Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Powiem od początku:

Kupiłem BMW 520i e34(gaz) 1990r wszystko grało pięknie, bez problemu się nią jeździło po tygodniu czasu była stłuczka auto było sprawne dojechałem nim bez problemu do warsztatu. Gdy mechanicy naprawiali samochód rozwalili chłodnice(została kupiona nowa), odbierając auto było wszystko ok. Po podjechaniu na Stacje Diagnostyczną wyleciał płyn z układu chłodzenia jak się okazało była to woda(układ nie był odpowietrzony). Po kolejnym odbiorze auta z warsztatu sprawdziłem czy był płyn zamiast wody i był ale tylko w zbiorniczku auto zostało napełnione ponownie wodą(o czym dowiedziałem się później) i tu się zaczyna problem ponieważ woda w układzie zamarzła(auta nie oddałem już do mechaników którzy auto robili). Po ściągnięciu wszystkich przewodów i odmrożeniu jest problem ponieważ auto nie pali na wszystkie 'gary', ma problem przy wejściu na większe obroty niż 1000, po krótkim czasie auto gaśnie i są problemy z ponownym odpaleniem. Nie ma obiegu powietrza. I tu moje pytanie czy ten lód mógł rozwalić blok silnika(bo jak się domyślam tam tez był) czy to może być coś prostego co mógł bym sam naprawić?

Opublikowano
Mówiąc, że płyn wyleciał masz na myśli,że właśnie ta woda w układzie chłodzenia się zagotowała? A lód w bloku to też możliwe. Koledze w M30B35 najprawdopodobniej lód uszkodził blok silnika i mimo trzech lub czterech napraw głowicy silnik się grzał. Nie przychodzi mi tylko nic do głowy z tym, ze silnik tak pracuje i gaśnie.
Opublikowano

kurna, co to za kowale bo inaczej ich nie mozna nazwac w zimie wode wlewac, jak slysze takie rzeczy to sie noz w kieszeni otwiera

 

ale do rzeczy, Twoje objawy to raczej padniety przeplywomierz, niz pekniety blok

a kopci na bialo mocno?

 

aha i jeszcze, czy na gazie jest tak samo?

Opublikowano
kurna, co to za kowale bo inaczej ich nie mozna nazwac w zimie wode wlewac, jak slysze takie rzeczy to sie noz w kieszeni otwiera

 

ale do rzeczy, Twoje objawy to raczej padniety przeplywomierz, niz pekniety blok

a kopci na bialo mocno?

 

aha i jeszcze, czy na gazie jest tak samo?

 

Przepływomierz jest na 100% do wymiany + do tego silniczek krokowy z tego co mi powiedział znajomy. Kopci raz na biało mocno i raz na czarno z taką samą siłą. Tak samo się dzieje na benz jak i na gazie lecz zdaje mi się że na gazie jest gorzej, ponieważ auto gaśnie nawet wtedy gdy jest trzymany pedał gazu. A wczoraj był jeszcze taki problem że po odpaleni silnika obroty nie chciały się wkręcić, samochód był odpalony(chodził tylko na wciśniętym pedale gaz na maxa) ale przy tym miał zapalone wszystkie lampki kontrolne tak jak by był na zapłonie.

 

Edit.

 

Mam takie jeszcze pytanie.

Czy ponowne odpowietrzenie układu pomogło by coś ? Czy może układ chłodzenia ma jeszcze gdzieś lód który nie został rozpuszczony ? A jak nie to podajcie jakieś pomysły co mogł bym sam zrobić, bo jak nic nie uda się zdziałać będę musiał oddać auto do Pana Piórkowsiego. :x

Opublikowano

czekaj kolego, bo cos tu jest nie tak, doprowadz najpierw osprzet silnika do ladu i dopiero dzialaj, lod tutaj nie ma nic do rzeczy, mozesz go odpowietrzac nawet 50 razy a to i tak nic nieda, uklad chlodzenia nie ma tu nic do prawidlowego dzialania silnika, jak nie bedzie sprawy krokowy, przeplywka, szczelny dolot, czujnik polozenia walu to nic z tym nie zrobisz, kable, swiece, kopulka to nic z tym nie zrobisz

 

wg mnie to masz cos popieprzone ze sterowaniem silnikiem

Opublikowano
Ciekawy jestem, czy odpuscisz partaczom, ktorzy tak Tobie zalatwili samochod :?:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Witam !!! Jeśli faktycznie w silniku zamarzła woda,to mogła polecieć głowica i płyn przedostaje się do cylindra - dlatego to dymienie. Sprawdź jak wygląda olej,czy nie jest koloru kawy z mlekiem. Jak uda Ci się go odpalic,zobacz czy temperatura nie leci szybko do góry. Odkręć też korek od chłodnicy na uruchomionym silniku i opserwuj czy nie wywala płynu - jeśli temperatura leci w góre,a płyn wywala - najprawdopodobniej coś jest pęknięte. Pozdrawiam i powodzonka !!!!
Opublikowano

Nie Odpuszczę foty są zrobione i auto było w ubezpieczalni u rzeczoznawcy(ponieważ nie tylko to było nie tak jak trzeba). Do rzeczy:

Olej jest dobry taki jak powinien być, dziś auto udało mi się odpalić od strzała tzn. miał problemy z wejściem na odpowiednie obroty lecz po 20-30 sek chodzenia i dodania gazu auto wskoczyło na obroty około 600 i się trzymały ale tylko na gazie bo na benz jest ta przepływka do wymiany. Lecz po trzymaniu na odpowiednich obrotach auto dalej nie miało obiegu powietrza do kabiny (tzn. ciepłego powietrza brak, tylko zimne leciało). Temperatura nawet nie drgnie stoi cały czas w pozycji startowej tzw.'Zero'.

Opublikowano
zle odpowietrzony uklad, powietrze zalega w ukladzie, odpowietrz dobrze i zobacz czy sie nie gotuje, nie wylaczaj silnika az do momentu kiedy osiagnie wlasciwa temp.
Opublikowano
Aha. Czyli odpowietrzenie układu ponownie powinno rozwiązać problem. A czy mam się głowić nad tym czy blok został uszkodzony czy po prostu jechać do mechanika i go sprawdzić.
Opublikowano
Więc tak, przez prawie dwie godziny odpowietrzałem układ i się nie dało(dlaczego nie wiem). Po za tym auto chodzi lecz bierze olej i pluje z rury olejem, pali cały czas na czarno(na biało już nie kopci). Chyba mnie nic nie uratuje przed wizytą u mechanika chociaż mam już obawy żeby gorzej już nikt nie zepsuł tego. :roll:
Opublikowano
no nic innego CIe w takim razie nie czeka, przykro mi, ale trzeba zdjac glowice i oddac ja do sprawdzenia, mozliwe, ze to rowniez blok, w takim wypadku jest to nie oplacalne
Opublikowano

Mniej więcej jakie będą to koszty ? I ile będzie kosztować wymiana silnika na taki sam ?

 

Edit.

 

I znowu mam garstkę informacji, auto po następnej godzinie odpowietrzania udało się odpowietrzyć leci ciepłe powietrze auto nie gaśnie lecz gubi obroty tzn. na początku po puszczeniu gazu stoi na około 600-700 lecz stopniowo spada ale gdy spadnie obrotomierz do 0 auto dalej chodzi i nie gaśnie wystarczy lekko dodać gazu i auto dalej się wkręca na obroty. Moje pytanie gdzie mogę wyregulować obroty ?

 

 

ps. kopci tylko na benz na gazie nie kopci już wcale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.