest zagrozony :mad2: Ponoc w pierwszej fazie slychac lancuch szczegolnie po puszczeniu gazu kiedy schodzi z obrotow??? Ile kosztuje ten napinacz i czy potrzeba cos jeszcze? A i jeszcze jedno ponoc 116 ma bezkolizyjny rozrzad ??? Jesli tak to czy n42 tez?

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poczytałem trochę na forum o tym silniku tzn n42 który, jest też w mojej 318i z 2002r. No i sie wystraszyłem dopiero co auto kupilem ma 160k km i nie wiem czy bylo coś robione. Auto bylo serwisowane w ASO wiec zadzwonię w poniedziałek i morze sie dowiem czy soć bylo w nim robione.

Moje pytanie tyczy sie tego nieszczęsnego napinacza czy już raz naprawione moze ponownie nawlic? Cztam że mechanik robi średnio jedno auto tygodniowo to kurde strasznie dużo. No i czy BMW poczuwa sie w jakikolwiek sposób do naprawy tego bubla? Czy wraźie awarii można bić do nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.