Skocz do zawartości

[e34] 1989 podstawowe usterki - POMOC dla laika...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam !

 

Nabyłem E34 1989, 520 m20b20 (pierwsza fura) i jak część osób mam usterki, których opisy się tutaj przewijają dlatego proszę o pomoc. Od razu zaznaczam, że używałem opcji szukania, siedzę i czytam od 3 dni.

 

Opiszę usterki o które mi chodzi:

1. Nie działa podgrzewanie tylnej szyby (wyczytałem, że to głównie problem bezpieczników lub przekaźników, ew. kabel).

2. Nawiew działa mi tylko na 4. prędkości i nie działa podświetlenie (też znany problem - czytałem coś o ?odmach?, ogrzewanie jakby czasem działało a czasem nie).

3. Zepsuły się wycieraczki (na początku było OK) i działają podobnie jak w jednym z tematów: tylko na max, czasem też wszystkie prędkości ale rzadko ( stało się to po spryskaniu szyb płynem i "dup"...objaw jest taki, że pod koniec się zatrzymują i muszę kombinować "przełożeniami", żeby się cofnęły - mi się wydaje, że to elektryka, nie jak w jednym z tematów ułamany "chwyt" przy silniczku).

4. NIE AKTUALNE ! Brak oświetlenia biegu wstecznego (czytałem o czujniku w skrzynii, nie bardzo mam dostęp do kanału, żeby grzebać od spodu, może kable/przepalona żarówa?).

5. Wydaje mi się, że za dużo spala - jeszcze nie sprawdzałem ale sieki ubywa konkretnie, mimo, że wiem o spalaniu rzędu 12l w mieście (czytałem o termostacie lub sondzie lambda) + nie trzyma temperatury = waha się od ponad pierwszej krechy do PRAWIE POŁOWY (a więc ma za małą temp.).

6. i 7. Coś mi wali w tylnym zawieszeniu na nierównościach (diagnosta powiedział, że dolne tuleje do wymiany, lewy amor tłumi na 43%, prawy 71%, mogą też być walnięte odboje, ew. jakieś luzy) i mam bicie przy hamowaniu (raczej hample z przodu - fura stała w tą zimę dwa miesiące nie ruszana na dworze) ALE z tymi problemami jadę do mechaniora i później napiszę co powiedział.

 

I teraz:

 

Ad. 1. Chcę w miarę możliwości zrobić to sam, ale nie mogę znaleźć rozpiski do tej bety bezpieczników (nie wiem czy jest taki sam układ jak w innych rocznikach / jakich? - szukałem też po angielsku).

Ad. 2. Jak wyżej, chcę sam zrobić jak zdołam... proszę o pomoc / podpowiedzi co, jak i gdzie posprawdzać.

Ad. 3. i 4. Jak wyżej.

Ad. 5. Tutaj raczej nie wiele zdziałam, oddać sprawę do mechaniora czy samemu spróbować ? (co, jak i gdzie?).

6. i 7. Do mechaniora = napiszę jak się dowiem.

 

PS. PROSZĘ o wyrozumiałość przede wszystkim, bo mało się znam na działaniu samochodów :oops: , trzeba mi tłumaczyć jak dziecku... Zdjęcia, linki do tematów/sposobów, pisemne wytłumaczenia itp. BARDZO MILE widziane.

Dodam, że jestem ze środkowego pomorza.

 

Z góry DZIĘKUJĘ za wszelką pomoc i pozdrawiam !

Edytowane przez iigalisarr
Opublikowano
Witam !

 

Nabyłem E34 1989, 520 m20b20 (pierwsza fura) i jak część osób mam usterki, których opisy się tutaj przewijają dlatego proszę o pomoc. Od razu zaznaczam, że używałem opcji szukania, siedzę i czytam od 3 dni.

Witam..

 

Opiszę usterki o które mi chodzi:

1. Nie działa podgrzewanie tylnej szyby (wyczytałem, że to głównie problem bezpieczników lub przekaźników, ew. kabel).

Ad. 1. Chcę w miarę możliwości zrobić to sam, ale nie mogę znaleźć rozpiski do tej bety bezpieczników (nie wiem czy jest taki sam układ jak w innych rocznikach / jakich? - szukałem też po angielsku).

