Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Czy dużym problemem jest przełożenie całego Vanosa z innego silnika oraz ustawienie go poprawnie? Może ktoś pomóc w tej kwestii? Nie chce mi się narazie kombinować z wymianą drobnych części.. Wolę przełożyć cały Vanos chyba, że przyczyna tkwi w czymś innym...
Opublikowano

Nie jest dla kogos kto sie natym zna Lepiej zlec to komus kto wie oco chodzi bo nie raz poprawialem po serwisie :duh:

Ogolnie bledem jest blokowanie rozrzadu i wymiana zawsze trzeba rozrzad ustawic albo przyrzadem BMW albo tak jak ja to robie ekierka :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Właśnie mnie ten temat też interesuje ponieważ przymierzam się do tego zabiegu. Same ustawienie i zblokowanie rozrządu to aż takie trudne nie jest. Wał blokujemy trzpieniem a wałki można trochę pokombinować i dorobić sobie takie przyżądy. Tylko czarną magią jest dla mnie samo włożenie Nastawnika vanos tak aby poprawnie działał. Czy śruby na wałku wydechowym mają być zluzowane,Kolego M-Technic podziel się z nami swoją wiedzą....
Opublikowano
Nie nic nie musisz luzowac wejsc powinno bardzo latwo :D Ja osobiscie nie jestem ekspertem od vanosa Zawsze go wywalam :twisted: Zakladalem tylko pare razy i uwazam ze jak cos trzeba zlozyc to trzeba pamietac jak sie rozbieralo :D Boisz sie nad wyrost :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Koledzy zamieściłem ostatnio w dziale Zrób to Sam jak wymienić czy naprawić Vanos więc nie debatujcie tylko zajrzyjcie tam...Ok??? :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Ja chce wymienić też te 3 talerzyki, a do tego chyba muszę poluzować koła zębate. A poza tym to jak mam wcisnąć nastawnik bez obrucenia wałkiem wtedy wieloklin ze skośnymi ząbkami nie zazębi się. Czy to w jakiej pozycji włożę ten wieloklin nie ma znaczenia aby vanos działał poprawnie. Czy mam się skupić tylko na poprawnym ustawieniu rozrządu i będzie git?
Opublikowano
Walka rozrzodu nie trzeba ruszac luzujesz tylko kolko i spokojnie walkiem mozna krecic A jak sciagasz vanosa to pierwszy tlok ma byc w gorze a krzywki walkow skierowane ku sobie wtedu wujdzie w odpowiedniej pozycji przynajmniej tak jest w M3 :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
czyli sumując ustawiam rozrząd na znaki to wiem jak zrobić. luzuje cztery śruby na wałku wydechowym i odkrecam nastawnik od głowicy, i wysuwam nastawnik regeneruje go i wkładam spowrotem . Skręcam cztery śruby i ma być git.
Opublikowano

po odkręceniu Vanosa i poluzowaniu śrub na wałku wydechowym nie wyjmiesz go

trzeba założyć specjalny klucz na koło zębate wałka wydechowego i przekręcić go w prawo i wtedy Vanos wyjdzie z zębatki

jeżeli nie masz klucza specjalnego to trzeba założyć klucz płaski 24 na wałek ssący i też w prawo

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

podłącze się pod temat bo chodzi o vanosa a dokładnie o problem. Badanie kompem wypluło :"vanos usterka elektryczna i mechaniczna" . silnik chodzi cicho , nic nie stuka. Niestety głowę urywa dopiero po przekroczeniu 4500rpm więc jazda automatem troche drażni bo słabo się zbiera. Co muszę wymienić? :mrgreen: dodam że wałek chodzi w całym zakrersie obrotów między -5 a -1 stopnia więc prawie na sztywno bez żadnej regulacji :(

Opublikowano
Zapewne nie działa skoro ecu buntuje się już po 2 min :) ale dla pewności sprawdzę. można go 12v potraktować? :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.