Skocz do zawartości

Falujące obroty, brak mocy. Moje przejścia :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.

 

Zacznę od początku, mam e30 316i silnik m40. Auto w rodzinie od urodzenia, każdy mi mówi sprzedaj złoma, ale ja uparcie nie mam zamiaru zmienić, nie jeździłem, wygodniejszym, i bardziej klimatycznym samochodem :)

 

Ok zaczynam. Pewnego dnia zaczęło mi szarpać na wolnych obrotach, efekt, jak by nie palił na jeden gar i z dnia na dzień coraz słabszy silnik, spalanie masakryczne, rekordowo 24 litry, jeździłem tak tydzień.(to była pierwsza awaria tego samochodu) Wymieniłem kable, świece, kopułkę z palcem, olej - bez zmian. Pojechałem do zaprzyjaźnionego sklepo - warsztatu, po wpięciu na komp pokazało lambdę - wymieniłem, dalej bez zmian, no - spalanie prawie wróciło do normy, ale szarpanie silnikiem było takie ze ułamało mi wiatrak.

Kombinuję dalej, czytam na forach, rozmawiam z ludźmi, każdy zawory, wytarty wałek i jeszcze raz wytarty wałek. Więc kupuję pasek rozrządu, i tak za niedługo był do wymiany, doszedłem do wniosku, ze jak mam coś grzebać przy wałku rozrządu, to pasek przy okazji wymienię, przy okazji z parkingu policyjnego zakosiłem czujnik temperatury i czujnik położenia wału korbowego, kupiłem tam wiartak całe 10 zł. (na parkingach policyjnych stoi bardzo dużo beemek) jedyny minus trzeba sobie samemu wykręcić. Wymieniłem wszystko, - hmm, bez zmian, auto dalej ma te same objawy, z tym że po dwóch dniach stało się coś nowego - ja dodaję gaz, a tu powyżej połowy wciśnięcia peadłu zwalniam, maksymalna prędkość 70 km\h obroty max 3000, nie mogę się uciągnąć, ze skrzyżowania ruszam jak emeryt, może trochę wolniej :) wsłuchuję się w pompę paliwa, - trochę wyje, ma 2000 tyś, wymieniam pompę i filtr. dalej to samo. więc myślę jednak wałek, odkręcam dekiel, rzeczywiście wałek wytarty, na jednej krzywce prawie milimetr. więc ściągam wałek, sprawdzam resztę dźwigienki popychacze, widać ślady ale nie ma tragedii. koszt wymiany wałka i reszty badziewi, ok 700 zł z braku kasy i czasu, niestey auto nie mogło zostać w garażu, nie mój, wymieniłem rozrząd i wyjechałem. zaczynam zbierać na wałek i resztę. siedząc w pracy coś mnie wzięło na przepływkę, rozebrałem i teraz do rzeczy.

Pomiary na omomierzu wyszły dziwacznie znaczy na mierniku ze wskazówką, moim zdaniem lepszy, wskazówka skakała przy płynnym przesuwaniu klapki. Parametry znalezione na www.elektroda.pl - komputer nie wskazał uszkodzenia przepływomierza. odczepiłem obudowę tą na górze, styk węglowy wytarty w miejscu, gdzie się przesuwa ta wskazówka, jak by to nazwać, delikatnie powyginałem ją tak że stykała w innym miejscu. zakładam na auto :D obroty przestały wariować, i mniej telepie silnikiem. ale dalej się nie wkręca, delikatnie palcem ruszam tą wskazówką, i znalazłem położenie, gdzie obroty stały idealnie. przy dodawaniu gazu dalej szarpie, ale przepustnicę przesunąłem na 1\6 i ręką ruszam tą wskazówką, w pewnym momencie obroty się wyrównały. zaznaczyłem położenie kółka zębatego i przesuwałem metodą prób i błędów, po każdym przesunięciu gaz do dechy, w pewnym momencie mam odcięcie i silniczek się wkręca jak dawniej. koszt? jak bym wiedział na początku? 15 min roboty. Lambda? myślę że mogła się uszkodzić przez złą mieszankę. Na stacji diagnostycznej spaliny wyszły ok.

 

Piszę tego posta z tego względu że 3 tygodnie szukałem przyczyny i nie mogłem znaleźć. a widząc ilość postów na temat m40 bardzo dużo ludzi ma z tymi silnikami problemy.

 

Myślę że komuś może to się przydać. Aha obudowa przepływki zdejmuje się bez problemu, później można skleić sylikonem, ja dałem cieniutką warstwę w razie czego, jak bym miał ją kiedyś jeszcze rozbierać.

Opublikowano

:cool2: :cool2: :cool2:

Takich właśnie postów zawsze szukam!

Temat rozwinięty, zanalizowany i podsumowany! WOW i to w jednym poście!

Gratu i cieszy mnie że są ludzie z takim zaparciem i podejściem do w sumie już starych .... ;) ale jarych ;) samochodów.

tak 3maj! Jestem Twoim kibicem :)

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie o takich chodzi forumowiczów. GRATULACJE :cool2:
gdyby FWD było lepsze Bóg nie stworzyłby BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.