Skocz do zawartości

325 Opinie, usterki, jak znosi LPG ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem młodym wiekiem i doświadczeniem (6msc prawo jazdy i samochód Nissan Sunny GTi) kierowcą i zaraz mnie tutaj zbluzgacie i zmieszacie z błotem

że tacy jak ja to tylko psują opinie właścicielom BMW ale na prawdę nie jestem tępym dresem mistrzem prostej więc proszę o pomoc bogatszych w wiedzę o BMW.

Od kilku dni czytam to forum w charakterze gościa i dziś postanowiłem się zarejestrować i założyć ten temat bo nie znalazłem odpowiedzi

na nurtujące mnie pytania a mianowicie:

Chcę kupić E36 325 Sedan 4/5 drzwi ale już po chwili przeglądania forum przeczytałem teksty typu: "nie kupuj M50B25 bo dużo pali lepiej weź M52B28"

ale wiem że lepszą i wytrzymalszą głowicę ma M50B25 co przy LPG jest ważne, a na 2,8l i tak mnie nie bedzie stać. Przeczytałem też że podobno w E36 były też silniki M52B25,

które również mniej paliły i były bardziej nowoczesne.

Ale przejdę do konkretnych pytań:

1. Czy rzeczywiście są w E36 325 silniki z kodem M52 jak tak to z których roczników.

2.Czy 325 dobrze znosi LPG bo pewnie niestety z ekonomi i moich dochodów będę na gaz zmuszony.

3.Jak LPG to czy wystarczy zwykły czy koniecznie sekwencja?

4.Ile to wtedy pali na benzynie i gazie w mieście bez przesadnego deptania ale w miarę dynamicznie.

5.Ile będę musiał na takie auto wydać. Patrząc na allegro ceny ok12tyś już z LPG no i pewnie trzeba włożyć ze 2tyś na początek. A mój budżet to 15tyś.

6.Jakie są ogólne koszty eksploatacji i częste usterki, koszty napraw?

 

Mam nadzieje dobrze trafiłem z tematem, jak nie prosze moderatora o przeniesienie.

Opublikowano

Jezeli od kilku dni przegladasz forum to mysle ze znalazles juz odpowiedzi na wszystkie pytania.

1 ?

2 jak dobrze zalozony i zestrojony

3 SEKWENCJA ale zaloz ja sam, nie kupuj z gazem

4 dla niektorych dynamiczna jazda to nie schodzenie ponizej 4000 obr.

5 szukajcie z znajdziecie ale budzet na 2.5 masz dobry

6 jak sie zacznie sypac to czasem konca nie ma

Ja powiem tylko tyle: kupuj(duuuuuzo szukaj) i jezdzij smialo :D potem wymiany na czas a bedziesz zadowolony.

Opublikowano

Co do pyt. 1 to nie wiesz czy nie rozumiesz pytania ?

Chodzi mi o to czy BMW wsadzało do E36 te nowsze silniki M52 czy tylko M50B25 które są paliwożerne !

Bo to że jest silnik M52B25 to wiem na pewno ale według wiadomości z forum to ma on 170KM a nie 192 jak M50B25.

A co do tej jazdy to nie mówię o strzałach ze sprzęgła i sprincie na każdych światłach ale osiąganie normalnych

predkości i przeciętne przyśpieszanie z tłumem a nie slalom byle być pierwszym.

Opublikowano
Tak kolego ale masz dwa typy M52B25 i M52B28 i ten jest 192 konny B28.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Tak kolego ale masz dwa typy M52B25 i M52B28 i ten jest 192 konny B28.

No tak jak pisałem w pierwszym poście na 2,8l mnie nie stać i chce silnik 2.5 litrowy !

Przecież to jest tak że po literce B cyfry oznaczają pojemność silnika.

Pytam czy jest M52B25 w E36 Sedan ??

A co do LPG to jakie są koszty założenia takiej instalacji ??

Opublikowano

Powyzsza wypowiedz sie zgadzam.

Sekwencja 2000-2500 zalezy gdzie. dynamiczna jazda(wroce jeszcze raz) to zalezy jakie miasto. bo ja mieszkam w wawie i tutaj jazda ze wszystkimi wiesz jak wyglada. slalom nie wchodzi w gre. strzelac ze sprzegla wcale nie trzeba zeby miec duze spalanie.... jak lubisz czasem polatac bokiem(jak nie lubisz to polubisz :) )to bierz m50b25 jest on na zeliwnym bloku i jak to niektorzy mowia "idiotoodporny". Niestety sporo ludzi o tym wie i czesto sa one kompletnie zajechane i ciezko znalezc cos sensownego... jednak z kasa, ktora masz na reku powinno sie udac

Opublikowano

Właśnie przeglądałem allegro i wybrałem oferty bez gazu to tak za 9tyś już jest spoko, co nie ?

