Skocz do zawartości

330d 204 PS temp i termostat EGR ? jest ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a od ciepła w kabinie jest podgrzewacz elektryczny

o nie prawda , podgrzewacz elektryczny jedynie pomaga w szybszym rozgrzaniu diesla i później się wyłącza.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma co porównywać do flotowego opla. U mnie w 320d po lifcie wskazówka osiąga pion w zimie po 4-5 km. I nie rusza się nawet o milimetr, niezależnie od temp. zewnętrznej (-2'C czy -20'C) oraz prędkości jazdy. Sprawdzane przy teraźniejszych mrozach, przy temperaturze na klimatroniku 16'C i 32'C (bez zmian).

 

Wydaje mi się, że jednostka 330d, jako ogólnie wydajniejsza i bardziej dopracowana, powinna zachowywać się przynajmniej tak samo poprawnie zimą.

Opublikowano
Pozwolę sobie zabrać głos w tym temacie. Ja mam silnik m57 czyli ten 184 kuce i mam egr a ktoś tam mądry wcześniej pisał, że go te modele nie mają :lol: . Miałem podobną shizę z termostatami i temperaturą. Wymieniłem dwa na nowe z ASO. Sytuacja w miarę opanowana ale na wielkich mrozach silnik dogrzewa się jednak dłóżej a stojąc z odpalonym silnikiem musiałbym chyba czekac z godzinę żeby się nagrzał. Teraz jest ok podczas jazdy czy to w mieście czy na trasie( temperatura w okolicy 87-89 stopni). Wiem jednak od moich przyjaciół, że mają podobne problemy nawet po wymianie obydwu termostatów. Jeden przypadek w e46 330d 204 kuce z podgrzewaczem-silne mrozy temp. silnika ok. 76 stopni. Inny przypadek w e60 dwaj koleszcy 535d- auta z 2007 roku. To samo niskie temperatury i trasa poza miastem temp. silnika ok. 72 stopnie. Moim zdanie jest to wada technologiczna inżynierów BMW i nie ma co się shizować ciut niższą temperaturą, gdy na dworze -15-20. Poczekajmy aż sie ociepli. :mrgreen:
Opublikowano

To mam jeszcze taki pomysł.

sprawdzie jak podłączycie pod kompa (INPA) czy macie aktywowany podgrzewacz elektryczny płynu chłodniczego. Ostatnio grzebałem w Inpie i znalazłem takową opcję.

Można aktywować i dezaktywować podgrzewacz elektryczny płynu chłodniczego, podgrzewacza paliwa i podgrzewacz czegoś tam jeszcze.

Może macie dezaktywowane te elementy i dlatego macie problem z temp.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Dzisiaj mi wymieniono termostat i już wszysko jest oki , silnik na wolnych obrotach dochodzi bez problemu do 90 stopni , odpaliłem na zimnym silniku , po około 5 km już miałem 88 stopni , co prawda było tylko -1 dzisiaj ale jeździłem w sobote i było 0 stopni i dochodził maks do 72 (przy mocnym deptaniu)

 

wiec wygląda jednak na to że wina termostatu , u mnie mam tylko 1 i ten został wymieniony

 

pozdro i dzięki za pomoc

 

co do opla to opel i za dużo od niego nie wymagam , od BMW jednak się oczekuje co innego

 

w oplu w zime przemarzam , w becie nawet z zepsutym termostatem miałem migiem ciepło .

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Silnik diesla ma wysoką sprawność i dlatego nagrzewa się dlużej niż benzynowy. Normalną różnicę widać wlaśnie w Oplu, który nie ma żadnych podgrzewaczy. W BMW zastosowano podgrzewacz dzięki któremu diesel nagrzewa się szybciej. Nic jednak nie ma za darmo. Na to podgrzewanie potrzebna jest energia, której zużycie poduje zwiększony apetyt na paliwo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam M57N w automacie. Dziś wieczorem (ok -2-3 st. C) zrobiłem trasę 2x7,5 km po mieście z testem 7.0. W jedną stronę silnik osiągnął jakieś 63-65 stopni, po 30 min postoju jadąc z powrotem nagrzał się do ok. 75 st. Wskazówka na zegarach była już pionowo. Przy postoju na światłach zauważyłem spadek temp o 1-2 st.

