Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
slyszalem opinie ze do zagazowanych samochodow nie wolno/ nie powinno sie zakladac stozkow... :roll: prawda to? :jawdrop:
po co pic i jechac, jak mozna zapalic i odleciec
Opublikowano
z tego co wiem poprawia to troche prace silnika, nie mowie o wzroscie mocy bo ten jest minimalny tylko o poprawe charakterystyki pracy jednostki napedowej
po co pic i jechac, jak mozna zapalic i odleciec
Opublikowano
stozek wogole sie nie nadaje do bmw. ani jakies tam strumiennice power rury i tego typu kwestje. pozatym dolotem to sobie mozesz tylko zmiejszyc moc a nie zwiekszyc. po co ingerowac w cos co i tak jest dobre. projektanci twego auta caly dolot wymierzyli i zrobili go takim jak powinien byc (odpowiednia dlugosc objetosc itp.). watpie rowniez ze charakterystyke pracy poprawia. u niektorych przy prostych instalacjach gazowych jest storzek ale tylko dlatego ze mikser od gazu jest wlasnie w tym miejscu i orginalna obudowa filtra powietrza sie nie miesci.
Opublikowano
stozek wogole sie nie nadaje do bmw. ani jakies tam strumiennice power rury i tego typu kwestje. pozatym dolotem to sobie mozesz tylko zmiejszyc moc a nie zwiekszyc. po co ingerowac w cos co i tak jest dobre. projektanci twego auta caly dolot wymierzyli i zrobili go takim jak powinien byc (odpowiednia dlugosc objetosc itp.). watpie rowniez ze charakterystyke pracy poprawia. u niektorych przy prostych instalacjach gazowych jest storzek ale tylko dlatego ze mikser od gazu jest wlasnie w tym miejscu i orginalna obudowa filtra powietrza sie nie miesci.

 

 

dobrze prawi :mrgreen: zgadzam się z tym w 100%

Opublikowano

zeby stożek miał sens, to trzeba doprowadzić powietrze z zewnątrz, bo inaczej będzie pobierał ciepłe powietrze z komory silnika i zamiast przysporzyć - zmniejszy moc

zbyt duża dawka powietrza na gazie może powodować strzały lub gaśnięcie (instalacje II generacji), ale przy zastosowaniu np. systemu BLOS może być sytucja, że ci się puszka poprostu nie zmieści.... i wtedy taki stożek, to mus

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

w motoryzacji nic nie jest czarne i biale, wiec nie gadajcie ani ze kazdy stozek da wam moc, ani ze sie nie nadaje do bmw...

filtry powietrza jak kazda inna czesc nalezy dobrac, poradzic sie kogos kto sie zna, kupic, pojechac na hamownie i dopiero wpasc na forum powiedziec czy cos dalo... tak to wiecie 'dzien dobry poprosze stozek, o tamten fajny bo zielony' a potem 'ej nic nie dalo'.. albo wrecz przeciwnie 'wow, kupilem stozek wiec wydaje mi sie ze mam kopa' :)

jak popatrzycie po necie po dlubanych bmw to kazda ma modyfikowany dolot ze stozkiem, napewno nie dla ozdoby... ale z tych co widzialem ze stozkiem to kazda byla doladowana, czy da to cos w wolnossacych samo z siebie nie wiem..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Głównym zadaniem filtra powietrza jest odseparowanie cząstek stałych od cząsteczek powietrza. Wszystko było by ok ale podczas tego procesu przepływ powietrza jest zmniejszony przez to że powierzchina filtrująca stawia opór przepływu i to jest największy problem.

 

 

Pamiętam kiedyś jeździłem Fiatem Tempra 1.9 D bez turbinki ale to był mół, jeździłem tak przez wakacje po szutrach i innych zasyfiałych drogach. Tak sobie otworzyłem filtr powietrza i go spreżarką przedmuchałem i po pierwszym ruszaniu z miejsca można było wyczuć poprawe dynamiki silnika. Idąc dalej w tym kierunku lecz w stronę maksymalnego wzrostu osiągów przy pomocy filtra można np. potestować tak: wyciagnąć filtr z puszki i pojeździć bez filtra np. przyśpiweszająć do 100 Km/h i porównać wyniki, oczywiście po asfalcie i nie podczas burzy piaskowej , i odrazu poczujemy poprawę osiągów, lub sobie na hamowni osiągi zmierzyć. Dlatego trzeba dążyć do zmniejszenia oporu przepływu przy zachowaniu należytego oczeszczania powietrza filtrowanego aby nam silnik pożył dłużej niż jeden krótki rajd aż do zatarcia.

 

 

Reasumując dajemy stozek lub dwa jak silnik ma ze 3 lytry zamykamy to w puszkę dopływ powietrza i sprawdzamy wyniki, jak będą gorsze to zawsze można powrócić do fabrycznych rozwiązań inżynierków, ale wątpie w to, takie rozwiazanie musi coś dać, zreszt a sam to muszę przetestować.

Opublikowano

 

można np. potestować tak: wyciagnąć filtr z puszki i pojeździć bez filtra np. przyśpiweszająć do 100 Km/h i porównać wyniki,

Nie jest to najlepszy pomysł :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.