Sekwencja na allegro około 3tyś. A jak to jest z VANOS'em ?? Wiem że to coś jak v-tec u Hondy

ale jak to sie przekłada na spalanie dynamike (to pewnie oczywiste że lepiej) i koszty obsługi potem

bo tak na prawdę to to mnie martwi czy wydolę z kasą jak coś poleci!

.... jak lubisz czasem polatac bokiem(jak nie lubisz to polubisz :) )to bierz m50b25 jest on na zeliwnym bloku i jak to niektorzy mowia "idiotoodporny".

Tak lubię polatać czasami chodź do tej pory to tylko Omegą 2.0 wujka (nie wie o tym na szczęście) więc bez rewelacji !

 

A miasto to Kraków więc wiadomo tak samo jak Wawa !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.... jak lubisz czasem polatac bokiem(jak nie lubisz to polubisz :) )to bierz m50b25 jest on na zeliwnym bloku i jak to niektorzy mowia "idiotoodporny". Niestety sporo ludzi o tym wie i czesto sa one kompletnie zajechane i ciezko znalezc cos sensownego...

mógłbym przysiąść że to są moje słowa z innego postu!!

 

Szukanie na allegro patrząc jedynie na cene i ogólne zdjęcia to jedno. Przejażdżka do sprzedającego i oblukanie auta to już coś innego. Nie napalaj się na coś taniego. Mam wrażenie że się powtarzam, ale skoro ciągle ktoś pyta o to samo!! O vanosie poczytaj sobie gdzieś. Generalenie vanos ma pomagać, więc nie ma niby o co się martwić. Ale fakt faktem że vanos pierwszej generacji nie był zbyt udany i często trzeba go już przed 200k km przebiegu reanimowac. Bardzo często słychać głośną pracę vanosa, co jest potwierdzeniem że coś się złego dzieje. Wszystko o co pytasz i tak było już wałkowane dziesiątki razy. Jedynie może pytanie o cenę sekwecji jest na czasie, bo te jak widzę (ja zapłaciłem za swoją 3700 w 2007) ciągle maleją.

Pozdro

Opublikowano

Pytam czy jest M52B25 w E36 Sedan ??

Kolego w E36 nie ważne czy sedan czy coupe czy inne wersje nadwozia były montowane silniki M50B25-192 konie (oznaczenie modelowe 325) oraz silniki M52B25-170koni (oznaczenie modelowe 323i)

Opublikowano
No i czy brac M50B25 czy M50TuB25??? Alez mamy problem co lepsze :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
No i czy brac M50B25 czy M50TuB25??? Alez mamy problem co lepsze :norty:

Rozumiem że teraz żartujesz, no cóż nie mam pojecia o wadach i zaletach tych silników różnicach cen aut w nie wyposażonych dlatego pytam !

Ucieszył mnie fakt że jest coś takiego jak 323i bo do tej pory myślałem że tam jest silnik 2.3l !

A swoją drogą co to jest ten M50TuB25 to znaczy że jest z Vanosem czy co ??

Opublikowano

Dokladnie znaczy ze ma Vanosa Ja polecam M50B25 Jest najmocniejszy i trudno go zniszczyc a w przyszlosci remont odniesie skutek w przypadku M52 jest to juz problem ze wzgledu na aluminiowy blok bardzo podatny na przegrzanien a takze czesto urywajacy sie gwint przy wkrecaniu srub glowicy

Ogolnie jako ze kupujesz auto conajmniej 10 letnie polecam M50B25 Silnik jest niezawodny i pol miliona KM spokojnie zrobi :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

No to dzięki chyba się na razie dowiedziałem tego co potrzebowałem. Pozostaje mi tylko szukać i liczyć na farta.

A jeszcze może zapytam na co szczególnie zwracać uwagę w tych autach przy zakupie i jaki jest realny przypuszczalny przebieg dla takiego 10-15 latka o którym nie trzeba myśleć że był kręcony ??

I na jakie wyposażenie warto dorzucić parę stów ??

