Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
240zł to cena nie aktualna,teraz jest od 275-310zł, a Meyle ok 110zł po znajomości.
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba zwariowałeś że dam Ci 110 :duh: :mad2: :mrgreen: - powinieneś mi jeszcze dopłacić :norty:
Pozdrawiam
Opublikowano
nie czytałeś dokładnie,pisałem ok 110zł z uszczelką i śrubkami po znajomości dla Huntera,a normalnie 150zł detal
Opublikowano
Na czym polegała różnica, średnica czy długość? bo ja zakładałem swój to musiałem zdjąć taki plastikowy dystans o grubości ok 8mm,który był potrzebny do włożenia dwóch uszczelek do skrzyni,które trzeba było wcisnąć głęboko, jak go nie zdjąłem z króćca to nie mogłem potem przykręcić miski bo odstawała, a jak go zdjąłem potem było wszystko ok.
Opublikowano

dawno wymienialem i za bardzo nie pamietam (robil wszystko mechanik ja patrzylem): byly chyba 2 białe oringi na rurze, ktora idzie do gory, stare wyrzucil i zalozylem nowe z kompletu, krociec to to co idzie od konca smoka ( z drugiej strony co rura) krótszy króciec był w benzynowych a w dieslu był dłuższy (albo na odwrót) - czyli w jednym miska była wyżej w drugim niżej -sam jestem ciekaw dlaczego?.

 

jest to opisane w TIS. ja kupiłem w ASO i szczerze mówiąc nawet tego nie sprawdziłem czy są takie same, ale gdybym kupował toprana za 40-50zł to napewno bym sprawdził. 2 lata temu firma z ursusa/warszawy sprzedawała same filtry toprana po 15 zł :mrgreen:

z tego co pamiętam to smok musi iść prawie po dnie miski - na mojej były wytarcia od smoka. jak dacie rade to rozwalcie stary filtr jestem ciekaw z czego jest zbudowany, czy jest metalowa siatka czy gąbka.

oleju przy statycznej weszło 5,5L tyle co wszystkim.

Opublikowano
Długościa się różni. Ale można obciąć. A propos cen, to kolega kupuje części u dealera we Frankurcie. 30% taniej niż w PL, mowa o detalu. :duh: Dlatego zmieniłem na Audi. Nie bedą mnie okradać.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://images47.fotosik.pl/264/f7dd8c34ccbd72ecmed.jpg

http://images49.fotosik.pl/265/b9f1cfd601acc224med.jpg

http://images40.fotosik.pl/260/23d387a411cd88bbmed.jpg

http://images36.fotosik.pl/151/ac546ea75e402426med.jpg

Tak jak airwolf napisał ten pierścień służy do wbicia gumowej uszczelki w gniazdo.

Pozdrawiam
Opublikowano
Ups... to ja nie miałem takiej uszczelki, tylko taka naklejana na rant miski, gumowo-sylikonową.....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
m330D moze ci zalali zly olej plus filterek toprana za 15 zeta i to wykonczylo skrzynie

 

Odrób lekcje.... Najpierw zmieniłem olej w ASO. Po 3 miesiacach zaczeła poszarpywać. Więc kupiłem znowu olej i filtr w ASO. Pojechałem do kolegi z serwisu ASB, i okazało się ze po 3 miesiach olej był przepalony i bardzo zabrudzony. Wypłukało syf i wymieszało się z olejem z konwertera. Zalałem zatem nowy i po 3 miesiacach skonczył się 5 bieg (rozsypały się tarczki). Po rozebraniu stwierdziliśmy że warto zrobić kompleksowo, bo inaczej sie nie opłaca.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M330d - po co wprowadzasz świdomie w błąd, odrobiłem lekcje przeszukując cały internet na temat wymainy oleju w asb, między wieloma postami natknąłem się na Twój , napisane było tak ( już mi się nie chce tego szukać więc zacytuję)

Kupiłem e46 330d przebieg 127tyś na jazdach próbnych nic nie zauważyłem , jednak wracając do domu między 4 a 5 biegiem było czuć wyraźne szarpnięcia koniec cytatu.

 

A i po co porównywać identyczne skrzynie , moja przenosi max 330nm a twoja musiała przenosić 520nm więc moje pytanie gdzie logika?? jak Twoja ASB musiała przenosić prawie 200nm więcej od mojej??

