Skocz do zawartości

E46 330ci problem z ksenonami


timo11

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie witam wszystkich forumowiczów. Posiadam bmw e46 330ci i mam problem z ksenonami. Mianowicie chodzi o to, że bardzo często gdy auto nie jest przeze mnie używane dłużej (np. przez noc) to często mam problem z działaniem ksenonów. Problem polega na tym, że albo nie włączają się albo włącza się tylko prawy lub tylko lewy ksenon a bardzo rzadko włączają się od razu dwa. Gdy kilka razy pokręcę włącznikiem od świateł to w końcu jeden załapuje a gdy pojeżdżę trochę i znów wyłączę i włączę światła to zaskakuje drugi. Gdy świecą mi już 2 i np. wyłączę samochód i nie jeżdżę przez np. godzinę i znów wsiadam to zapalają mi się dwa. Problem ten dotyczy dłuższej przerwy w używaniu samochodu. Dodam, że często jest tak, że ksenon zapala się dopiero po chwili od przekręcenia włącznika. Dodatkowo napiszę, iż są to 100% oryginalnie montowane fabrycznie reflektory ksenonowe z spryskiwaczami, a nie dokładane. Auto 100% bezwypadkowe. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co mi przychodzi do głowy, to słaby akumulator. Takie same cyrki lubią się dziać z ringami przy słabym ładowaniu. Spróbuj podładować akumulator i zobacz, czy jest poprawa. Jeśli nie, to po kolei przetwornice i następnie same żarniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić czy akumulator słaby?? e46 stała cały czas na mrozach nawet tych najwyższych i na następny dzień odpalała bez problemu nie wskazując na słaby akumulator. Szczerze przyznam, że myślałem że to może moduł świateł i nie pomyślałem o akumulatorze. Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę to i dam znać. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe że ci się ksenony kończą , tak się zachowują , najlepiej jak byś dorwał dobry żarnik i włożył na chwile , od razu po jasności by było widać , moje jak się kończyły to jedna się zapalała po pół godzinie , zmieniała barwe świtła , mrugała itd i generalnie słabe światło dawały już wypalone ksenony , niewiele w nocy widziałem

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, zaczęły mi mrugać, czasami nie chciały się włączać. Ale głównie jedna strona.

Wymieniłem żarniki i wszystko ok.

Kończące się żarniki najczęściej zmieniają kolor, taki bardziej różowy. Jeżeli nie są białe / niebieskawe to wymieniałbym żarniki.

 

Poza tym wg logiki żarniki to element zużywający się i jeżeli nie były zmieniane, to być może już pora na nie i nie ma w tym nic dziwnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje żarówki nie zmieniają barwy i nie mrugają tylko występuje problem z zapaleniem. Gdy już się zapalą to świecą bardzo dobrze białą barwą bardzo intensywnie. W nocy widoczność bardzo dobra. Tak jak pisałem barwa bardzo dobra biała (nie ma sladów różu). Byłbym w stanie sprawdzić gdyby nie niski przebieg auta 85 tys. km. Przebieg sprawdzany w serwisie i przez elektronika który specjalizuje się w BMW (notabene on też nie wie o co chodzi z tymi ksenonami, ale nic nie wspominał o tym że żarniki się kończą) więc na taki przebieg żarniki powinny świecić (i świecą jak już się zapalą) bardzo dobrze. Jeżeli macie jeszcze jakieś podpowiedzi to z góry dziękuję, a także dziękuję za dotychczasową pomoc. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje żarówki nie zmieniają barwy i nie mrugają tylko występuje problem z zapaleniem. Gdy już się zapalą to świecą bardzo dobrze białą barwą bardzo intensywnie. W nocy widoczność bardzo dobra. Tak jak pisałem barwa bardzo dobra biała (nie ma sladów różu). Byłbym w stanie sprawdzić gdyby nie niski przebieg auta 85 tys. km. Przebieg sprawdzany w serwisie i przez elektronika który specjalizuje się w BMW (notabene on też nie wie o co chodzi z tymi ksenonami, ale nic nie wspominał o tym że żarniki się kończą) więc na taki przebieg żarniki powinny świecić (i świecą jak już się zapalą) bardzo dobrze. Jeżeli macie jeszcze jakieś podpowiedzi to z góry dziękuję, a także dziękuję za dotychczasową pomoc. Pozdrawiam.

 

Jezeli masz od nowosci zarniki czyt. 9 lat to wymien.

Problem moze byc tez np. z cewka/zaplonnikiem/starterem, ale to by moglo miec miejsce w przypadku jakby ci sie zapal np. tylko prawy xenon lub obydwa, a z tego co piszesz to raz tak raz, a raz tak.

Zacznij od wymiany zarnikow i bedziesz wszystko wiedzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to i tak wina aku !!!! mój też był dobry zapalał wszystko OK! i miałem takie cyrki z lampami aż wymieniłem na nowy i problem znikł!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.