Rozumiem że czeka mnie wymiana termostatu gł. i EGR- tylko czy obydwu czy jednego? I gdzie mam szukać podgrzewacza elektrycznego?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Rado i co miałeś pęknięte uszy w obudowie termostatu które go przytrzymywały?

 

Nurek najpierw sprawdź czy wogóle masz termostat EGR. Jak jest to go wymontuj i dmuchnij w niego obojętne z której strony. Jak puszcza to do wymiany. Pojeździj i jak się nie poprawi to wymień główny i wszystko będzie super.

Pewnie masz walnięty główny. Zapewne pękły ci uszy w obudowie i jest lekko otwarty.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Rado i co miałeś pęknięte uszy w obudowie termostatu które go przytrzymywały?

 

Nurek najpierw sprawdź czy wogóle masz termostat EGR. Jak jest to go wymontuj i dmuchnij w niego obojętne z której strony. Jak puszcza to do wymiany. Pojeździj i jak się nie poprawi to wymień główny i wszystko będzie super.

Pewnie masz walnięty główny. Zapewne pękły ci uszy w obudowie i jest lekko otwarty.

 

nie uszy było oki , jeszcze od nowości nie był wymieniany i po prostu przyszedł na niego czas , wymieniony na orginał , kosztował chyba 180 zł

 

podgrzewacz nie wiem niestety gdzie jest , mechanik mi to sprawdzał , ale chyba jest w miare łatwy dostęp do niego bo dość szybko mi wykluczył ten podgrzewacz

 

objawy Nurek masz bardzo podbne do moich , ale czy masz 1 , 2 termostaty to jak rozbieżesz to zobaczysz

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Rado, zacznij słuchac, bo jak nie to przyjade i ci zleje goly tyłek jak mojemu synowi.

Pisałem CI już że jak masz takie objawy to termostat główny do wymiany, bo ja też tak miałem. A może być że nie masz termostatu EGR , bo masz norme spalin EURO3, lub wersję HOT COUNTRY

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

u mnie na teście 7 temperatura dochodzi do 77 stopni - zauważyłem tez większe spalanie w porównaniu do wcześniejszej zimy [pewnie tez ze takie mega mrozy] ale pytanko:

 

u mnie webasto działa cały czas jak jadę do roboty [ok 15 km] ... więc chyba czas na termostat ?

 

RADO: 180 pln za termostat w ASO ?

Opublikowano
u mnie na teście 7 temperatura dochodzi do 77 stopni - zauważyłem tez większe spalanie w porównaniu do wcześniejszej zimy [pewnie tez ze takie mega mrozy] ale pytanko:

 

u mnie webasto działa cały czas jak jadę do roboty [ok 15 km] ... więc chyba czas na termostat ?

 

RADO: 180 pln za termostat w ASO ?

 

Tak, do wymiany. Termostat kosztuje 179 PLN. Zamiennik 150 więc nie ma sensu.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

dzieki m330d

 

dzwonilem do aso w szczecinie i maja na miejscu ale cena 225 PLN :shock:

Opublikowano
Rado, zacznij słuchac, bo jak nie to przyjade i ci zleje goly tyłek jak mojemu synowi.

Pisałem CI już że jak masz takie objawy to termostat główny do wymiany, bo ja też tak miałem. A może być że nie masz termostatu EGR , bo masz norme spalin EURO3, lub wersję HOT COUNTRY

 

samochód z Austrii z salonu firmowego , 1 właściciel , nie mam termostatu małego EGR wiec pewnie mam specyfikacje EURO3

 

zamiennika się nie opłaci tak jak koledzy pisali , kosztował 180 zł na fakture orginał a i pasek klinowy od klimy wymieniłem bo był popękany

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
dzieki m330d

 

dzwonilem do aso w szczecinie i maja na miejscu ale cena 225 PLN :shock:

 

 

Zależy jaki masz. W twoim silniku są dwa rodzaje termostatu głównego. uzależnione to jest od rodzaju pompy wody.

Jeden kosztuje 220 zł a drugi 344 zl.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/1999/july/browse/engine/waterpump_thermostat/

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.