Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w temacie, mam betkę od roku i zbliża się kolejna wymiana oleju, przebieg to 235 tyś., rok 1998, od maja LPG sekwencja, poprzednio mechanik zaproponował mi (i taki zalał) olej mobila 10W40. Po przeczytaniu kilku wątków na forum doszedłem do wniosku że ten silnik powinien chyba chodzić na oleju 5W40. W związku z tym mam kilka pytań:

 

1. Jeśli zaleję teraz 5W40 powiedzmy valvoline, czy nie zaszkodzi to silnikowi (nie wiem na jakim jeździł wcześniej tzn zanim go kupiłem)

2. Jak odniesie się to do ubytków oleju (wszyscy wiemy ze silniki bmw lubią konsumować olej, moja buma pobiera ok. 150-200 ml / 1000 km przy mobil 10W40, czy to dużo?)

 

 

Przy okazji, aby nie zakładać nowego wątku, od zmiany termostatu ubywa mi płynu w układzie chłodzenia, nie są to duże ubytki ale są. Termostat zmieniłem jakieś 2 miesiące temu, wcześniej wszystko było ok. Czy powinienem się tym martwić, węże od chłodnicy nie są twarde więc chyba nie uszczelka pod głowicą, ale pewny nie jestem, co mogę zrobić aby znaleźć przyczynę? a może jest to spowodowane instalacją gazową, mam sekwencję od pół roku.

Opublikowano
zalej olej który ma dopuszczenia BMW (LL98 itp.) U siebie mam wlany Liqui Moly 5W40 LL98 i wszystko gra. Co ciekawe wcześniej też miałem olej tej firmy tylko z normą chyba LL04 i brał go zauważalnie więcej niż tego zalanego obecnie.
Opublikowano

czytajac wypowiedz dzikigrzyb w watku "mity i fakty o olejach" wynika ze syntetyk czyli 5W40 a polsyntetyk 10W40 rozni sie w zasadzie gestoscia a co za tym idzie temp. krzepniecia. Skoro odpowienio pierwszy ma temp. krzepniecia -50 a drugi -40 to jaki sens jest lanie tego pierszego (5W40), przeciez w Polsce nie mamy temp. ponizej -30 wiec i tak jest zapas min. 10 stopni przy 10W40.

Z kolei Valvoline MaxLife 5W40 posiada aprobatę BMW LL98, a 10W40 takiej aprobaty chyba nie posiada (nie znalazłem takiego opisu). Wniosek nasuwa sie sam, lepiej zalac 5W40.

 

Co myslicie o tym oleju Valvoline MaxLife 5W40? czy jesli zaszla by sytuacja, w ktorej silnik zacznie pobierac wiecej oleju, mozna bez przeszkod wrocic do 10W40?

Powiem szczerze ze najbardziej obawiam sie zuzycia oleju, w zasadzie wiekszosc firm produkujacych oleje zaleca do tego motoru 5W40 lub w przypadku valvoline 5W30.

 

Pierwszy raz slysze o oleju Liqui Moly 5W40 (nie znam sie na olejach), czy jest on lepszy od Valvoline MaxLife 5W40? prosze o wypowiedz kogos kto mial doczynienia z tymi olejami, ewentualnie sugestie jaki inny olej wziasc pod uwage?

Opublikowano

kolego czytales cos w subforum o olejach,wiec powinienes zalozyc ten temat dokladnie tam.przenosze.

co do zuzycia plynu chlodniczego to moje poprzednie auto bylo z gazem i tez minimalnie zawsze musialem dolewac.

co do zuzycia oleju ja wlasnie wracam do parametrow 5w30 , bo po zalaniu olejem 0w40 auto zaczelo brac.

Opublikowano

sylwo zgadzam sie z Twoim zdaniem, iz powinienem zalozyc ten temat w dziale Eksploatacja... wiec nie mam zadnego sprzeciwu co do przeniesienia tematu, poprostu tak samo wyszlo, bylem w dziale ogolnym i nie pomyslalem zeby przejsc do tej czesci forum, fakt moj blad ale nie chcacy, zanim cos napisze staram sie zorientowac w temacie ale kazdy popelnia gapy.

 

jesli chodzi o moja sytuacje to jest ona troszke inna niz Twoja, otorz odnalazlem dzisiaj ksiazke serwisowa mojego bmw i okazalo sie ze od prawie 100 tys jezdzi na oleju mobile 10W40, po sprowadzeniu do polski w roku 2007 jako pierwszy zalany zostal castrol 10W60 nastepnie mobile 10W40 i tak do tej pory. Pytanie czy warto teraz przechodzic na syntetyk 5W40 czy pozostac przy 10W40? troche obawiam sie zuzycia bo obecnie jest na poziomie 150-200 ml / 1000 km. Takie zuzycie jestem w stanie wytrzymac ale nie chcial bym aby betka zwiekszyla swoj apetyt.

Opublikowano
szczerze? ja bym nie kombinowal i zostal przy takim oleju jak jest,zwazywszy ze juz ci cos oleju bierze.wymienisz na rzadszy, nie oczekuj ze przestanie brac.
Opublikowano
sylwo, chyba masz racje, raczej zostane przy 10W40, tylko zastanawiam sie czy nie zmienic na ValvoLine, obecnie mam mobila ale znajac nasz kraj to raczej nie jest mobil, chociaz zawsze kupuje u sprawdzonych dystrybutorow to i tak mysle ze jest to najbradziej podrabiany olej
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
kup olej COMMA to jest ten sam olej co MOBIL(to samo w środku i ta sama firma produkuje) a nie jest podrabiany(jeszcze) bo ludzie go nie znają
Opublikowano

ja proponuje valvoline maxlife albo motul x-cess, obydwa 5W40

jak by zaczął ci więcej brać to najwyżej zmienisz na 10W40

 

kupiłem ostatnio maxlife ale jeszcze nie wymieniałem, w ciągu dwóch tygodni wymienię

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.