Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Od kilku dni borykam się z dość banalnym, aczkolwiek irytującym problemem - nie działają mi światła od wstecznego. Bez żadnego komunikatu błędu, żarówki sprawne... Domyślałem się, że to może być kwestia samego włącznika tych świateł przy wrzucaniu wstecznego (zamarzł?), ale nie wiem gdzie go szukać (automat 4hp22). Miałem nadzieje, że jak mrozy zelżą to wszystko wróci do normy, bo już różne tego typu rzeczy mi się zdarzają, a tu zonk. :P

 

Jakby ktoś miał jakiś pomysł - chętnie poczytam.

Pozdro

Edytowane przez pkp
http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano

Witam.

Kolego podejrzewam że winny jest styk przy lewarku od automatu.

Miałem taki sam przypadek , upala się styk w pozycjonerze właśnie przy biegu wstecznym. jeśli masz zdolności manualne i lutownicę naprawisz to sam jeśli nie to kup nowy i wymień ale najpierw sprawdź czy właśnie tam leży przyczyna.

Musisz odkręcić uchwyt lewaka , zdjąć delikatnie maskownicę z napisami jaki jest wybrany bieg odkręcić dwie śrubki pod nią i wyjąć wszystko do góry następnie na końcu dźwigni lewarka zobaczysz biały pozycjoner kolejne dwie śrubki i wtyczka.

Rozpoławiasz go uważając na zaczepy i już masz dostęp do styków . Jeśli to upalony styk - platynka na końcu blaszki - robisz małą kropkę cyną i polerujesz ją pilniczkiem do paznokci od żony.Kropla cyny powinna być zbliżona wielkością do innych całych platynek.Składasz wszystko do kupy i cieszysz się wstecznymi.

Pozdrawiam Kanap.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, odświeżam temat...

Otóż zrobiłem wszystko jak napisał kolega Kanap (dzieki :D) faktycznie były wytarte styki - poprawiła się precyzja wyświetlania biegów na zegarach ale... światła jak nie działały tak nie działają. Zauważyłem, że przy wrzuceniu wstecznego od razu pali mi się bezpiecznik nr 12 (15A), który jak wyczytałem z tablicy właśnie m. in. za światłą cofania odpowiada. Stąd moje pytanie: Co może by przyczyną wywalania tego bezpiecznika? Przejżałem oczywiście gniazda żarówek - wyglądają normalnie. Może to kwestia bezpieczników? Bo nie miałem pod ręką 15A i wrzuciłem 10A... Wydaje mi się, że gdyby było wszystko okej to na 10A też powinno działac - jak nie, to mnie poprawcie :)

 

Pozdro

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano
powinien działać na 10 A bo to jest zabezpieczenie podczas przepięcia czym więcej Amper tym większe niebezpieczeństwo na uraz układu elektronicznego,a co jest Twoją przyczyna że Ci światłą cofania nie działają ?? nie mam pojęcia
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano

Zauważyłem, że ten bezpiecznik pali się nie przy wrzucaniu na R lecz od razu przy włączaniu zapłonu. przez co nie działają mi właśnie światła cofania i regulacja lusterek... Wcześniej nie miałem z tym żadnych problemów, teraz przez tę zimę coś sie zepsuło.

 

Pozdro

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanie, jak to dokładnie sprawdzić?

Bo dobrałem się do kostki od regulacji lusterek i pomierzyłem miernikiem (ustawiony na Ohmy) każde gniazdo z każdym i wychodzi, że praktycznie przy każdej parze pokazuje 0,00 (czyli, że są ze sobą połączone). Spróbowałem też sprawdzić, czy łączą się z masa (połączenie gniazdo - śruba) i też praktycznie w każdym gnieździe pokazuje 0,00.

 

Moja wiedza z elektryki samochodowej jest znikoma, nie wiem nawet czy o takie mierzenie chodzi :D Prosiłbym, żebyście wyjaśnili mi jak to pomierzyć prawidłowo, aby dało jakiekolwiek wymierne rezultaty.

 

Aha, fotele regulowane mam ręcznie, także zwarcie w tym rejonie raczej odpada.

 

Pozdrawiam

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.