Pozdrawiam
Opublikowano

ja moge napisac na podstawie moich obserwacji, że skrzynka GM w 2.0D wytrzyma bez wymiany oleju prawie 400 tys km i dalej pracuje tak jak moja przy przebiegu 180 tys km.

ile wytrzyma naprawdę kilometrow bez wymiany oleju to ciezko powiedziec, gdyby ludziska nie krecily licznkow to można by wróżyć co pada przy jakim przebiegu. znalesc auto na forum albo na alledrogo z przebiegiem powyzej magicznej bariery 200 tys km bez wzgledu na wiek auta to sztuka.

to, że komus w 3.0D się sypnela przy 127 tys km to albo zła eksploatacja albo przebieg wiekszy.

Opublikowano

Ale o co chodzi ? Wymieniajcie. mam nadzieję że efekt bedzie zamierzony. Ostrzegam tylko że jest ryzyko. Moja skrzynia padła przez przepalony olej. Zmiana tylko pogorszyła sprawę.

 

Czekam na efekty. Nie zapomnijcie skasować adaptacji skrzyni i przepływomierza po wymianie. :cool2:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam nadzieję że skrynia nie padnie, porobimy dużo zdjęć i wszystko po wymianie opiszę ze szczegółami co by dla potomnych było, szkoda że muszę być królikiem doświadczalnym , ale tak bywa. Trzymajcie kciuki :D
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OLEJ WYMIENIONY!!! Metoda Dynamiczna

Wszystko robicie na własną odpowiedzialność

Opis wymiany oleju tylko dla sprawnych skrzyń, nie szarpiących czy ślizgających bo wtedy to już zapewne po wszystkim

 

Zaczynamy od zakupów

W moim przypadku 10l oleju tecamatic (texaco) ETL 7045E - 10L 1L=22-25zł

Filtr oleju wraz z uszczelką meyle (bardzo dobrze wykonany) koszt 110zł , oryginał z uszczelką 300zł

Do tego porzyczona strzykawa (szpryca)

Dwa browary dla kumpla airwolfa za użyczenie kanału :D

 

Olej wymieniony w 90% - opiszę procedurę jak to zrobić samemu aby mieć pewność żę jest na 100% dobrze.

 

1. Ściągamy dwie osłony , pod zderzakiem i pod skrzynią, metalowej nie ruszamy.(320d)

 

http://images42.fotosik.pl/177/86feed88f8381f75med.jpg

 

2. Oglądamy wstępnie całą skrzynię sprawdzając czy nie ma wycieków.

 

http://images38.fotosik.pl/261/139e081821285c3cmed.jpg

 

3. Odkręcamy korek spustowy w skrzyni i spuszczamy olej do pojemnika z miarką

 

http://images45.fotosik.pl/265/946566c8b1c6446dmed.jpg

 

4. Odkręcamy wszystkie śruby w pokrywie skrzyni klucz 10

 

http://images46.fotosik.pl/264/0d220333184e1569med.jpg

 

5. Delikatnie palcami szarpiemy za miskę jeśli się nie uda to podwadzamy płaskim narzędziem, mi się udało oderwać ją palcami.

Uwaga: w misce jest jeszcze koło 1L oleju , nie wylać sobie na głowę!!

 

6. Zdejmujecie miskę i ładnie wszystko czyścicie.

 

http://images39.fotosik.pl/261/cfd84c63a1a69c8dmed.jpg

 

W moim przypadku olej wyglądał bardzo ładnie a na dnie misy nie miałem żadnego szlamu.

Na magnesie była maź o konsystencji pasty do zębów czy tawotu.

 

http://images37.fotosik.pl/260/cc553a9150c8a15dmed.jpg

http://images37.fotosik.pl/260/686296c5e8f70f50med.jpg

http://images50.fotosik.pl/265/2e75765824f9790fmed.jpg

 

Filtr oleju wyglądał bardzo dobrze – dla porównania macie zdjęcie filtra z innej skrzyni.

http://images40.fotosik.pl/260/b13b93b3f0655159med.jpg

Skrzynia od spodu

http://images43.fotosik.pl/264/d1bbc056f4326c4fmed.jpg

http://images44.fotosik.pl/265/b47b6189c5365a8fmed.jpg

 

7. Jak już macie wszystko wyczyszczone to zakładacie nowy filtr i uszczelkę i nalewacie olej

 

http://images48.fotosik.pl/265/3899595147fcb5d4med.jpg

http://images48.fotosik.pl/265/2de68e324f890539med.jpg

 

8. Oleju lejecie tyle żeby się przelało przez otwór przelewowy z boku skrzyni

9. Następnie zdejmujecie przewód powrotny z chłodniczki od ASB

 

http://images46.fotosik.pl/264/e28da7e03fbaa102med.jpg

Aby go ściągnąć trzeba go wsunąć dość energicznie (tak jak byście go wsuwali z powrotem) – i wciskacie plastykowy pierścień i wtedy dopiero możecie go zdjąć. Wszystko z czuciem.

