Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

HELLO

 

bmw e46 330ci m54b30

 

objawy:

Niedogrzany silnik, nawet przy dlugiej jezdzie wskazowka nagrzania plynu zatrzymywala sie na niebieskim polu. Gdy samochod stal w miejscu wskaznik nagrzania szedl na pionowo, gdy ruszalem spadalo do pola niebeiskiego.

 

efekt:

brak cieplego powietrza w kabinie /docenilem grzane skory :twisted: /

 

powod:

uszkodzony termostat, po wyjeciu gdy dmuchalem w nowy i stary, stary przepuszczal /byl otwarty/, nowy byl domkniety/lekko powietrze przechodzilo/

http://images48.fotosik.pl/243/03b5cc545b932c84m.jpg

 

koszt:

allegro 135zl, zaprzyjazniony sklep 110zl

 

termostat/firma:

termostat firmy WAHLER, bmw rownież sie u nich zaopatruje, jak ktos dobrze trafi to moze miec model z zeszlifowanym logo bmw :)

nr ori 11 53 1 437 040, dawniej 11 53 1 436 823 http://bmwfans.info/parts/catalog/11531437040/ macie do jakich modeli pasuje

http://images39.fotosik.pl/239/d6a5f158062aa7b0m.jpg

 

 

 

opis:

zaczynamy od zdemontowania tunelu prowadzacego powietrze. Wyciagamy 3 kolki i wysuwamy tunel z obudowy filtra powietrza, dzieki temu mamy dostep do wentylatora

http://images49.fotosik.pl/243/805831b8ee4ce721m.jpg

 

odkrecamy wentylator, torx 25 oraz jeden kolek. Kolek wykonany z marnego plastiku, odrazu mi pekl a BARDZO UWAZALEM!! Wentylaor nie robi problemow, kazy intuicyjnie go wyciagnie. Dzieki temu mamy super dostep do termostatu.

http://images48.fotosik.pl/243/d0d7f7531c153c60m.jpg

 

Termostat przykrecony jest 4 srubami, odkrecamy tez nakretke od ramienia usztywniajacego, przekrecajac termostat lekko w prawo mozemy go wyciagnac. UWAGA POLECI SPORO PLYNU CHLODZACEGO

http://images45.fotosik.pl/243/11c1ef3b02a0f69bm.jpg

Wypinamy metalowe zatrzaski z termostatu, najlepiej calkowicie je zdjac, beda potrzebne do nowego a nie beda przeszkadzac przy wyjmowaniu wezy. Gdy usuniemy zabezpieczenia sciagamy gumy/weze najlepiej delikatnie ruczajac lewo/prawo powinno odskoczyc

http://images41.fotosik.pl/238/af1bb7b5d8f2aafdm.jpg

 

nastepnie wszystko skladamy analogicznie do tego jak rozkladalismy, odpowietrzamy uklad i cieszymy sie cieplym powietrzem w kabinie :cool2:

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
bardzo ładnie to opracowałeś PRemier:) nawet godzina nie zeszła mi z termostatem. I bardzo podoba mi się demontaż wentylatora w e46 :). Jeszcze pytanie odpowietrzałeś silnik w jaki sposób??
Opublikowano

z odpowietrzaniem to jakos intuicyjnie, nawiew na max goroaco, silnik lapie temperature chyba mialem odkrecony korek do odpowietrzania i czekalem az wyplynie plyn...i go dokrecilem...

szczerze nie pamietam dokladnie jak to robilem bo jak pisalem robilem to intuicujnie :roll:

  • 6 lat później...
Opublikowano
u mnie wskazówka stoi w pionie, a temperatura cieczy wynosi 75 stopni... to jest zagadka główny wymieniłem w pierwszy dzień udało mi się dogrzać do 90 stopni, a na drugi dzień znowu jak wcześniej... co prawda podmieniłem sam termostat bez nowej obudowy, bo w nowym były inaczej rozmieszczone otwory śrub. Teraz nie wiem czy jest sens kupować jeszcze raz czy może nastawić się na termostat EGR
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Napiszę coś od siebie, bo miałem podobny problem. Na początek dane silnika i opis problemu:

 

Silnik: m54b25 (2,5l 192KM)

Problem: Niedogrzewający się silnik

 

Auto nie było w stanie osiągnąć optymalnej temperatury pracy. Podczas jazdy poza terenem zabudowanym z prędkościami 100-120 km/h temp silnika wynosiła około 40°C. Podczas jazdy po mieście około 60°C. Na postoju około 80°C.

Zgodnie z zaleceniami kolegów z forum wymieniłem termostat. Po jego wymianie silnik nagrzewa się bez problemu. Jedyny minus jaki zauważyłem, to termostat otwiera się przy temp 93°C, a według instrukcji powinien przy 97°C.

Jest jeszcze kwestia wentylatora. U mnie jest on napędzany elektrycznie, więc nie było problemu z wymianą. Niektórzy mają jednak wentylator zasilany z bloku silnika (wiskoza). Wtedy może być nieco większy problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.