Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłączenie się bezpośrednio do sterownika AIRBAG DIS możliwe?Chodzi mi o wyjęty sterownik z samochodu.Z góry dzieki

 

Jasne ze tak. Z jakiego auta sterownik. Popatrz do ETM lub WDS wzaleznosci od tego z jakiego auta pochodzi sterownik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z E61 sterownik airbag.Mogę podłączyć się do DISa kablem za pomocą przewodów ?

 

Tak. Info znajdziesz w WDS.

  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potrzebujesz jeszcze junction box.
Opublikowano

frm lata po magistrali k can (diagnoza ,kodowanie,programowanie) ktora wpada do jbbf i zniego komunikacja idzie przez k line do 2006 lub d-can po 2007

natomias dobre fejsy d can mozna przelaczyc na komunikacje przez (k can) i w tym momecie jbbf nie jest potzrebny

Opublikowano
Podpowiesz jak to zrobić? Teoretycznie mam dobry fejs a wpraktce się okaże.

 

na poczatek zrob se zasilania 30,15 i 31 can h i l (k can) i daj znac na czym stoisz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podpowiesz jak to zrobić? Teoretycznie mam dobry fejs a wpraktce się okaże.

 

Do fejsa jest płytą dodana a na niej aplikacja do zmiany prędkości komunikacji po szynie CAN.

Wszystkie nazwy K,D,P,F-CAN to i tak CAN. Jedynie prędkość komunikacji jest zdefiniowana.

Opublikowano

Jestem na etapie konstruowania konektorków do pinów.

Co mam.

FRM

X14260

2. Terminal 30 - fuse52

43. signal PT-CAN low dla frm3

44. Signal PT-CAN high dla frm3

45. K-bus signal

46. K-bus signal

47. Masa

 

X14261

1. Terminal 30 -fuse F36

3. Terminal 30 -fuse F41

12. Supply terminal 15 A149a CAS

18. Masa

34. Terminal 30 -fuse F53

33. Masa.

 

Na temat zmian prędkości będę musiał się dokształcić.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ok mam tak:

http://imageshack.com/a/img163/15/ymet.jpg

 

wszysto polaczone oprucz pinu15 w fejsie ale 12frm polaczone do+

mam ori wtyczke od auta z 2011r i jej uzylem

w zlaczu od auta nie jest obsadzona 1 i 15

mam tez wolne kable w tym zlaczu niskrecone (nie cany) 8 i 9

niesty nigdzie nie moge znalezc opisu pinow w dcan (do kcan sa schematy/opisy)

i kolejne pytanie -czy masa pojzdu moze byc polaczona z masa sygnalu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W złączu OBD nie ma potrzeby obsadzenia pin nr 1 bo auto ma CAN. "Zapłon" jest rozsyłany przez linie CAN i robi to CAS.

Pin 15 od fejsa odłacz. Nie wiem jakie zadanie miałby spełniać.

Do komunikacji wystarczą CAN H, L i masa, nic wiecej nie jest wymagane od strony fejsa. Oczywiście moduł musi być odpowiednio zasilony i wybudzony.

 

niesty nigdzie nie moge znalezc opisu pinow w dcan (do kcan sa schematy/opisy) - co masz na myśli tutaj? DCAN to diagnostic CAN nic specjalnego. Występuje tylko pomiędzy JBE/ZGW a złączem OBD.

 

To nie jest technika analogowo więc nie ma czegoś takiego jak masa i masa. Ona jest jedna i wspólna :) No chyba, że pracujesz przy Trabancie to co innego bo tam masy pojazdy jako takiej nie ma.

Opublikowano

Pinu 15 nie podłączyłem bo go nie ma w tym złączu.

Reszta jak na rysunku. Mój fejs jest zasilany z auta dlatego w fejsie podłączona jest 16. Miernikiem sprawdziłem jest napięcie.

Po włączeniu prostownika nie załącza się żadna kontrolka na fejsie a windows raportuje że podłączone urządzenie nie działa prawidłowo.

O opis pinów w fejsie dcan pytałem ponieważ z tej kostki obd auta wychodzą dwa kable na pinach 8 i 9. Jeden z nich to obroty silnika a nie wiem co drugi.

Dziękuję za wszystkie wskazówki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fejs powinien być wykryty przez PC po podłączeniu samego USB.

 

Tak jak napisałem na górze potrzebujesz tylko linie DCAN i mase.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.