Opublikowano
Wyposazeni to odrazu szukaj to czego chcesz najlepiej z klima bo z tym jest duzo roboty warto zeby miala fotele sportsize i M-pakiet zewnetrzny bo to drogi dodatek a auto o niebo lepiej sie prezentuje co do silnika to zainwestuj w manometr i jak bedzieszz ogladal to sprawdzaj kompresje ja tak kupije kazde auto a przy okazji wymieniam sobie swiece przy zakupie :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Co do tego manometru to pewnie jeszcze dużo bede musiał poczytać.

A na stacji diagnostycznej tego nie sprawdzają ?? W sumie wiem troche jak to jest jak oni tam biorą kasę mówią e auto dobre można kupować jednocześnie sobie myśląc 'he he zapraszamy do nas na zbliżającą się naprawe' ! A jakieś jego słabe punkty typu wyjątkowo korodujace miejsca albo takie gdzie nie powinno być kompletnie rdzy a jak sie pojawi to znaczy że już na pewno coś jest nie tak ??

Opublikowano
z rdzy to niestety najgorsze miejsce jest niewidoczne :twisted: tak to warto sprawdzic dol drzwi co do manometru to wykrecasz swiece krecasz manometr i krecisz silnikiem jak wyjdzie kolo 12-14 tocjest ok i warto brac silniczek byle poszczegolne cylindry sie nie roznily za bardzo

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

12-14 barów/atmosfer/psi ?? No to 6 cylindrów będzie troche zajmowało ale cóż ważne żeby było git !

A gdzie jest to diabelskie zardzewiałe miejsce ??

Opublikowano
Przed lewymi drzwiami ale pod blotnikiem wiec nie widac A spojrzalem w notatki i akceptowalne jest 10-14 bar ale roznica pomiedzy cylindrami nie powinna przekraczac 0,5 bara

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Mam nadzieję że znajdę coś ciekawego może przez giełde forum jakieś pewne auto a nie grzebać po allegro!

Pewnie jeszcze nie raz zapytam o coś a jak na razie za całą pomoc wszystkim wielkie dzięki !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najczęstsze miejsce korozji e36? tylna klapa na styku z dolną uszczelką. Pamiętaj o odłączeniu zasilania na wszystkich garach zanim zabierzesz się za sprawdzanie kompresji. Nie jest to trudne i nie zajmuje więcej jak pół godziny dla nowicjusza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak kolego ale masz dwa typy M52B25 i M52B28 i ten jest 192 konny B28.

No tak jak pisałem w pierwszym poście na 2,8l mnie nie stać i chce silnik 2.5 litrowy !

Przecież to jest tak że po literce B cyfry oznaczają pojemność silnika.

Pytam czy jest M52B25 w E36 Sedan ??

A co do LPG to jakie są koszty założenia takiej instalacji ??

 

Ten m52b25 to jest nic innego jak 323i. Konstrukcyjnie to samo co m52b28 czyli wszystko w alu. Jak chcesz mieć gaz to lepiej kup m50.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy, ale czy silniki m52 są aż tak bardziej awaryjne od m50? Po sezonie letnim zamierzam się na kupno e36 sedan i tak się waham jak kolego. Oczywiście w planach tez jest montaż podtlenku LPG. Pytanie jest takie czy m52 tak bardzo nie znosi gazu, nawet jak założe sekwencje 4generacji. Zalezy mi na rocznikowo jak najmodszym aucie w tym nadwoziu wiec zostaje mi tylko m52. Czy rzeczywiście lepiej kupić troszkę starszy i silnik m50.
Opublikowano
Najczęstsze miejsce korozji e36

ja mam dziure wielkosci kciuka tzn chodzi mi o to ze kciuk tam wejdzie na nadkolu,ale widac ja dopiero jak sie maske otworzy,dziura jest w miejscu laczenia plasikowego nadkola z karoseria w miejscu tego "bolca" ktory trzyma plastikowe nadkole(kilka osob mi mowilo ze to norma w e36),tylna klapa tak jak tam ktos napisal,miejsce laczenia z uszczelka i chyba tyle pod warunkiem ze auto nie bylo bite a pozniej zle naprawione

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Opublikowano
Tzn tak jak kupujesz auto ktorego historii jetes pewien to smialo m52 niestety biarac pod uwage ze auto ma min 13 lat oto trudno. m50 poprostu lepiej zniosl probe czasu a do lpg znakomicie sie nadaje :cool2: W poprzednia sobote wymienialem uszczelke pod glowica w m52 znajomego przy dokrecaniu glowicy a robie to etapami zerwal sie gwint w bloku co dziwne juz przy 60nm ogolnie kazda awaria uszczelki moze sie tym skonczyc i to mnie najbardziej odstrasza od aluminium

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.