 

10. Następnie zrobiliśmy lej z butelki żeby reszta oleju ze skrzyni miała jak zlecieć.

http://images40.fotosik.pl/260/5ec5ab981f4cc94bmed.jpg

 

11. Jak już macie wszystko gotowe to podstawicie pod lej butlę z miarką a kumpel w moim przypadku airwolf idzie odpalać auto.

12. Po odpaleniu po ok. 5 sek zaczyna lecieć olej, czekacie tak długo aż napełni się około 4,5-5l płynem ATF

13. zakładacie powrotem wąż na chłodniczkę, wystarczy wcisnąć i pstryknie

 

http://images35.fotosik.pl/119/27b0a9937cd970edmed.jpg

 

14. Nstępnym krokiem jest uzupełnienie płynu ATF do odpowiedniego poziomu. W tym celu

a. Nalewacie strzykawą aż zacznie się przelewać.

b. Odpalacie auto na pare sekund

c. Znowu dolewacie płynu

15. Końcowym krokiem jest uzupełnienie płynu zgodnie z procedurą producenta- analogicznie sprawdza się poziom oleju kiedy macie obawy że jest go za mało

16. Zgodnie z opisem jaki jest w książce od naszej skrzyni robimy tak:

a. Odpalmy auto i mieszamy bieagmi prnd – tak pare razy

b. Zostawiamy włączony samochód na przełączeniu parking i idiemy pod auto

c. Dolewamy tak długo strzykawą płynu ATF aż zacznie lecieć przez przelew

d. Znowu idziemy do auta i mieszamy biegami

e. Na teście zegarów ustawiamy test z temp. Silnika i czekamy na 40-50stopni (alternatywnie podłączamy laptopa i wchodzimy w skrzynie i czekamy aż osiągnie 50stopni)

f. Kiedy już mamy tą zadaną temperaturę (samochód cały czas uruchomiony i w pozycji D) odkręcamy koreczek przelewowy i patrzymy , musi się przelewać jak nie to uzupełniamy aż zacznie lecieć płyn i zakręcamy.

17. Zakładamy osłony i koniec pracy

 

 

Podsumowanie: W moim przypadku wymiana ATF kompletnie w pracy skrzyni nic nie zmieniła. Auto zmienia biegi tak samo ja przed wymianą. Mogę stwierdzić że skrzynie w modelu 320d nie są przeciążone, olej miałem czysty mimo przebiegu, filtr wyglądał ładnie.

Polecam każdemu kto ma sprawną skrzynię i chce się nią długo cieszyć.

 

Następna wymiana za 40tyś

 

Koszty w sumie niewielkie a świadomość że smarowidło jest nowe – bezcenne.

 

Podziękowania dla kolegi Marka za udostępnienie kanału i wkład pracy.

Pozdrawiam
Opublikowano

tak jak ci pisałem, nic sie nie zmieni w pracy skrzyni po wymianie oleju - jak juz to subiektywne odczucia. wgraj soft do skrzyni z 2005 roku bedzie chodzic tak jak moja :mrgreen:

olej miales koloru takiego jak moj - z tarczek i metalowych rzeczy. z tego co pamietam to niektorzy skarzyli sie, ze po sciaganiu przewodu od chlodniczki ten przewod pekał albo spadał, nie wiem ile jest w tym prawdy ale miej reke na pulsie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak pourywali zaczepy plastikowe to później taki efekt, jak wgrć ten nowy soft i czy ktoś go ma , jakim programem??

opisz mi czym się różni praca skrzyni po wgraniu tego softu?

Pozdrawiam
Opublikowano

ja mam tisa z 2006 roku i tam jest opisane, jakie objawy moga byc - jest tez numer nowego programu (pisalem ci juz o trefnym zaworze lock-up w twojej skrzyni - byla akcja serwisowa i go wymieniali - ciekawe czy byl wymieniany u ciebie - jezeli tak to tez wymienili olej).

 

zawsze z nowszym oprogramowaniem cos tam zmieniaja. wgrasz nowy program chyba disem. osobiscie probowalem zainstlowac u siebie disa na kompie i mi sie nie udalo mam tylko inpa.

sprawdze za jakis czas numer programu w skrzyni jezeli mozna zrobic inpa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.