Skocz do zawartości

320d 2002 M47N olej przy turbinie ?


GrZ3

Rekomendowane odpowiedzi

panowie dźwik który posiadam miedzy 2 a 2,5 tys obr prawdopodobnie spowodowany jest nieszczelnością uszczelki jak na foto

powiedzcie czy jeżeli jest tam olej to wystarczy wymienić ta uszczelkę czy to już koniec turbo? ta rura 1 jest bardzo luzna cała chodzi, doradźcie co mam zrobić

http://www.grz3.ovh.org/photo/uszelka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wirniku nie ma luzów, patrzyłem i jest to turbina garrett, dodtakowo olej również jest w plasikowej rurze która idzie od przepływomierza do turbo :mad2: i również z tamtad jest wyciek :mad2:

z góry dzieki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, wymień filtr odmy i powinno być ok :cool2: ten olej o którym piszesz ZAWSZE tam będzie bo jest to ODMA, czyli olej i mgła olejowa powstająca w wyniku przedmuchów w cylindrach. Wymontuj odpowietrznik, solidnie przeczyść, wymień filterek.

Co do rury sprężarki/IC, to nie powinna ona się ruszać! Zamontuj ją solidnie, sprawdź jej podpięcie do sprężarki. Z razie co wymień na nową, lub używaną z dobrym podłączeniem. pozdr!

Dzieki za podpowiedź :cool2: dziś zakupiłem całą odmę wraz z filtrem tym plastikowym, stary filtr był gąbkowy twardy jak skała, wyczyściłem wszystko i założyłem będę obserwował czy wyciek ustał.

niestety dźwięk podczas zmiany biegów 1-2-3 miedzy 2100 a 2500 obr pozostał .

Wygląda to tak jak by turbo było rozpędzone i przy wysprzęgleniu takie zejście(dźwięk trochę podobny do filmiku

Jak jadę na tych obrotach to nie ma tego dźwięku. Błędów nie ma, doładowanie w normie, nie kopci, ciągnie ładnie od dołu.

dodatkow dzis podczas wymiany odmy zauważyłem że wężyk zdjecie ponizej jest tochę poszarpany czy ma on jakis związek z tym dźwiękiem?

http://www.grz3.ovh.org/photo/egr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, ten wężyk jest od sterowania podciśnieniowego zaworu EGR. Miałem taki sam dźwięk tzn ŁUUUU, kiedy zablokowałem EGR. Dlatego też postanowiłem nie jeździć na zaślepionym EGR. Drażnił dźwięk silnika. Sugeruję wymienić WSZYSTKIE wężyki podciśnienia.

jutro posprawdzam wężyki, jak powymieniam dam znać czy się coś zmieniło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I BDB :cool2: polecam przeczyścić zawór EGR. pozdr

wymieniłem węzyk idący od egr inne posprawdzałem i były OK, dodatkowo wyczyściłem zawór EGR był starasznie zapchany,

no i niestety dalej ŁUUUU miedzy 2000 a 2500 obr przy zmianie biegów wystepuje :? w kabinie słychac własnie od strony egr ehhh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
mam dokładnie ten sam problem kolego, tez mi coś swisze w e46 320d, także mam luxny waz od turbo i zastanawiam sie czy tak powinno być, postaram sie wymienic ta uszczelnke moze pomoże, ponadto przeczyszcze odme botez mam separator plastikowy, moze wtedy olej nibeedzie sciekał do turbo, filtr powietrza jest suchutki, turbina daje normalną moc wiec tez sie zastanawiam co jest przyczyna swistu, jedyne co jeszce przychodzi mi do głowy to pęknięta opaska elastyczna na tłumiku , zaradziłeś cos w tej sprawei już?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.