Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z autkiem wswzystko było ok i nagle (kichało troszke sie dławiło ) i niechciało za szybko przyspieszać po zgaszeniu i odpaleniu przyspiesza normalnie i jedzie ale tylko do 5 tyś/obr i potem juz nie jedzie ;/

i coś jak by szumiało ,pukało niewiem jak to opisac ;/

Prosze o porade co to może być .

dodam jeszcze ze silnik jest bardzo gorący .

Opublikowano (edytowane)

Polecam podpiąć kompa bo to mogą być różne przyczyny. Przepływka ,sonda,pompka paliwa,czujnik temperatury itp :wink:

 

P.S 325i ma 192 kucyki

Edytowane przez DjAquaz
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Jeśli jesteś chętny to mogę ci ją podpiąć pod kompa, a za podłączenie biorę od forumowiczów naprawdę niedużo :)
BMW forever!!!
Opublikowano

Więc tak auto kolegi Tom33k podłączone pod kompa i jedyny błąd jaki wyskoczył to błąd obu sond lambda wskazujący na nieprawidłową mieszankę paliwo-powietrze niemożliwą do skorygowania przez sondy.

 

Auto ma następujące objawy silnik nie wchodzi na wyższe obroty niż 2000 obr na benzynie na gazie trochę wyżej 2300 obr

Silnik po odpięciu czujnika przepustnicy i przepływomierza lekko zchodzi z obrotów, ale nie gaśnie. O ile wiem przy sprawnym przepływomierzu silnik w zasadzie powinien zgasnąć po odpięci wtyczki, ale reaguje spadkiem obrotów nieznacznie o około 50 obr.

Z tego co opisywał kolega Tom33k auto pod obciążeniem czyli na biegu nie jest w stanie przekroczyć 1500 obr objawy szybko się nasilały kilka dni temu auto miało taką zamułe przy wyższych obrotach teraz już nie da się prawie jeździć.

Nie ma strzałów w wydechu ani w kolektorze dolotowym zarówno na benzynie jak i na gazie. Objawy są identyczne na obu paliwach.

Silnik nie kopci ani nie dymi nie ma gwałtownego wzrostu spalania.

Na wolnych obrotach silnik pracuje idealnie obroty nie falują i trzyma katalogowe 700 obr.

 

Przyznam że objawy są dość nietypowe i nie spotkałem się z czymś podobnym ani na forum ani osobiście z doświadczenia.

Na LiveData wszystkie parametry wyglądają w porządku nie wiem tylko jak z czujnikiem obrotów wałka rozrządu przyznam że nie pamiętam jakie wartości wyskakują na sprawnym w tym wypadku pokazywał na LiveData wartości od 4 do 6 stopni. Żałuję że nie zrobiłem zrzutu ekranu wszystkich wartości livedata może ktoś z was by coś znalazł, ale jeszcze może będzie okazja to zrobić.

Ma ktoś jakieś pomysły co do przyczyny tej usterki?

Ja osobiście stawiał bym na czujnik wałka lub wału ale objawy nie są do końca typowe.

 

Auto to E36 Coupe 323i z 95r z instalacją sekwencyjną gazu.

Jako że objawy są i na gazie i na benzynie to ewidentnie coś nie tak raczej jest z zapłonem i jego sterowaniem.

BMW forever!!!
Opublikowano

na początek proponuję odłączyć instalację gazową

zakręcić gaz na butli i wyjąć bezpiecznik od gazu

na dwóch zasilaniach trudno dojść do ładu

dwie sondy raczej nie walnęły

przy tych obrotach trudno sprawdzić przepływkę

odłączyć gaz i pod kompa

Opublikowano

Tak auto na luzie wkręca się tylko do tych 2000 obr na biegu w czasie jazdy jest jeszcze gorzej bo 1000 ciężko przekroczyć.

Spróbujemy może jeszcze z odłączeniem gazu, ale narazie główne podejrzenie pada na czujnik wałka rozrządu.

BMW forever!!!
Opublikowano
Ja bym w pierwszej kolejności wymienił czujniki wału i wałka bo na 99% w nich leży cwancyk. Zapchany katalizator raczej bym wykluczył - choć i taka myśl chodzi mi po głowie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.