Skocz do zawartości

BMW E53 X5 - (podobno typowe) problemy z silnikiem 4,4i M62b


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam X5 jak w temacie, z racji że ostatnio znacznie więcej jeżdżę założyłem gaz (porządny a nie jakiś chłam) a jako że silnik jak się okazało nie był w 100% formie to na gazie wyszły szybciej jego bolączki

nie chce tu słuchać od cwaniaków że gaz to profanacja czy coś i że to wina gazu że coś się dzieje bo już konkretnie ustaliłem że to nie jest absolutnie wina instalacji lpg

więc objawy (które niestety póki co występują na gazie ale wiem od kilu mechaników z bmw i boscha że będą się one nasilały aż i na benzynie wyjdą):

* na zimnym silniku wyskakuje check engine przy rozpędzaniu się (ok 60-80km/h), wywala jeden z cylindrów i zaczyna szarpać (przełączam na benzynę i dopiero później przełączam na gaz i jest ok)

* na rozgrzanym często gubi obroty i gaśnie jak nie dodaję mu gazu (dojeżdżanie do świateł, wolno brane zakręty np na parkingu itp)

* oczywiście jak na 4,4 przystało nie pracuje zbyt równo, lekko trzęsie itd- kto zna motor ten wie o co kamon...

Wymieniłem przepływomierz, świece, filtr powietrza, sondę lambde, teraz (niby ma pomóc) zamówiłem wg rad gościa z innego forum co zna na wylot ten motor pokrywę [11617508541] i uszczelkę [11611729728]

podejrzenie jest że bierze lewe powietrze, że może gdzieś olej zalega, że przepustnica, że vanosy... ktoś coś wie więcej co to może być i od czego zaczynać?

www.nemo.dot.pl
Opublikowano

jest wystawiona ale raczej jej nie chcę sprzedać bo lepszego auta póki co nie widziałem (a miałem okazję sprawdzać wiele aut które dadzą sobie radę w taką zimę jak ta i żadne z nich nie dorównuje komfortem, osiągami, wyposażeniem itd do X5) a na nową X5 jeszcze mnie nie stać

raczej szukam drugiej takiej e53 dla ojca

jak powiem że mam już 4 instalację w tym aucie i oprócz mojego gazownika który robił co mógł sprawdziło ją jeszcze dwóch innych to wystarczy?

co do gazu to na lpg-forum wypytywałem już i stąd też 4 instalacja u mnie i wiem że jest założona dobrze i że to co powinno być:)

dlatego pytam co to może być? chociaż mam nadzieję że odma pomoże bo wiele osób na to wskazuje

www.nemo.dot.pl
Opublikowano

Miałem podobny przypadek do Twojego, wręcz ten sam, tylko, że z innym samochodem. Pontiac TransSport 3,8L Odkąd pojechałem go zagazować - zaczęły się problemy. Podobnie - oglądało go wielu gazowników, wielu "znawców", wymieniali co się dało, ale to nic nie zmieniło. Każdy zwalał na inne rzeczy tylko nie na gaz, no i może coś w tym było... bo po ok 1/2 roku tułaczki od gazownika doi gazownika, od jednego komputera do drugiego, przepaliła mi się rura wydechowa. Wywaliłem katalizator i problemy się skończyły. Samochód jak pracował na gazie nie miał tyle sił by przepchnąć spaliny przez katalizator, benzyna dała rady. Obroty spadały, dojeżdżałem do świateł gasł, zwalniałem gasł. Miałem kilka samochodów z gazem - i zawsze miałem problemu. Sorry, ale jestem bardzo negatywnie nastawiony na LPG. Gaz w BMW to już w ogóle pomyłka. Mój kolega powiedział fajne zdanie: "jeździsz takim samochodem, byś nie musiał liczyć ile on spala". Płaci się za frajdę z jazdy, komfort, technologie, napęd 4x4. Można z tego zrezygnować i siąść do jakiegoś 1,9TDI i spalanie ok 5L/100km. Nie oskarżam Cię - usprawiedliwiam tylko swoje negatywne nastawienie do LPG :)

pzdr. i życze powodzenia.

Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano

no ja też nigdy nie byłem zwolennikiem gazu i półtora roku jeździłem na benzynie ale teraz znacznie więcej śmigam i po prostu się bardzo kalkuluje (nawet sam Pudzian którego chyba nikt nie posądzi o brak kasy zagazował swojego Hummera - po co? bo jak jeździsz tyle co przeciętny kierowca to sobie jeździj ale jak latasz długie trasy i ciśniesz mocno autem które dużo pali to koszt się zwraca raz dwa)

czekam na odmę co wg już wielu osób ma rozwiązać problem bo powtórzę nie szukam tu winy gazu bo to już za sobą - jestem na forum BMW i czekam na pomoc od ludzi którzy znają V8 z Monachium i ich usterki :o

www.nemo.dot.pl
Opublikowano
nawet sam Pudzian którego chyba nikt nie posądzi o brak kasy zagazował swojego Hummera

 

Żaden wyznacznik. Za kasę można zrobić bardzo dużo.

Opublikowano

no i się zaczyna temat o lpg... :duh: mogłem nie pisać że jest tylko pytać o usterki V8

jest i będzie lpg bo znacznie taniej a diesla bym nie kupił bo jeździ bez porównania słabiej i wcale nie jest taki oszczędny więc tylko lpg ale może jak ktoś coś chce się wypowiadać to na temat... chociaż mam nadzieje że to co już wiem pomoże zlikwidować usterki :cool2:

www.nemo.dot.pl
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

odma wymieniona, rolki i pasek też bo piszczało czasem a do tego jakieś węże które sparciały i prawdopodobnie one były główną przyczyną...

także jest wszystko super, silnik pracuje równo, obroty tak jak powinny, błędów żadnych nie ma...

:8)

www.nemo.dot.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.