Poszukaj na realoem.Ew. instrukcji do Twojego auta-gdzieś powinny być na forum do ściągnięcia.

 

2. Nawiew działa mi tylko na 4. prędkości (też znany problem - czytałem coś o ?odmach?, ogrzewanie jakby czasem działało a czasem nie).

Ad. 2. Jak wyżej, chcę sam zrobić jak zdołam... proszę o pomoc / podpowiedzi co, jak i gdzie posprawdzać.

Jak ogrzewanie czasem działa to może elektrozaworki się kończą...

 

4. Brak oświetlenia biegu wstecznego (czytałem o czujniku w skrzynii, nie bardzo mam dostęp do kanału, żeby grzebać od spodu, może kable/przepalona żarówa?).

Zacznij od żarówki,wykręcić ją i wkręcić inną żaden problem.

 

5. Wydaje mi się, że za dużo spala - jeszcze nie sprawdzałem ale sieki ubywa konkretnie, mimo, że wiem o spalaniu rzędu 12l w mieście (czytałem o termostacie lub sondzie lambda) + nie trzyma temperatury = waha się od ponad pierwszej krechy do PRAWIE POŁOWY (a więc ma za małą temp.).

12 w mieście? To normalne. Przyczyn tego,że nie trzyma temperatury może być kilka (visco,termostat),z tym dla własnego dobra podjedź do dobrego warsztatu i możesz zainwestować w nowe visco,pompe wody,termostat...będziesz miał spokój na długo.

Ew.czy jesteś pewien że to nie skacze wskazówka i czujnik nie jest walnięty?

 

Z góry DZIĘKUJĘ za wszelką pomoc i pozdrawiam !

Pozdrawiam :cool2:

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Poszukaj na realoem.Ew. instrukcji do Twojego auta-gdzieś powinny być na forum do ściągnięcia.

Szukam i nie znajduję, na tej stronce jest schemat, ale tylko niektóre są opisane a reszta niet...

Znalazłem foty w temacie: viewtopic.php?f=71&t=111963&start=0&hilit=bezpieczniki z przekaźnikami, czy one dotyczą też 520 '89 m20b20 (raczej wersja 'low' bo mam tylko el. lusterka i wspomaganie)??

Co do bezpieczników to z desperacji miernikiem sprawdzę każdy po kolei (tak dla pewności) i spróbuję z puszki sobie przetłumaczyć.

 

PS. Przed chwilą znalazłem fotki: http://img8.imageshack.us/gal.php?g=610374122823lo.jpg i chcę wiedzieć czy na pewno te są od m20b20 '89 ?

 

Czekam na dalsze posty. Pzdr

Opublikowano

Ew.czy jesteś pewien że to nie skacze wskazówka i czujnik nie jest walnięty?

Prawdę mówiąc to niczego jestem pewien, więc jak mogę to sprawdzić domowym sposobem? Miernik itp...

Możliwe, że mam za mało płynu chłodniczego, wczoraj sprawdziłem i tak mi wygląda. (Przed chwilą dolałem i zobaczę jak się dalej zachowa).

 

NOWE wiadomości: byłem na drugiej stacji diagnostycznej i tłumienie wynosi - prawy amor 54% a lewy "oszałamiające" 21% i dwa do wymiany a do tego walnięte tuleje dolne i do wymiany każda. Kolega bmkowicz stwierdził, że to może być belka, ale diagnosta powiedział, że raczej nie (sprawdził to).

Co może być jeszcze powodem walenia z tyłu mając na uwadze zajechane tuleje i amory w tym stanie??

 

 

 

Ad. 1, 2, 3. WSZYSTKIE bezpieczniki w puszce pod maską sprawdzone miernikiem i są DOBRE. Jak mogę sprawdzić czy przekaźniki działają? (każdy bezpiecznik i przekaźnik wyjąłem i włożyłem spowrotem, każdy kabel ruszyłem i powyginałem)

 

Ad. 4. NIE AKTUALNE ! Jak w większości przypadków: połamana wiązka kabli w bagażniku = do zrobienia na dniach.

