Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie . To mój pierwszy temat więc przepraszam jak coś pomylę.

Niedawno kupiłem uszkodzone e32 z m30b35 w automacie który niedziałał , standardowo był tylko wsteczny . Znajomy mi mówił że przy zmianie automata na manual wtyczkę komputera skrzyni biegów należy zewżeć w odpowiednim miejscu żeby nie wskoczył mi tryb awaryjny . Gniazdo mam chyba 9 pinowe i czy ma ktoś może jakiś schemat takiej zworki?

Pozatym przy wciśnięciu gazu silnik wkręcał się tylko do 3000 obr i spadał . Wiem napewno że lambda była urwana , pompa paliwa padnięta no i ta skrzynia . Gdy powymieniam te części to problem zniknie czy to coś innego ?

Proszę o pomoc

Opublikowano
pierwszy raz slysze ze trzeba cos zewrzec ale byc moze mialem taka siudemke automat przerobiony na manual ale tm poprostu wytczka nie byla podpieta i odlaczony byl komputer sterujacy skrzynia biegow jedyne w czym moge ci pomucw tej chwili to zaproponowac kilka czesci potrzebnych ci do naprawy
Opublikowano

Poszukaj w dziale - żrób to sam , gotowe recepty - znajduje się tam obszerny post mojego autorstwa o przeróbce na manuala .

 

W temacie zworki - robi się takową - ale nie w wiązce od skrzyni tylko we wtyczce idącej do dzwigni zmiany biegów - bo jak wiadomo silnik odpala tylko w pozycji N lub P - i trzeba zewrzeć odpowiednie piny ....

 

 

Jak już wszystko pozmieniasz i dojdziesz do tego etapu to daj znać to napiszę co i jak .

Opublikowano

Narazie fundusz mi niepozwala na kupno części ale dziękuję za ofertę , będę o niej pamiętał .

Byłem dziś przyjrzeć się wtyczkom i popełniłem błąd ponieważ gniazdo do skrzyni jest 8 pinowe . Skrzynia która tam była bardzo możliwe że niebyła orginalna ponieważ śruby były od kołnierza pozmieniane na inne , przełączniki od trybu sport i ekonomik były niepodłączone a lewarek dźwigni był na linkę . Przy dźwigni znalazłem tylko gniazdo 8pin z 7 przewodami . Czy to to gniazdo oraz czy na któryś pin traba tam podać masę czy plus aby załączyło neutral?

Dziękuję Xsilver za ten post . Jest bardzo pomocny tylko ta zworka mnie męczy.

Opublikowano
Kupiłem auto ze zminiana juz skrzynią i nie ma żadnych zworek i wszystko chodzi, co prawda komputer pokazuje błąd ale odpala i jezdzi jak trzeba:)

 

 

Rozbierałeś cały samochód na części, że nie widziałeś żadnej zworki ? Jak by jej nie było to byś nie odpalił silnika .

Opublikowano

Znalazłem dźwignię biegów od tego mojego automata , mając to i schemat elektryczny może doszukam na jakich przewodach ma być ta zworka i napewno napiszę to może komuś się to przyda.Ale podpowiedzi mile widziane.pozdrawiam

Sebastianus , poszukaj na forum bo Xsilver miał rozwiązanie na problem z GETRIEBENPROGRAM

Opublikowano
Witam serdecznie . To mój pierwszy temat więc przepraszam jak coś pomylę.

Niedawno kupiłem uszkodzone e32 z m30b35 w automacie który niedziałał , standardowo był tylko wsteczny . Znajomy mi mówił że przy zmianie automata na manual wtyczkę komputera skrzyni biegów należy zewżeć w odpowiednim miejscu żeby nie wskoczył mi tryb awaryjny . Gniazdo mam chyba 9 pinowe i czy ma ktoś może jakiś schemat takiej zworki?

Pozatym przy wciśnięciu gazu silnik wkręcał się tylko do 3000 obr i spadał . Wiem napewno że lambda była urwana , pompa paliwa padnięta no i ta skrzynia . Gdy powymieniam te części to problem zniknie czy to coś innego ?

Proszę o pomoc

Wiec sprawa wyglada tak sa 8 i 7mio pinowe to jest nie wazne wywal automata zrob manuala ja kupywalem 3skrzynie automaty i nikt nie byl uczciwy zawsze chodzily tylko do tylu by chodzil wystarczy od lewarka wyciagnac ten suwak i po prostu przesunac na P zostawic go w tej pozycji i skitrac go przy lewarku a jak sie nie wkreca to pompe wymien 3dni temu sprzedalem koledze bo tez sie nie wkrecala po za tym tutaj taki pan ma pare znaczkow bmw i mowi ci dobrze bys sprawdzil w dziale zrob to sam :cool2:

Opublikowano

Świetne fotki.Niemogę tego sprawdzić w samochodzie ponieważ zegary mam wyjęte bo walczę z innymi usterkami i pikselami na wyświetlaczu . Moja betka jest z 98r.i możliwe że mam troszkę inaczej w kabelkach.Ale lewarek od automata pomierzyłem miernikiem lecz jest uszkodzony , brakuje w nim paru części i niewiem jaki bieg jest w jakim położeniu bo są 2 opcje ze zworką . Niemiałem nigdy automata i nie wiem jak dźwignia się zachowuje. Na pewno na zdjęciu wyjście na światło cofania się zgadza tylko neutralny mi nie pasuje.

A oto pytanie: gdy mamy włączony N , to klawisz w dźwigni biegów wciska się żeby włączyć R a D wchodzi bez wciśnięcia czy odwrotnie.

Pytam ponieważ w 1 wersji to zworka wypada na 1,2 i 3 pin a wersji 2 na 1 i 4 pin.

Opublikowano
A oto pytanie: gdy mamy włączony N , to klawisz w dźwigni biegów wciska się żeby włączyć R a D wchodzi bez wciśnięcia czy odwrotnie.

Jest tak jak piszesz. Na R z klawiszem,na D bez.

Pytam ponieważ w 1 wersji to zworka wypada na 1,2 i 3 pin a wersji 2 na 1 i 4 pin.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

No to super.Dzięki wielkie kolego

Postaram się jak najszybciej te zegary wstawić do betki i sprawdzić jak to działa.

Sumując : Dla BMW 735i 4hp22 89r. zworka dla biegu neutralnego to piny 1,2 i 3 a wyjście na wsteczny tak jak na zdjęciu od Xsilver'a

Bardzo dziękuję za pomoc . Dam znać jak to zrobię. Pozdrawiam

Opublikowano

No to była próba ognia i BMW zakręciło silnikiem. Próbowałem kręcić ze zworką na bieg P ale zero reakcji.

Niejestem pewien czy nie mam jakiejś usterki w elektryce poniewarz skrzynia jest wyjęta,komputer skrzyni został bo nie mam pojęcia gdzie on jest

a ze zworką czy bez nie wyskakuje mi Getinproblem i niemam pojęcia dlaczego.na 5 pinie check control nic niegrzebałem.

Pozatym gdy na OBC wcisnąłem test 01 na wyświetlanie wszystkich pixeli to zrobił to tylko OBC a zegary nie drgnęły.

Czy ktoś ma jakiś pomysł i gdzie ten komputer od skrzyni?

Opublikowano
komp od skrzyni jest tam gdzie komp silnika po lewej stronie pod plastikowa obudowa w komorze silnika blisko szyby bedzi na nim pisac getribesterung czy cos takiego
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.