Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Roger,

w takim razie kolega powinien chyba zmienic cićnienie programowo tak, aby N75 ciągnął sztangę od niższych wartości ? (w grupie VAG jest łatwiej, ponieważ sztangę można było regulować manualnie kluczem 10)

Powiedz mi jak chcesz wycisnąć większą moc z tej turbiny, nie robiac korekcji na wtryskach do wiekszego powietrza, które podawane jest z większej turbawki?

Opublikowano

Witam

 

Roger,

w takim razie kolega powinien chyba zmienic cićnienie programowo tak, aby N75 ciągnął sztangę od niższych wartości ? (w grupie VAG jest łatwiej, ponieważ sztangę można było regulować manualnie kluczem 10)

Powiedz mi jak chcesz wycisnąć większą moc z tej turbiny, nie robiac korekcji na wtryskach do wiekszego powietrza, które podawane jest z większej turbawki?

 

Mam wrażenie że odpowiedziałem na Twoje pytanie zanim je zadałeś.

 

Więc jeszcze raz od nowa tak.................. :mad2:

w takim razie kolega powinien chyba zmienic cićnienie programowo tak, aby N75 ciągnął sztangę od niższych wartości ?

 

tomaszf słusznie zauważył że ta opcja jest sterowana elektronicznie......... więc nie ma tam ani gruszki podciśnieniowej ani n75.

Jak wcześniej wspomniałem zmieniło się rozwiązanie co do sterowania "zmienną geometrią " jednak zasada jest ta sama.

Po uruchomieniu auta komputer wymusza pracę " przestawiacza łopatek" Dokładniej mówiąc elementem wykonawczym jest silniczek na przekładni ślimakowej sterowany elektronicznie. Sterownik ten diagnostycznie po rozruchu przestawia łopatki w dwie skrajne pozycje .Rozpoznaje w ten sposób zakres pracy.

pierwsza skrajna pozycja to pozycja ustawiająca łopatki w turbinie tak aby ta była maksymalnie wydajna. Druga pozycja to ta która maksymalnie ogranicza turbinę.

Jeśli od strony mechanicznej sterownik nie wyłapie błędu i bez problemu rozpozna dwie skrajne pozycje, ustawia turbinę w pozycji dmuchaj na ful Odpowiednikiem tego stanu jest zaciągnięta sztanga dzięki pracy n75.

W większości doładowanych diesli pozycją wyjściową dla turbiny po rozruchu silnika jest pozycja " dmuchaj na ful" co również w wielkim skrócie odpowiada takiemu ustawieniu łopatek aby turbina od dołu (niskich obrotów) wkręcała się jak najszybciej. Szybkość wstawania turbiny nie zależy od ciśnienia ustalonego w programie ale od czynników fizycznych takich jak : budowa kolektora wydechowego,budowa turbiny,wielkość dolotu (intercooler) , wielkość kolektora dolotowego, przepustowość kolektora wydechowego i ilość spalin.

 

Powiedz mi jak chcesz wycisnąć większą moc z tej turbiny, nie robiac korekcji na wtryskach do wiekszego powietrza, które podawane jest z większej turbawki?

 

Nie pisałem że chcę zwiększyć moc ...........napisałem że kolega może odczuć niewielkie zmiany. Z racji większego ciśnienia, w owerboście pojawi się większy moment obrotowy , w związku z tym podniesie się również nieznacznie moc. Wynika to z tego że w owerboście przepływomierz zmierzy większy przepływ powietrza a w dieslu on odpowiada za współczynnik stechiometryczny, więc siłą rzeczy dostosuje ilość paliwa do powietrza (naturalnie w granicach swojego programu który przewiduje bost i zwiększenie dawki).

 

Jeśli mówimy fachowo o podniesieniu mocy ......to określenie jak to powiedziałeś "nie robiac korekcji na wtryskach do wiekszego powietrza" Nic mi nie mówi.

 

A jeśli chodzi Ci o zwiększanie dawki paliwa to w CR modyfikacji podlega ciśnienie w szynie CR jak również czas otwarcia wtryskiwacza dla wtrysku wstępnego i zasadniczego. Z uwzględnieniem małego szczegółu do 19stopni płynu chłodniczego dawka jest kontrolowana ciśnieniowo (ciśnienie w szynie cr) Po przekroczeniu 19 stopni ciśnieniowo i objętościowo (czyli dochodzi jeszcze zmiana czasu otwarcia wtryskiwaczy)

 

Powiedz mi jak chcesz wycisnąć większą moc z tej turbiny

Z turbiny nie wyciska się mocy. :nienie:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

A ja kompletnie pominalem "szczegol" ze w podcisnieniowym ukladzie regulacji wychylenia kierownicy spalin jest tez sterowanie - przeciez tam jest jeszcze "N75" (sorki ale dla latwiejszego rozumienia uzywam nomenklatury z VAG :wink: ).

A w tych dieslach jak zauwazyl tomaszf, regulacja w ogole jest szybsza i precyzyjniejsza bo jest uklad elektryczny a elementem wykonawczym jest silniczek krokowy, wiec nie ma tematu z mojej strony.

Dzieki Roger za cierpliwosc i doskonale wylozenie podstaw :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.