Opublikowano

 

NOWE wiadomości: byłem na drugiej stacji diagnostycznej i tłumienie wynosi - prawy amor 54% a lewy "oszałamiające" 21% i dwa do wymiany a do tego walnięte tuleje dolne i do wymiany każda. Kolega bmkowicz stwierdził, że to może być belka, ale diagnosta powiedział, że raczej nie (sprawdził to).

Co może być jeszcze powodem walenia z tyłu mając na uwadze zajechane tuleje i amory w tym stanie??

 

 

ale, o ktore tuleje Ci chodzi? tuleje wachacza czy tuleje tylnej belki bo to roznica. Jezeli chodzi o stuki to moze byc jeszcze kilka powodow - laczniki wachacza "osemki", poduchy amortyzatora...

 

napewno masz do wymiany amory i pewnie spora czesc zawiechy tylnej, niestety tak to jest jak sie nie sprawdzi dobrze co sie kupuje, czeka Cie troche pracy i nakladow finansowych zanim doprowadzisz to wszystko do ladu

Opublikowano

ale, o ktore tuleje Ci chodzi? tuleje wachacza czy tuleje tylnej belki bo to roznica. Jezeli chodzi o stuki to moze byc jeszcze kilka powodow - laczniki wachacza "osemki", poduchy amortyzatora...

 

...niestety tak to jest jak sie nie sprawdzi dobrze co sie kupuje...

 

Tak się składa, że wiem co kupowałem, o większości usterek wiedziałem przed kupnem, więc bez insynuacji proszę. Mam tą furę za grosze i "jak nówki" się nie spodziewałem :nienie: w końcu to E34 ma już niecałe 21 lat Panie.

 

Wracając do tematu zawiechy: chodzi o tuleje nr 6 z http://autolech.com.pl/galerie/l/lacznik-wahacza-bmw-e32_392.jpg jeśli dobrze kojarzę element, są to tuleje "prawie przy ziemi" obok koła zaraz i składają się z jednej części (połączone) ale dwie tuleje.

 

Spróbuję zrobić zdjęcie tego miejsca i oznaczę strzałkami.

 

Pzdr

Opublikowano

to nie sa tuleje, tylko laczniki wachaczy tzw "osemki" one moga stukac ale raczej nie wala,

ja stawiam na tuleje tylnej belki.

Opublikowano
to nie sa tuleje, tylko laczniki wachaczy tzw "osemki" one moga stukac ale raczej nie wala,

ja stawiam na tuleje tylnej belki.

 

:cool2: Te 'ósemki' są właśnie do wymiany po obu stronach. I tak jak piszesz pewnie i tuleje belki, bo jest to raczej głośny dźwięk, ale nie potrafię jednoznacznie powiedzieć czy stuka czy wali....echh. Dzieje się tak tylko na nierównościach a innych dźwięków (szumy, trzeszczenia, skrzypienia itp...) nie słychać, tylko wali/stuka.

 

W tygodniu ruszę do mechaniora, żeby się bujnął i określił co jest...

Opublikowano
Sam kupiłem e34 miesiąc temu i tak samo nie działały światła w tylnej klapie oraz stukało zawieszenie z tyłu... bo z przodu było akurat wszystko powymieniane zanim ją kupiłem od szwagra :) Pojechałem do serwisu bmw wymienili mi tuleje tylnej belki i cisza :) a z tymi kablami do tylnej klapy to mogli trochę lepiej konstruktorzy to rozwiązać bo starsze vw nie mają takich problemów :) No ale 15 minut polutowane zaizolowane i zabezpieczone i jest ok :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Opublikowano

Powoli kolega doprowadzi do składu swój bolid :wink:

Nie ma co te auta mogą sie psuc ali i tak bedziemy je kochac :wink:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
a walą tuleje tylnej belki, one umieraja ze starości raczej na 100%. Usłyszysz to szczególnie przyostrzejszym ruszaniu. I odraz polecam kupić droższe typu FEBI bo mozesz sie zdziwic po krótkim czasie a wymiana do tanich nie należy.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.