Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was Panowie. Obszukałem całe forum czytałem czytałem i nic konkretnego niz znalazłem tylko ogulne info...

Więc mam pytanie.Czy któryś z użytkowników wycinał kata w swojej bestii??? Posiadam 320i z 90r i teraz na mrozie zauważyłem że mam gdzieś dziurawego kata bo siwy dymek wydostawał sie centralnie z środeczka katalizatora. To mówie jeźeli wiem że mam dziurawego kata to może pokusze sie wyjęcie go i zamontowanie tam dwóch rór ze stali nierdzewnej ( tak zrobiłem w polonezie:)) albo jakiejś dobrej strumiennicy. Dodam że z przeglądem nie mam problemów bo sąsiad pracuje na diagnostyce. Więc Panowie do rzeczy...

 

1. Mam jeden czujnik od sondy lambda zaraz na tzw (portkach) i czy nie spowodje to jakiegoś zakłucenia kompa czy też nierównej pracy silnika??

2. Co było by lepsze rury czy strumiennica??

3. Czy może tylko zespawac katalizator migomatem i zostawić w orginale??

 

z góry dziękuje za odp nawet... jeśli będzie to zmieszanie mnie z błotem :lol: bo w końcu to BMW a nie jakiś kierat :8)

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ad1. nie powinno się nic dziać

Ad2. wstawisz rure czy strumienice to bedzie głosniej. Ja wstawiłem tłumik od wersji bez katalizatora i chodzi.

Ad3. Wiadomo co oryginał to oryginał/

Opublikowano

Ad. 1

Podobno może się dziać - obecność katalizatora wpływa na ciśnienie w układzie wydechowym (przed katem). Zmiana ciśnienia może zmienić parametry pracy sondy lambda.

 

Jest to teza postawiona przez jednego z kolegów, z tego albo innego forum - nie wiem, czy prawdziwa, ale może warto poszukać coś w google na ten temat ;)

 

Ad. 2

Dobra strumienica, dobrze włożona, może poprawić Ci nieco moment.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ad1. Być moze coś w tym jest, ale sonda nie mierzy cisnienia tylko zawartość co2. Być może wyrzucenie kata bedzie miało jakiś wpływ, ale moim zdaniem jest na tyle marginalny ze nie ma sensu się przejmować. Pół polski jeździ bez kata. i jakoś nie słychać by cośsię działo...

 

ad2. gdzieś w necie kiedyś znalazłem dane porównujące fabryczny wydech z katem, ze strumienica i wstawionym zwykłym jakims tłumikiem zamiast kata. Na stumienicy było głośniej, momentu maks. nie przybyło tylko został przesunięty wyżej na skali obrotowej. Mocy też nie przybyło za dużo, może z 1-2km, ale przypływ mocy został również zabuzony, moc pojawiała się poźno. Jednym słowem silnik nie miał ochoty jeździć w dolny i średnim zakresie obrotów. Na tym tłymiku, parametry, rowijanie mocy były zbliżone do wersji z kat.

 

ad3. Może zamontować uniwersalny katalizator. Są w ofercie katalizatory na dwie rury dostosowane do bmw czy mercedesa i nie kosztują majątku..

Opublikowano

ad. 1

Dlatego nie twierdzę, że coś się będzie działo. Ale tak na logikę - zmiana ciśnienia=zmiana natężenia gazów, w tym tlenu. A co mierzy sonda? ...

 

ad. 2

Ostatni zmierzony przypadek to Clio 1,4 z silnikiem 75 KM. Pomiar na hamowni wykazał 74 KM oraz 119 Nm. W stosunku do fabrycznego momentu 107 Nm była to istotna różnica. Wg. oświadczenia Klienta została zastosowana strumienica w miejsce katalizatora oraz końcowy tłumik ULTER i dodatkowo zainstalowano filtr stożkowy na wlocie powietrza do oryginalnej obudowy filtra powietrza pozbawionej oczywiście seryjnego wkładu. Wykonano więc patent z filtrem, który z założenia nie powinien mieć istotnego wpływu na parametry silnika a poza tym nie naruszono fabrycznej pojemności układu ssącego silnika. Zatem cały efekt tuningu w zakresie zwyżki mocy silnika jest generalnie nieistotny. Okazało się, że przyrost momentu silnika w istotny sposób poprawił charakterystykę silnika.

Otóż auto do 100 km/h rozpędza się w czasie 10,2 s zadawalając się obrotami silnika nie przekraczającymi 5500 RPM mając niezwykłą dla silnika o tej pojemności skokowej elastyczność i dynamikę.

Zatem - należy traktować montaż strumienicy w kategorii doświadczenia i jeśli nie ma pod ręką hamowni, wystarczy przed i po montażu wykonać pomiary trakcyjne samochodu z zachowaniem powtarzalności metody by skutecznie przekonać się o efektach tego rozwiązania.

Żródło:

http://chojnacki.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=7

Opublikowano
Ja jeszcze dodam że mam strumienicę zamiast Katalizatora wstawioną pomiar na hamowni 129,4KM, ale auto ma kiepską charakterystykę momentu obrotowego zwłaszcza w dolnych partiach max moment obrotowy podniesiony jest o prawie 1000 obrotów wyżej niż fabrycznie. Niestety nie wiem czy brak katalizatora jest tu winny bo poprzedni właściciel go wycinał i pomiary robiłem już po całej operacji i nie wiem jak było wcześniej.
BMW forever!!!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Wczoraj zdecydowałem sie wyciąc kata i tak też zrobiłem:) Ku mojemu zdziwieniu nic sie nie dzieje, silnik pracuje równiutko (kta był dziurawy i falowała delikatnie):). u MNIE POPRAWIŁY SIE GÓRNE obroty od 3,5-6 tys obr to teraz ciągnie jak przeciąg:) no i dzwięk jest czysto metaliczny :0 a odcina jak gra poezja:)

Także dziękuje wszystkim za wypowiedzi

pozdrawiam

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.