Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Moja nieuwaga i uszkodziłem mechanizm przedniej wycieraczki.

Były zamarznięte szyby, i przez nieuwagę dotknąłem manetki wycieraczek... wycieraczka kierowcy została na dole a wycieraczka pasażera poleciała dalej... :/ W tą pogodę to dość uciążliwy problem.

 

Zanim się zabiorę za rozbieranie podszybia od strony silnika to jakie macie rady, lub moze coś od razu zakupić? Nigdy tego nie widziałem wiec nie wiem co tam zobaczę.

Opublikowano
Ja walczę z ramieniem od strony kierowcy i ostrzegam, że były co najmniej 2 rodzaje. Ja mam jakieś takie z naciągiem regulowanym śrubą. Rozleciało mi się niedawno i niestety kupując nie wiedziałem o tym. No i w ten sposób mam kupione złe i mi nie pasuje. Także ostrzegam :P
Opublikowano
na całe szczęście mam drugie auto (wprawdzie ono uwielbia suchy asflat), ale jak możesz to prześlij mi foto jak to tam wygląda. Jak zobaczę to będę wiedział na co mogę sie szykować... jakie klucze tam potrzeba czy coś? Pogoda nie sprzyja w majsterkowaniu wiec chce to jak najszybciej zrobić:)
Opublikowano
Też mi się zdaje, że były conajmniej dwa rodzaje ramion wycieraczek i samych mechanizmów, a różnica z moich obserwacji polega na inny czopie wycieraczki od strony kierowcy, tam właśnie jest czop w kształcie cylindrycznym, anie w kształcie stożka jak po prawej stronie. Same ramie z tego względu się różni i jest masywniejsze/solidniejsze, skręcane śrubą5 lub 6 mm na klucz ampulowy/imbusowy 6mm a w pionie nad czopem znajduje się rownież taka sam śruba do regulacji docisku pióra wycieraczki do szyby. I jeszcze następny element to dodatkowy silnik elektryczny zamocowany na wspólnym stelaży wraz z właściwym silnikiem wycieraczek. Silnik ten reguluje docisk pióra wycieraczki do szyby. U siebie naprawiając wycieraczki przełożyłem to wszystko oprócz stelaża, czyli czop, ramię i silnik elektryczny, podłączone i działa. A co do naprawy to o ile pamiętam musisz wymontować przegrodę zasłaniającą dmuchawę oraz kratki pod którymi znajduje się mechanizm wycieraczek.
Opublikowano

jak mi sie zdaje... to mówisz o kwesti z klima i bez klimy.

 

Tak jest w sam naprawiam.. tyle ze tamtejsze rysunki to o kant du...

 

Ja mam wesje bez klimy... wiec cos dokładniej? 8.. 10 klucz? Jakiś imbus?

 

Znalezione:

http://img182.imageshack.us/img182/1852/prawdodkrsrubka4ia.jpg

http://img182.imageshack.us/img182/3117/zbiorniczekjeszczeprzykrecony1.jpg

 

Jak sądze to ten trzpień mógł mi sie wyszczerbić tylko?

 

http://img6.imageshack.us/img6/1232/a798f0e5559075ee8385008eo5.jpg

Opublikowano

ehh... auto stało pół roku i nic sie nie dzieje:/ A teraz następna rzecz sie uszkodziła.

 

Jako ze auto stało, ukurzyło się... chciałem przejechać sie i umyć je. Wsiadam... przekręcam kluczyk i słyszę po zapłonie głośne BZZZZZ spod maski. Tak jakby rozrusznik padł?! Tzn rozrusznik kręci ale nie tak jak to być powinno... Tak jakby sam sie kręcił a nie silnikiem...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
mechanizmy były dwa, zwykły i taki z automatyczna regulacja siły docisku wycieraczki do szyby, jeśli wycieraczka została na szybie a druga poszła normalnie to sadze ze mechanizm jest cały, uszkodzeniu mogło ulec ramie wycieraczki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.