Skocz do zawartości

320d 136 - brak mocy po remoncie.


mbzqg

Rekomendowane odpowiedzi

W samochodzie pękł wał korbowy - wymiana + planowanie głowicy, termostat, poduszka pod silnikiem, wszystkie uszczelki, odma wszystko wymienione. Następnie poszła pompa wtryskowa oddana do regeneracji - po wymianie pompy totalny brak mocy. Zosatał wymieniony zaworek turbo, przepływka (bosh), i dalej nic bez zmian brak mocy. Do tego spalanie przed remontem miałem na poziomie ok. 7l/100km a teraz jest 10l/100km. Wydałem już 11 000pln !!!!!!!! a samochód dalej nie jest w pełni sprawny!!! Pomóżcie proszę!! Dodam jeszcze że przy wyjeździe z parkingu podziemnego u mnie w bloku pod górkę samochód ledwo jedzie a nawet zgasł dzisiaj rano!!! Jestem załamany!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pali wiecej bo cisniesz wiecej zeby chcial jechac ... podstawa - podlaczyl mechanik pod jakis program diagnostyczny zeby sprawdzic parametry pracy silnika ?

 

PS. Tak poza za 11 tys to mozna bylo lekko kupic drugi silnik w super stanie ... tak tylko gdybam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączany był pod kompa zero błedów. Kąt wtrysku sprawdzony i niby jest wporządku ale czemu tak zamulone jest auto to nie wiem. Jestem załamany bo wszystko trwa już ponad 2 miesiące... i nie ma rezultatów. Jutro jestem umówiony w serwisie bosh na diagnozę zobaczymy czy coś wyjdzie... A i zapomniałem napisać, że po złożeniu auta coś strasznie brzęczy/buczy przy 3000 i na wolnych obrotach tak jakby jakaś obudowa drgała masakra!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedtem to znaczy przed remontem czy po remoncie jeżeli po remoncie to obiawy kopcenia przez kilka dobrych minut to norma ; była odłączona przepływka , kolektor ssący z czujnikiem cisnienia , n75, i inne pierdy wtedy ceu pobiera na nowo całe wartosci przez to to kopcenie , aż sie to ustabilizuje . podłączyłeś po kompa i nic to znaczy że usterka nie leży po stronie elektrycznej tylko mechanicznej a że mechanicznie trudniej znaleść musisz szukać od początku ,, zacznij od dolotu powietrza , obiaw słabosci znaczy wejscie autka w tryb awaryjny . JA bym szukał od turbiny przez coller do egr i do kolektora ssącego na nim sie wszystko kończy -jest tam czujnik cisnienia ,jeżeli on odczytuje błedne dane i podaje do ceu nie dziw sie że autko pali 10 litr , ten silnik jest z konstruowany tak że elekr-podcis muszą ze sobą współpracować i niema rady .....

- albo egr ci szwankuje

- albo czujnik cisnienia w kolektorze

- możliwy przypadek przepływki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z serwisu bosha. I najprawdopodobniej to wina pompy a raczej jej złego założenia. Pod pojęciem kąta wtrysku były zczytywane dwa odczyty: kąt wtrysku zadany: na poziomie -1,25, kąt wtrysku rzeczywisty: na poziomie -1,25; do tego jeszcze jeden parametr, którego wartość pokazywało na poziomie 650-655, a powinno 5-6 więc masakra jakaś :mad2: Dawka wtryskowa była ok 7 na ciepłym silniku i około 12 na zimnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam granatowego touringa a skad wiesz???? ale pompa wczesniej byla zakladana we czwartek byl na poprawkach ale nie udalo sie tego ustawic. Calosc robilem u Pana Adama z Raszyna. Objaw walu - na poczatku lekki metaliczny stuk z pod maski a pozniej mocne lupanie brak mocy i laweta. A skad wiesz jaki mam samochod???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilismy dzis z kompem i sprawa wyglada nastepujaco wszystkie parametry ok. oprocz turbo na biegu jalowym turbo gwizdze az milo natomiast jak pojechalismy na przejazdzke to tak jakby niedomaga komp pokazuje ze powinny byc np. 2 bary a turbina dmucha 1,7 bara katy wtrysku ok zaworki poczyszczone a tu dalej kaplica, niech ktos cos doradzi co jeszcze mozna sprawdzic???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego, czujnik cisnienia w kolektorze, podcisnienie masz dobre ?, zamien miejscami elektrozaworki (zeby wykluczyc ten sterujacy TC), turbina byla sprawdzona ? lopatki cale po stronie zimnej ? geometria chodzi czy zapieczona ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj od rana przestawiony zostal rozrzad w aucie czuc poprae ale to jeszcze nie to. turbina laduje teraz od przy zadanym 1600 ladowala 1556 wiec bez dramatu, trzeci bieg pedal w podloge ladnie ciagnie do 3 tys pozniej slychac sykniecie jakby otworzyc puszke piwa poprostu takie psssss i traci moc. Nie chce dochodzic do 5 tys. A najgorszy problem ktory sie pojawil po remoncie to straszne brzeczenie przy 3 tys obotow na bank to nie silnik cos daje takie jakby wibracje i przeniesione na nagrzewnice sa nie do zniesienia w srodku auta. Prosze o pomoc!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlugo serwisujesz autko u Pana Adama?? Jestes zadowolony??

 

 

Tak, generalnie tak. Nigdy nie zostalem oszukany, diagnozy byly trafione i nie byly wymieniane niepotrzebne czesci. Naprawa na czas. Adam czasami jest mocno tylko zabiegany i czasami zapomina, ze cos jeszcze bylo do wymiany, ale to duperelka.

 

Ty masz ciezszy przypadek, mam wrazenie jakby te 140k przebiegu bylo troche naciagniete przez poprzedniego wlasciciela, ale jak sie uporasz z awariami to bedziesz juz zadowolony ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.