Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Po zimie chcę wymienić wszystkie płyny eksploatacyjne w mojej e32 750iLA z 1993 roku (7 ost. cyfr VIN: DC59694).

Chcę wymienić:

1. Olej silnikowy (po zakupie nie miałem pojęcia co było - zawieszka była Mobil1 15W40, więc zalałem taki sami zrobiłem na nim około 2000 km - obecnie mam przebieg ok. 380 tys. km - czy zmieniać na półsyntetyk i jaki? Mechanik sugeruje Valvoline MAXLIFE 10W40)

2. Olej w skrzyni automatycznej (dodam, że nie mogę znaleźć żadnej tabliczki, VINDecodre podaje, że mam skrzynię 4HP-22/EH a RealOEM, że 4HP-24 - co do niej zalać Dexron II czy III? Mechanik sugeruje mi Motul Dexron III)

3. Olej w dyferencjale (mechanik sugeruje Castrol SAF-XJ 75W140 - dodam, że chyba szpery nie mam, ale XO jest nie do dostania)

4. Płyn do wspomagania z NIVO (wiem, że powinien być CHF 11S, ale mam obecnie ATF niestety i nie wiem jak długo na tym jeźdiło autko, czy nie zaszkodzi wymiana na Pentosin CHF 11S? - ile tego płynu potrzebuję na wymianę?)

5. Płyn hamulcowy (Mechanik zaleca ATE DOT4 SL - czy dobry wybór?)

6. Płyn chłodzący (mechanik zaleca Valvoline MAXLIFE Coolant - czy dobry wybór?)

Wiem, że kilka tematów o płyny już było, ale może u Was dostanę konkretne wskazówki, bo im więcej szukam, tym większy mam mentlik. Dodam, że przy zakupie płynów KASA NIE GRA ROLI, chcę, żeby moje betka miała jak najlepsze płyny, ale zgodne ze specyfikacją, bo na tym nie warto oszczędzać. Z usług ASO nie chcę korzystać ze względów osobistych :wink:

Z góry dziękuję!

Opublikowano

1. Jeśli silnik jest w dobrej kondycji możesz wlać co chcesz, żeby tylko olej spełniał odpowiednią specyfikacje.

 

2. Nie mam pojęcia co się leje do tego automatu, polecam wyszukiwarkę.

 

3. Nie do dostania? Gdzie jest nie do dostania? Nawet w ASO BMW? Proponuje odwiedzić ASO Toyoty oni mają chyba nawet oleje do promów kosmicznych. Sprawdź czy masz szpere zanim wlejesz cokolwiek do dyfra. Aha jakbyś pojechał do ASO po olej weź sobie jakąś bańkę na olej min 2L pojemności.

 

4. Na korku zbiorniczka jest napisane CHF 7,1 lub CHF 11S.

 

5. Jakikolwiek markowy DOT4. Nie wiem czy jesteś świadomy ATE SL wymienia się co roku a nie jak zwykły DOT4 co dwa lata.

 

6. Valvoline MAXLIFE Coolant ten mechanik ma jakieś profity ze sprzedaży produktów Valvoline? Ja proponuje Prestone lub koncentrat BMW które są o wiele tańsze od Valvoline.

Opublikowano

Dzięki!

Co do skrzyni to szukałem i właśnie są różne propozycje - DEXRON II lub III (w przypadku 4HP-24 jako główny zalecany jest DIII, a w przypadku 4HP-22/EH częściej polecany jest DII - a dekodery VIN raz podają, że mam taką a raz że inna skrzynię)

Sprawdzone i na 100% szpery nie mam, więc powinien być XO, ale nawet w sklepie (przedstawicielstwie) Castrol'a powiedzieli, że mogą ściągnoąć, ale 20 litrów. Sprzedawca twierdzi, że XJ nie zaszkodzi - czy ktoś może coś więcej wie w tej sprawie?

Produkty Valvoline niby są najlepsze dla "zdrowia" starych uszczelniaczy, przewodów itd.

W takim razie na czym polega przewaga DOT4 SL, w stosunku do zwykłego DOT4?

Na korku mam napisane CHF 11S, ale słyszałem i czytałem, że jak ktoś był na tyle "mądry", żeby zalać ATF i na tym jeździć, to teraz ja zmieniając na CHF mogę przyspieszyć agonię NIVO - czy jest w tym coś prawdy?

