Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie czy ktoś możne mi powiedzieć różnice miedzy tymi silnikami który jest najmłodszy i w jakich modelach występują, który z nich jest najlepszy.... i gdzie można zobaczyć pod maska jaki to właśnie silnik.....
Opublikowano
No jak nazwa wskazuje M40 8 zaworowy to najsłabsza jednostka i raczej nie lubiana z powodu wycierania się rozrządu :roll: M43 - 8 zaworowy o mocy 116KM to silnik który zastąpił M40. M42 to silnik 16 zaworowy na podwójnym wałku o mocy ok 140 KM oznaczony symbolem IS i tym samym najlepszy z silników 4 cylindrowych
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Swap oznacza przerzucenie silnika, wiązki kabli i komputera do danego auta
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
M40 na pasku ,M42 i M43 na łańcuszku ale M42 najsilniejszy bo jest o pojemności 1.9l a oznaczenie ma 318is
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

tak...Wszystkie IS są pojemności 1.9l

 

ja mam 323i a mam silnik 2.5 tak to już jest z tymi symbolami

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

niestety nie wszystkie podane wyzej informacje sa prawdziwe

 

M40 to silnik 4 cylindrowy, 8 zaworowy z napędem rozrządu paskiem zębatym, wychodził w pojemnościach 1,6 (M40B16) i 1,8 (M40B18), czyli odpowiednio 102KM i 113KM, wkładany do późnych E30, wczesnych E36 i czasem E34, silnik jest uważany za nieudany

 

M43 to silnik 4 cylindrowy, 8 zaworowy z napędem rozrządu łańcuchem, jest jakby rozwinięciem M40, pojemności 1,6 (M43B16) 105KM, 1,8 (M43B18) 115KM i 1,9(M43B19) 105KM i 116KM, wsadzany do E36 od 93 roku, późnych E34, a w wersji M43B19 do E46 przed liftem (sedan, touring i coupe) i późnych E36 compact, dodatkowo M43 stosowali w Z3, M43B19 ma plastikowy kolektor ssący

 

M42 to silnik 4 cylindrowy, 16 zaworowy, z łańcuchem rozrządu, występował tylko w pojemności 1,8, stosowany w E30 i E36 (ale różnią się mi.in. kolektorem ssącym), moc silnika to 136KM (E30) i 140KM(E36), oznaczenia samochodów to 318is (318ti w E36 compact), silnik jest typowo wysokoobrotowy, tnz ma w miarę niewielki moment obrotowy przy dość wysokich obrotach (nie pamiętam teraz dokładnie), ale za to wysoką moc

 

M44 to silnik który jest rozwinięciem M42, też 4 cylindrowy, 16 zaworowy, z łańcuchem rozrządu, ma pojemność 1,9, moc 140KM, jest nieco bardziej ekonomiczny niż M42, ma troszkę niżej położony maksymalny moment obrotowy i jest on wyższej wartości, silnik różni się osprzętem od M42, na pierwszy rzut oka można go rozpoznać po innym przepływomierzu (jest plastikowy z tzw. gorącym drutem, w odróżnieniu od M42 - metalowy, klapkowy), silnik występował w późnych E36 (318is i 318ti w compactach) i Z3.

 

pozdr

wesołych Świąt

Opublikowano
Dziękuje Ci kolego bardzo teraz juz wiem w 100% czym one sie różnią a powiedz mi jeszcze czy na silnikach w BMW są wybijane takie symbole jaki to silnik czy trzeba samemu do tego jakoś dojść? :)
Opublikowano
Dziękuje Ci kolego bardzo teraz juz wiem w 100% czym one sie różnią a powiedz mi jeszcze czy na silnikach w BMW są wybijane takie symbole jaki to silnik czy trzeba samemu do tego jakoś dojść? :)

Witam

 

Każdy silnik da się poznać z wyglądu. Tylko pojemność może pozostać tajemnicą...

Temat wałkowany na forum tysiące razy... :search: :search: :search: :search: :search: :search:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Buli, do tego nie jest potrzebne forum!!!! Wpisujesz gogle bmw 40 lub bmw m42, lub bmw m43, patrzysz na grafikę i różnicę widać od ręki. Nie trzeba tego forum ani innego aby znaleś podstawowe info w necie. Fakt, na forum powinna być jednoznaczna informacja, ale nie ma. Ale możesz uwierzyć na słowo, że było kilkanaście tamatów jak odróżnić dany silnik, ale tematy nie wynikały z kwesti różnić silników a innych a dalej w postach o tym była wzmanka. A z tego co zauważyłem to wyszukiwarka forum średnio z tym sobie radzi. Ale GOOGLE jest niezawodne, więc nie ma problemu by odróżnić dany silnik.

 

PZDR>

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.