Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ;)

 

Jestem szczesliwym posiadaczem e30 ale mniejsza z tym ..w samochodzie byl zamontowany silnik1,6cm3 krory chce wymienic na wiekszy mam na mysli min2cm3 max2,5 . A pytanie moje jest nastepujace : Czy po wymianie silnika bede musial jeszcze cos zmienim np most ,wal , itp... czy wystarczy wymienic tylko silnik . ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Witam ;)

 

Jestem szczesliwym posiadaczem e30 ale mniejsza z tym ..w samochodzie byl zamontowany silnik1,6cm3 krory chce wymienic na wiekszy mam na mysli min2cm3 max2,5 . A pytanie moje jest nastepujace : Czy po wymianie silnika bede musial jeszcze cos zmienim np most ,wal , itp... czy wystarczy wymienic tylko silnik . ?

W takim ukladzie prawie caly uklad napedowy oraz zawieszenie i hamulce

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Witam

 

Kup sobie auto z większym silnikiem w całości, albo rozbite i przekładaj. Bo rozumiem, że w Twoim 316i jest zdrowa buda i dlatego chciałbyś przełożyć do niej większy silnik?? Bo jeśli nie, to po prostu kup drugie auto, a to sprzedaj.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

tak byda jest w zjeebis.... stanie ani jednej rdzy i co najwazniejsze nie bity ! ;)

tak chcial bym tam wiekszy silnik myslalem o jakims 2.0l .cale nadwozie zrobilem . jest wszystko nowe , auto plywa na dziurach . zawieszenie mam orginalne o czym nie wspomnialem , nic zadnych tzw tuning . wszystko ogrinal . Tylko chcila bym sie dowiedziec jak bym wstawil tam 2 litry musial bym tez zmienic skrzynie biegow ? . Chlodnice mam z e34 wieksza co za tym idze silnik nie bedzie sie tak przegrzewal , a po 2 nie bedzie katowany to dlaczego sie ma przegrzac ?

Opublikowano

o i tu jest nastepne pytanie czy orginalny czymb20

nie wiem wlasnie jaki lepszy , przez to chce uzyskac przez to forum pare porad . Bo nie jestem mechanikiem z zawodu niestety , ale jestem zdania ze wszustkiego mozna sie nauczyc

aha i dziekowka za odp. ;)

Opublikowano

jeśli ma być w miarę tanio, dość szybko i trwale, do tego względnie oszczędnie to M50B25 będzie najlepsze, dasz do tego sekwencję i masz bardzo szybki i tani w utrzymaniu samochód do jazdy codziennej

dodatkowo przydałoby się wzmocnić hamulce, przynajmniej nowe dobre tarcze i klocki na przód + tył, nowy płyn, zregenerować zaciski (nie jest to drogie) można jeszcze założyć przewody w oplocie

zawieszenie też warto utwardzić, już od ciebie zależy jak mocno i jak nisko

 

 

jest jeszcze M52, trochę drozej w zakupie, trudniej o EWS w montażu, no i jak padnie to nie da się generalki zrobić, ale jest dużo szybszy i jeszcze oszczędniejszy

Opublikowano

hamilce mam wymienione na nowe orginalene tarcze tak samo ,nie wiem jak z plynem dzieki za przypomnienie .

A co do tego silnika M50B25 to mysle z jest on troche za durzy (w sesie wolalbym niej porzerajaca bestie :P) wiem moze ktos powiedzec trzeba bylo sie kupic disla itp.. ale jednak jak dlamnie i na dzisiejszy dzien wolal bym jakas 2l ;)

A co za tym idzie , przynajmniej tak mysle ze mniejsze koszty sa .

To co mam zrobic z tym nowym zawieszeniem ? wyrzucic je ? sprzedac ? nieoplacalne ..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale montaż 2.0 jest nie za bardzo opłacalny. Zużycie paliwa jest na podobnym poziomie, koszty swapu podobne a frajda o niebo lepsza w 2.5. A jeśli nie chcesz tak ogromnej mocy to lepiej znajdz jakiegoś 1.8is na 16v który ma blisko 140. Nie ma może 6 garów ale spokojnie jeździ a dzięki temu że jest lżejszy niewiele ustępuje osiągom 2.0 m50.

 

Nowe tarcze?? masz tarcze wentylowane??

Opublikowano
Najlepszy bedzie m50b25nv musi byc ze skrzynia i ten silnik zmieli ci orginalny most wiec o szukaj z e30 325 l

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

przecież nie musisz cisnąc na maxa cały czas, więc i seryjny zawias da radę jak będziesz umiał się opanować (ja bym nie umiał więc odrazu była by gleba i zawias beton)

swap na 2.0 będzie kosztował podobne pieniądze co 2,5, graty te same są potrzebne, roboty tyle samo

co do dyfra to racja mała głowa szybko się skończy, trzeba by poszukać dużej 3.25, 3.15 do e30 pasuje również od e34 (z m20), trzeba tylko dekiel zmienić

M50B25 NV będzie lepszy do katów, do normalnej jazdy lepiej się sprawdza z vanosem, ładniej idzie z dołu

Opublikowano
M50B25 NV będzie lepszy do katów, do normalnej jazdy lepiej się sprawdza z vanosem, ładniej idzie z dołu

 

Niby ladniej do 3500 ale pozniej co sie dzieje :mrgreen: Mialem to i to i szczerze bez vanosa jaks tak fajniej chodzi na wysokich pozatym vanos mi sie nie psuje :twisted:

Chociaz przed remontem silnika bylem u mechanika i twierdzil ze mi vanos padl nawet chcial naprawic za 700zl :mad2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Nie bo slyszalem ze takie 2,5l juz duzo wiecej pali niz taki 2,0 . A taki 1,8is jest bardzo ciekawa opcja ale gdzie tu zobaczyc zdrowy okaz .

