Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z którym próbuje sobie poradzić dosyć długo. Auto po zagrzaniu na wolnych obrotach dostaje dziwnych drgań (szarpnięć, czasami są mocniejsze, czasami słabsze i nieregularne). Zimą jest lepiej, nie są one tak silne i częste. Po załączeniu klimy lub dodaniu gazu drgania ustają. Czyli wynika że jak silnik jest lekko obciązony to nie ma drgań. Zauważyłem też na 3 biegu jadąc ze stałą predkościa lekkie "falowanie silnika" (tak jakbym naciskał i puszczał gaz - jest mało wyczuwalne). Auto bierze troche olej, a głownie turbo - troche oleju było w IC. Spalanie w normie. Komputer nic nie pokazuje. Byłem w salonie we Wrocławiu (odradzam, partacze nie znają sie wogóle) wymieniłem poduszki pod silnikiem, koło dwumasowe, a ostatnio koło pasowe które uległo uszkodzeniu od drgań. Koszt całych napraw jakies 6 tyś. Auto trzęsie sie dalej :? Dolewalem STP i inne cuda. Autko fajne tylko jak coś się zepsuje to koszty naprawy są spore. Serwis BMW to jakieś nieporozumienie, nad moim autem stało chyba z 6 fachowców i tylko się jąkali i czerwienili. Proszę o jakieś pomysły bo ja już mam dość tego i super mechaników, którzy mówią żeby wymienić to i tamo. Najlepiej wymienić silnik albo auto i drania znikną :lol:

Opublikowano

Ja mam to samo i podejrzewam ze jest walniety czujnik impulsow walka rozrzadu.

ten blad nie wychodzi na komputerze.

najlepiej pozyczyc czujnik od kogos i sprawdzic zanim sie kupi w ASO.

Opublikowano
Ja mam to samo i podejrzewam ze jest walniety czujnik impulsow walka rozrzadu.

ten blad nie wychodzi na komputerze.

najlepiej pozyczyc czujnik od kogos i sprawdzic zanim sie kupi w ASO.

jak coś takiego jak czujnik wałka może nie wyjść na kompie?

to chyba jakiś uniwersalny komp....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Ja mam to samo i podejrzewam ze jest walniety czujnik impulsow walka rozrzadu.

ten blad nie wychodzi na komputerze.

najlepiej pozyczyc czujnik od kogos i sprawdzic zanim sie kupi w ASO.

jak coś takiego jak czujnik wałka może nie wyjść na kompie?

to chyba jakiś uniwersalny komp....

 

Czujnik halla wywala błąd zawsze gdy nie ma go w obwodzie elektrycznym (gdy komp go nie widzi) Tak samo jest z czujnikiem wału.

Błąd jest również wywalany kiedy pomiar z obu czujników jest poza zakresem dopuszczalnym cechuje się wtedy inną cyfrą błędu.

Może się zdarzyć że któryś z czujników świruje i jego zakres pomiaru jest "rozchwiany" ale mieści się w granicy tolerancji wtedy błędu nie będzie natomiast niedomagania mogą się pojawić.

 

Z jednym ale!! Jeśli chodzi o czujnik halla ten musi poprawnie działać przy rozruchu silnika. Po odpaleniu auta nie jest potrzebny . W sprawnym uruchomionym silniku nawet gdy go odepniesz nie zauważysz zmian w pracy , ale gdy zgasisz silnik i nie podłączysz "halotronu" nie odpalisz motoru.

Czujnik wału, i informacja z niego ma wpływ na wiele procesów w silniku jego świrowanie może powodować takie anomalia.

 

Jednak z doświadczenia obstawiał bym czujnik na szynie CR ten może świrować lub mieć zły styk na swojej kostce połączeniowej, przeczyść styki. Jeśli nie będzie efektu podłącz kompa i w momencie objawów obserwuj ciśnienie zadane przez sterownik i ciśnienie mierzone w szynie CR jeśli będą wahania -skoki ............ Sprawa prosta.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Przysłuchaj się czy podczas zachwiania nie ma lekko klekoczacego dzwieku szyny CR. Wtedy ten czujnik co ROGER-NYSA napisał.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Ja usiebie wymienilem czujnik polozenia walka rozrzadu oraz kostke wtykawa w szyne CR.

Problem falujacych obrotow juz nie wystepuje oraz juz nie mam problemu z odpaleniem cieplego silnika.

 

Zacznij od kostki na szynie. Ja wymienilem na nowa.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja usiebie wymienilem czujnik polozenia walka rozrzadu oraz kostke wtykawa w szyne CR.

Problem falujacych obrotow juz nie wystepuje oraz juz nie mam problemu z odpaleniem cieplego silnika.

 

Zacznij od kostki na szynie. Ja wymienilem na nowa.

 

Gdzie w inpie sprawdzić róznice ciśnienia na szynie CR - u mnie po wyczyszczeniu styku mam wahania na wolnych obrotach między 317 bar a 378 bar a analog2 Soll Rail pressure - czy to ten parametr i czy może on mieć wpływ na nierówną pracę silnika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.