Skocz do zawartości

Dmuchawa i ogrzewanie działają coraz słabiej


Robuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam E60 z 2004 roku z automatyczną klimą.

Problem zaczął się wczesną jesienią. Przycisk klimy wyłączony. Ustawione w I'drivie nawiew na przednią szybę i temperatura nawiewu 21 st. Na trasie po przejechaniu 70-80 km. ogrzewanie (nawiew) w zasadzie przestawało działać. Na szybach pojawiała się para, tak jakby właczyć zamknięty obieg. Ale na panelu wszystko było bez zmian. Nie paliła się opcja zamkniętego obiegu. W wentylatorów przestawało leciec ciepłe powietrze, a leciało wyraźnie chłodne. Wyłączałem wszystko. Ponowne włączenie i wsztystko wracało do normy.

Po dwóch miesiącach pojawił się kolejny problem. Na dworze zimny listopad. Na trasie nie mogłem uzyskać nawet w miarę ciepłego powietrza. Leciało bardzo lekko ogrzane. Próbowałem podczas jazdy wszystkich ustawień i pozycji w I'drivie. Nic nie pomagało. W samochodzie było zimno. Sprawa bardzo się komplikowała, gdyż po wjechaniu do Warszawy z trasy 200 km i staniu na kilku skrzyżowaniach z nawiewów zaczęło lecieć bardzo ciepłe powietrze. Tak było przez kilka tygodni. Żona nawet zażartowała, że samochód lubi tylko Warszawę.

Od kilku dni pojawił się następny problem. Otóż nie ma pełnej regulacji siły nawiewu. Wszystko działa ok., gdy ustawię w pozycję odszraniania przedniej szyby. Wtedy wiele gorącym powietrzem i wentylator pracuję z pełną siłą na maksa. Gdy jednak przejdę w ręczne ustawienie i w I'drivie nawiew nakieruję na nogi, lub kabinę to mam regulację siły nawiewu do połowy poziomu. Nawet jak gałkę przesune na maksa to i tak wentylator chodzi mi na średnich obrotach. W I'drivie sprawdzałem wsztystkie mozliwości i nie moge uzyskać maksymalnych obrotów. Oczywiście nadal nie ma goracego powietrza, tylko lekko ogrzane. Dzine jest to, że jak właczę nawiew na pozycję odszraniania przedniej szyby to wentylator dmucha na maksa.

Pomóżcie. Co się mogło zepsuć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te ustawienia w IDrive to preferencje trybu AUTO z tego co mi wiadomo. Ustaw tam neutralnie albo średnio albo zwyczajnie zresetuj. Sam steruj przyciskami na panelu klimatyzacji i zobacz czy sie cokolwiek zmieni

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jak przez mgłę kojarzę... hasło "problem z jeżem" czy jakoś tak... poszukaj na forum, w E39 częsty problem, może to to...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie po przejechaniu 70-80 km. ogrzewanie (nawiew) w zasadzie przestawało działać. Na szybach pojawiała się para,

Witam :)

Jak jadą więcej niż dwie osoby czasem też pojawia się para na przedniej szybie, włącz na chwile klime powinno pomóc.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jeża na alledrogo to 50-150zł

np http://www.allegro.pl/item871743584_jez_rezystor_naprawa_bmw_e36_e46_e39.html#gallery

Ale musisz koniecznie sprawdzić czy:

1- to na pewno jeż

2- który ma numer fabryczny, bo ja się trochę naszukałem właściwego...często wciskają nie ten co trzeba, albo piszą, że pasuje, a tak nie jest.

Jest z tym trochę roboty bo trzeba się nieźle nagimnastykować :mrgreen:

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i trzeba ustalić czy w E60 to rozwiązanie nadal występuje... zadzwoń tam do gościa i zapytaj, wysonduj co powie...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem przekop forum, wiem że dzwoni, ale nie wiem w którym kościele...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz wiem coraz mniej.

Objawy, które opisałem wg Was kwalifikują to na zepsutego "jeża". Ale sami poddajecie w wątpliowość, czy w E60 takie rozwiązanie występuje.