Fakt mozliwe ze jest ich jeszcze durzo ale nie napotkalem si na taki jeszcze :/>

wiadomo skrzynie musze kupic napewno jak wsadze wiekszy motor < a co z walem .

w tym momencie dyfer napewno musze zmienic .

Opublikowano
Wbrew opinia ta roznicz miedzy 2 a dwa 2.5 jest minimalna kolo litra

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

jak nie mniej, szczególnie przy normalnej jeździe, wtedy różnica jest niewidoczna

 

a z 1.8is nie jest tak różowo, większość tych silników to trupy, do tego mimo lańcucha rozrząd nie jest zbyt trwały, zdecydowanie jestem za M50

Opublikowano

mam silnik do kupienia z skrzynia bigow tylko ze z e36 . Jak juz wiem dzieki wam to trzeba tam zmienic miske olejowa bo w e30 jest ona z pzodu a z e36 z tylu . A i ja mam , a raczej mialem silnik 1,6 ale na pasku , a ten znow jest na łańcuchu.

A co z elektryka ? i itp. ?

 

I co wy o tym sadzicie ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam chce wymienic silnik z 1.8 na 3.5 wszyscy mi mowia ze nie wejdzie do e30 a na youtubie widze nawet wieksze silniki mam pytanie czy to jest mozliwe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do e30 wchodzi V8 a nawet widziałem parę okazów z V12. Możliwe jest wszystkio ale kwestia kosztów. Ale stare 3.5 według mojego rozeznania wchodzi bez większego problemu, ale skrzynia do wymiany, wał też oraz poduszki i na bank chłodnica też do wymiany. Stare 3.5 to duże 6 cylindrów w porównaniu do 2,0 2,5 2,7 które należa do klasy mały 6 cylindrówek ale z montażem do e30 nie powinno być większego problemu.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Panowie/Panie? :) wznawiam wątek i będę wdzięczna za podpowiedzi. Myślę o zmianie silnika z 1,8 na 2,5 - więcej. Na początek jaki silnik polecacie.

Po drugie co konkretnie oprócz silnika musiałabym wymienić. w skrocie: 1,5 roku temu wymieniane było sprzęglo ( LUK ) ale bez dwumasy. Rozrrząd oryginalnie mam na łańcuchu o dziwo ;), poza tym głównie elementy nie związane bezpośrednio z napędem. Ogólnie sporo było iwestycji, ale raczej na zasadzie " żeby chodziło sprawnie i bezawarynie takie jak jest".

Będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi i uprzedzam, że mogę zadawac "głupie" pytania ;)

Opublikowano

Zapomniałam o najważniejszym tylko nie linczujcie ;)

Auto jest w sekwencji i docelowo będę chiała instalację podłaczyć do nowego silnika, może będę korzystać często a może z tą częstotliwością co zwolennicy LPG korzystają z benzyny ;) W każdym razie jest więc mam zamiar się podłączyć ( tak wiem, że to profanacja ;) )

Opublikowano

To nie mam dobrych info swap to nie problem z racji kosztownie warto isc w polsrodek a odrazu docelowy silnik z R6 to sa 3 warte uwagi M50B25,

M52B28 i S50 do silnika dojdzie potrzeba zmiany dyfra i przegobow.

Co do gazu to juz wieksza rzezba, nowy sterownik musi byc druga listwa wtryskowa i nowy reduktor twoj nieogarnie znajac zycie wiec za gaz plus 1500 zl wyjdzie :?

PS Jakies rozdwojenie jazni? Raz o sobie moisz w rodzaju meskim, raz w zenskim :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Aż przeczytałam swoje posty.. i jakoś nie widzę rozdwojenia jaźni :D

Wracając do tematu. Silnik, który mam "na oku" to m50b25 VANOS 2.5.

Co konkretnie przy załozeniu takowego musiałabym wymienić niezbędnie i w pierwszej kolejności, a co może poczekać ( jeśli są takie elementy ;) )

Jakich producentów części polecasz i ich orientacyjne koszta :) Jaki jest koszt takiej przekładki i komu w tym kraju można to powierzyć ;)

bo u mnie "we wsi" jakoś brak godnych zaufania :(

Opublikowano

Ogolnie to tak silnik zo sprzetem, wal i tylna belke z dyfrem od razu, przednie lagi tez z miejsca lepiej zmienic :wink:

Koszty oprocz silnika:

jesli silnik z e36 to +300-400 za miske i smoka

jesli z e34 to plus 100 za lapy

servo IX ok 180 zl

Wal ok 100 zl

przednie lagi z hamulcem wentylowanym -200 zl

tylny zawias plus dyfer - 500 zl

wybierak 50 zl

kolektory M52-100 zl

i plus ok 400 na pierdolki i plyny :mrgreen:

Zalecam wymiane sprzegła przy swapie pozniej wymiana droga iwec warto ok 450 zl zestaw

tarcze i klocki mozesz pozniej zmienic na nowe ale reszta od razu

Za kompleksowego swapa krzycze 1500 zl :D

 

ps chyba bylem po piwku i mi literki uciekly :lol:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.