Skocz do zawartości

735 automat na manual


dulas735i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie . To mój pierwszy temat więc przepraszam jak coś pomylę.

Niedawno kupiłem uszkodzone e32 z m30b35 w automacie który niedziałał , standardowo był tylko wsteczny . Znajomy mi mówił że przy zmianie automata na manual wtyczkę komputera skrzyni biegów należy zewżeć w odpowiednim miejscu żeby nie wskoczył mi tryb awaryjny . Gniazdo mam chyba 9 pinowe i czy ma ktoś może jakiś schemat takiej zworki?

Pozatym przy wciśnięciu gazu silnik wkręcał się tylko do 3000 obr i spadał . Wiem napewno że lambda była urwana , pompa paliwa padnięta no i ta skrzynia . Gdy powymieniam te części to problem zniknie czy to coś innego ?

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz slysze ze trzeba cos zewrzec ale byc moze mialem taka siudemke automat przerobiony na manual ale tm poprostu wytczka nie byla podpieta i odlaczony byl komputer sterujacy skrzynia biegow jedyne w czym moge ci pomucw tej chwili to zaproponowac kilka czesci potrzebnych ci do naprawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w dziale - żrób to sam , gotowe recepty - znajduje się tam obszerny post mojego autorstwa o przeróbce na manuala .

 

W temacie zworki - robi się takową - ale nie w wiązce od skrzyni tylko we wtyczce idącej do dzwigni zmiany biegów - bo jak wiadomo silnik odpala tylko w pozycji N lub P - i trzeba zewrzeć odpowiednie piny ....

 

 

Jak już wszystko pozmieniasz i dojdziesz do tego etapu to daj znać to napiszę co i jak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie fundusz mi niepozwala na kupno części ale dziękuję za ofertę , będę o niej pamiętał .

Byłem dziś przyjrzeć się wtyczkom i popełniłem błąd ponieważ gniazdo do skrzyni jest 8 pinowe . Skrzynia która tam była bardzo możliwe że niebyła orginalna ponieważ śruby były od kołnierza pozmieniane na inne , przełączniki od trybu sport i ekonomik były niepodłączone a lewarek dźwigni był na linkę . Przy dźwigni znalazłem tylko gniazdo 8pin z 7 przewodami . Czy to to gniazdo oraz czy na któryś pin traba tam podać masę czy plus aby załączyło neutral?

Dziękuję Xsilver za ten post . Jest bardzo pomocny tylko ta zworka mnie męczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto ze zminiana juz skrzynią i nie ma żadnych zworek i wszystko chodzi, co prawda komputer pokazuje błąd ale odpala i jezdzi jak trzeba:)

 

 

Rozbierałeś cały samochód na części, że nie widziałeś żadnej zworki ? Jak by jej nie było to byś nie odpalił silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dźwignię biegów od tego mojego automata , mając to i schemat elektryczny może doszukam na jakich przewodach ma być ta zworka i napewno napiszę to może komuś się to przyda.Ale podpowiedzi mile widziane.pozdrawiam

Sebastianus , poszukaj na forum bo Xsilver miał rozwiązanie na problem z GETRIEBENPROGRAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest zworka i podłączenie wstecznego dla e32 po 92 roku ( z silnikiem m60) - 1 i 3 pin zwarte.

 

Musisz sobie sprawdzić czy dla m30 jest tak samo...

 

 

 

http://img136.imageshack.us/img136/2109/17112009596.th.jpg

 

http://img6.imageshack.us/img6/8220/17112009597.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie . To mój pierwszy temat więc przepraszam jak coś pomylę.

Niedawno kupiłem uszkodzone e32 z m30b35 w automacie który niedziałał , standardowo był tylko wsteczny . Znajomy mi mówił że przy zmianie automata na manual wtyczkę komputera skrzyni biegów należy zewżeć w odpowiednim miejscu żeby nie wskoczył mi tryb awaryjny . Gniazdo mam chyba 9 pinowe i czy ma ktoś może jakiś schemat takiej zworki?

Pozatym przy wciśnięciu gazu silnik wkręcał się tylko do 3000 obr i spadał . Wiem napewno że lambda była urwana , pompa paliwa padnięta no i ta skrzynia . Gdy powymieniam te części to problem zniknie czy to coś innego ?

Proszę o pomoc

Wiec sprawa wyglada tak sa 8 i 7mio pinowe to jest nie wazne wywal automata zrob manuala ja kupywalem 3skrzynie automaty i nikt nie byl uczciwy zawsze chodzily tylko do tylu by chodzil wystarczy od lewarka wyciagnac ten suwak i po prostu przesunac na P zostawic go w tej pozycji i skitrac go przy lewarku a jak sie nie wkreca to pompe wymien 3dni temu sprzedalem koledze bo tez sie nie wkrecala po za tym tutaj taki pan ma pare znaczkow bmw i mowi ci dobrze bys sprawdzil w dziale zrob to sam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne fotki.Niemogę tego sprawdzić w samochodzie ponieważ zegary mam wyjęte bo walczę z innymi usterkami i pikselami na wyświetlaczu . Moja betka jest z 98r.i możliwe że mam troszkę inaczej w kabelkach.Ale lewarek od automata pomierzyłem miernikiem lecz jest uszkodzony , brakuje w nim paru części i niewiem jaki bieg jest w jakim położeniu bo są 2 opcje ze zworką . Niemiałem nigdy automata i nie wiem jak dźwignia się zachowuje. Na pewno na zdjęciu wyjście na światło cofania się zgadza tylko neutralny mi nie pasuje.

A oto pytanie: gdy mamy włączony N , to klawisz w dźwigni biegów wciska się żeby włączyć R a D wchodzi bez wciśnięcia czy odwrotnie.

Pytam ponieważ w 1 wersji to zworka wypada na 1,2 i 3 pin a wersji 2 na 1 i 4 pin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto pytanie: gdy mamy włączony N , to klawisz w dźwigni biegów wciska się żeby włączyć R a D wchodzi bez wciśnięcia czy odwrotnie.

Jest tak jak piszesz. Na R z klawiszem,na D bez.

Pytam ponieważ w 1 wersji to zworka wypada na 1,2 i 3 pin a wersji 2 na 1 i 4 pin.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super.Dzięki wielkie kolego

Postaram się jak najszybciej te zegary wstawić do betki i sprawdzić jak to działa.

Sumując : Dla BMW 735i 4hp22 89r. zworka dla biegu neutralnego to piny 1,2 i 3 a wyjście na wsteczny tak jak na zdjęciu od Xsilver'a

Bardzo dziękuję za pomoc . Dam znać jak to zrobię. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to była próba ognia i BMW zakręciło silnikiem. Próbowałem kręcić ze zworką na bieg P ale zero reakcji.

Niejestem pewien czy nie mam jakiejś usterki w elektryce poniewarz skrzynia jest wyjęta,komputer skrzyni został bo nie mam pojęcia gdzie on jest

a ze zworką czy bez nie wyskakuje mi Getinproblem i niemam pojęcia dlaczego.na 5 pinie check control nic niegrzebałem.

Pozatym gdy na OBC wcisnąłem test 01 na wyświetlanie wszystkich pixeli to zrobił to tylko OBC a zegary nie drgnęły.

Czy ktoś ma jakiś pomysł i gdzie ten komputer od skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.