 

Przeca możesz sam poszukać części wpisując nr VIN i tam sprawdzić nie tylko czy występuje, ale nawet jaki ma nr fabryczny :wink:

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się temu: Regulator dmuchawy - 67326948422 $109.63

Nie wiem czy wybrałem właściwy miesiąc produkcji bo nie mam nr VIN, ale możesz sam sprawdzić ;)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA51&mospid=47752&btnr=64_1355&hg=64&fg=40

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Pewnie Ci nie pomogę ale pocieszę. Mam to samo w mojej 520i E60. Zaczęło sie od zmniejszania siły nadmuchu, później padał akumuklator, do tego dochodziły komunikaty o usterkach ABS, DSC i te wszystkie, ale na szczęście w pomarańczowym kolorze. Tak było gdy był mróz, ten ok 20 stopni. Ale o dziwo samochód rano zawsze odpalał bez problemu, i po około 20-30 sekundach zaczynało się wariactwo z komunikatami. W momencie wyłączenia auta padał akumulator , ale gdy go nie wyłączałem, i czekałem aż się rozgrzeje, wszystko mijało. Teraz, gdy nie ma takich mrozów jest ok., ale dmuchawa zachowuje sie nadal dziwnie. Niby chodzi, ale czasami lepiej czasami słabiej. Na razie testuję, i próbuję ustalić o co chodzi. Możliwości jest wiele, akumulator, inteligentny minusowy przewód, lub coś z samą dmuchawą nie tak. Dziwne, bo na odszranianiu chodzi na maxa. Jak uda mi sie coś ustalić, lub się poprawi sama (może nie lubi mrozów) dam znać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już dość tego.

Zadzwoniłem do servisu na Czerniakowską. Zapytałem się, ile kosztuje wymiana "jeża". Zaśpiewali mi 1400 zł. To jakiś kant.

W sklepie na Narbutta takiego jeża mogę kupić za 300 zł. Czy robocizna to koszt aż 1200 zł.?

Czy można samemu wymienić tego jeża w E60?

Edytowane przez Robuniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chciałem podziękować wszystkim "doradcom", a zwłaszcza tym, którzy dawali mi radę i stawiali dignozę choć nie mieli E60. Moja wina, że posłuchałem się ludzi, którzy nie mieli takiego auta i takiego problemu.

Informuję, to nie był "jeż".

Kupiłem "jeża" za 300 zł., a w zaprzyjaźnionym warsztacie dwa dni go wymieniali i skasowali mnie 500 zł. Razem jestem 800 zł. w plecy, a problem nadal jest taki sam.

Raz jeszcze dziękuję i proszę nie odpowiadać jeśli nie macie nic do powiedzenia w temacie sensu stricte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na termostat lub termostaty (są dwa), miałem bardzo podobne objawy plus silnik bardzo długo sie nagrzewał do temp. roboczej. Zrób test: Silnik musi być zimny np. po nocy przejedz 5 km po tym sprawdz chlodnice (przez dotyk) jesli zimna to termostat ok jesli tzw. ''letnia'' to termostat do wymiany ( plyn chlodzacy krąży w dużym obiegu, choc powinien dopiero po osiagnieciu przez silnik temp. roboczej.) U mnie po wymianie wszystko wróciło do normy. Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

problem nadal jest, ale pal licho nagrzewanie kabiny.

Zrobiło się ciepło, więc w I'drivie przestawiłem ustawienia na jak najbardziej chłodne a temperaturę na minimum i nie właczając klimy ustawiłem nawiewy na przednią szybę (ale nie w funkcję tzw. "odmrażania) i okazało się, że zamiast chłodnego powietrza z zewnątrz leci bardzo ciepłe powietrze. Oczywiście po przekręceniu na maksymalne obroty nawiewu on nie wieje z maksymalna siłą a tak w połowie jej zakresu.

To jakiś koszmar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam i od razu przejde do rzeczy. Problem dmuchawy i póki co wariactw wyświetlacza zniknął. Stało się to co prawda po szalonych bólach ale jest diagnoza. W moim przypadku po prostu padły szczotki alternatora, i niestety pod wpływem temperatury same w sobie ładowały akumulator i utrzymywały przy życiu autko jak chciały, a nie jak powinny. Ból był straszny kiedy w trakcie jazdy dostałem strzał w postaci komunikatu o braku ładowania i komputer zaczął mi wszystko powoli ale z jaką starannościa odłączać. Po wymianie szczotek, naładowaniu akumulatora problem zniknął. Dorzuciłem do tego jweszcze wymiane filtra powietrza i kabinowych i jak na razie jest ok. Acha, elektyk mi podpowiedział, że klema plusowa ma pirotechniczny nabój i zdarza sie że po wystrzale jest ona montowana, ale jej przewodnictwo budzi wiele zastrzeżeń- to tak dla tych co nie wiedzieli, bo ja.......... nie wiedziałem że takie "ustrojstwo" funkcjonuje. Więc może po prosrtu zacząć od alternatora i akumulatora????

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.