Skocz do zawartości

e39 2.5d 163KM dymi na bialo i nie rowno pracuje na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam,mam problem z silnikiem e39 2.5d 163KM,moje pytanie czy obfite dymienie na biało i nie równa praca zimnego silnika może być spowodowana uszkodzonymi wtryskami(taka diagnoza została postawiona po podpięciu komputera) dodam ze auto nie wchodzi w obroty na postoju osiąga ok 3tys obrotów a w jeździe tylko 2.5tys obr.auto bez problemow odpala na zimnym i ciepłym silniku,tak stało się z dnia na dzień ale moze opisze wszystko od początku...auto kupiłem z uszkodzona miska olejowa auto normalnie kręciło wiec pomyślałem ze z silnikiem jest ok po założeniu nowej miski zalałem olej i odpaliłem silnik jak się okazało była walnięta pompa wysokiego ciśnienia wiec ropa poszła w silnik wylałem z niego ok 25 litrów ropy z olejem.Po zrobieniu pompy i złożeniu silnik jak twierdzi mechanik odpalił dobrze,lecz dymił,mechanik twierdził ze musi się wypalić ropa z tłumików...przy odbiorze auto dobrze paliło,chodziło równo wkręcało się w obroty wszystko było ok podczas jazdy lecz następnego dnia pojawiły się wyżej wymienione objawy.Czy to wtryski czy szukać innej przyczyny tej awarii???
Opublikowano

Nierówna praca silnika faktycznie może sugerować jakieś problemy z wtryskami. Ale to w diagnostyce w trakcie jazdy powinno wyjść dość dokładnie który jak chodzi.

Co do dymienia to o tej porze roku kiedy są takie mrozy dymienie białe jest dość typowe - jest to para wodna. Chyyyba, że jest to dość gęsty i ciężki biały dym woniący przepalanym olejem - wtedy oznacza to jakieś poważniejsze usterki w silniku (może uszczelka pod głowicą itp).

Sprawdź także świece żarowe - nierówna praca silnika kiedy zimny może też być pośrednio spowodowana zjaranymi świecami żarowymi - nierówno podgrzewają silnik i dopóki nie złapie temperatury to klepie jak mu się podoba. Mój mechanior mówił, że z e39 jakie robi to raczej mało która się trafia, żeby miała wszystkie świece żarowe ok. U mnie też było niby ok a okazało się, że mam walnięte 2 szt.

Pzdr.

Opublikowano

Turbina pracuje poprawnie,silnik jak się zagrzeje przestaje dymić i w miarę równo zaczyna pracować ale nie tak jak powinien troszkę nim buja,co do tego dymienia to w tej temperaturze jaka mamy na zewnątrz to trudno powiedzieć jaki to dym, jest on biały ale nie mleczny i czuć w nim niespalone paliwo, dziś zdejmowałem na zapalonym silniku kostki z wtrysków i na trzecim cylindrze nie było żadnej reakcji(na pozostałych po zdjęciu silnikiem bardziej bujało)wiec na pewno nie pali na ten gar.

Zastanawia mnie tylko dlaczego nie wkręca się w obroty,2500 i wszystko.Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.