Opublikowano

1. Valvoline MAXLIFE 5W40 - (właśnie 5 nie 10) leję do obi bumierek...do 520 już drugi raz - świetny olej...aaa przebiegi ponad 400 000 :twisted: :lol:

2. Poszukaj na forum...był wątek o olejach do skrzyń, a nawet jakiś poradnik w PDFie.

4. Też mam ATF i jak na razie jest git...jak będę zmieniał, to pomyślę, ale na razie zostaje.

5. Każdy DOT4

6. Valvoline MAXLIFE Coolant - zalałem do 540 i wyszło taniej niż Borygo czy podobne Petrygo - na alledrogo jest gość, który sprzedaje produkty Valvoline w dobrych cenach - pamiętaj żeby brać trochę więcej niż wchodzi do układu bo kupowanie tego płynu w zwykłych sklepach to jakaś porażka - u mnie był o 75% droższy niż na allegro (z olejem podobnie, a nawet drożej).

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
1. Valvoline MAXLIFE 5W40 - (właśnie 5 nie 10) leję do obi bumierek...do 520 już drugi raz - świetny olej...aaa przebiegi ponad 400 000 :twisted: :lol:

Czy to nie pełen syntetyk - ja jednak prawie rok jeżdżę na mineralnym, a poprzedni właściciel nie wiadomo jak długo - czy nie będzie to zbyt duży przeskok? Nie chcę, aby z silnika leciało mi jak z cedzaka.

Opublikowano
Tak...to jeden z niewielu 100% syntetyków na naszym rynku...i jedyny przeznaczony do silników z przebiegiem powyżej 100 000km. Ja wlałem go po jakimś niemieckim mineralu. W 520 zmniejszył się nawet drobny wyciek zamieniając w pocenie, a 2 pocenia zniknęły. Przejechałem na nim już ok 60 000 przy przebiegu (obecnym) 430 000. Parę miesięcy temu, korzystając z tego doświadczenia wlałem również ten olej do 540 (przebieg 423 000) i też jestem bardzo zadowolony.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Też bym spróbował, ale się boję - chyba zrobię tak, że teraz zaleję 10W40, a przy następnej wymianie, jeśli wszystko będzie ok, wleję 5W40.

 

Ustaliłem definitywnie, że mam skrzynię 4HP-24 i lepszy jest do niej DEXRON III.

 

Dalej nie wiem, czy do dyfra mogę zalać XJ (75W140) zamiast XO (75W90), w końcu różnią się tylko lepkością przy wyższych temperaturach.

Opublikowano
Ustaliłem definitywnie, że mam skrzynię 4HP-24 i lepszy jest do niej DEXRON III

Ekhm :] jako właściciel E32 750 :mrgreen: odpowiadam że ATF - DII (d2) może być również stosowany do 4HP24, jednak jeśli zalewasz to sugeruję nie oszczędzać - bo oszczędności się mszczą - i wlać ATF DIII [Elf] (d3-elf). Jeśli tylko wymieniasz to zlejesz zaledwie (maksymalnie) 3.litry z wlanych 8.litrów. Więc lepiej wiedzieć czy to co masz zalane nie będzie "gryzło" się z tym co wlejesz.

 

U mnie dylemat rozwiązał się samoczynnie ponieważ wymagany był remont... :cry2:

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano

Co do ASO w mojej miejscowości, to może nie osobiście, ale poprzez wielu bliskich i dalszych znajomych (ufam tym ludziom) wyrobiłem sobie dość kiepskie zdanie odnośnie ich profesjonalizmu.

 

No właśnie nie wiem, czy w kujawsko-pomorskim ktoś robi dynamiczną wymianę oleju, bo takie coś mi po głowie chodzi :wink: . Wtedy oczywiście DIII. Co do aktualnej zawartości skrzyni, to czy idzie organoleptycznie stwierdzić, co w niej mam (DII czy DIII), bo żadnej naklejiki ani tabliczki nie posiadam.

 

A i jeszcze jedno - wyczytałem teraz, że np. w ofercie Castrola są 2 rodzaje DEXRON III:

Dexron III G-34427 (nazwa handlowa: TQ DEXRON III)- mineralny

Dexron III G-34027 (nazwa handlowa: AMX) - półsyntetyk

Który wybrać? Wydaje mi się, że ten TQ, ale pewien nie jestem.

Opublikowano
wiem że żadna to fachowa odpowiedź ale - dx2 jest bardziej wodnisty, natomiast dx3 bardziej treściwy :norty: jednak mała szansa abyś ustalił skład i rodzaj wlanego oleju - pewnie i tak już będzie lekko lub mocniej szarawy. Dlatego nie zaprzątaj tym sobie głowy, wlej 3.litry DIII-elf --- tylko czyń to ostrożnie i w miarę dokładnie, nadmiar oleju zaszkodzi automatycznej skrzyni biegów równie mocno jak zbyt mała ilość.

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano

Jeszcze raz dzięki!

Olej będzie wlewał mi mechanik, a ponadto znalazłem szczegółowy opis całej procedury wymiany.

Chcę tylko jak najwięcej informacji i sugestii zebrać :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.