Skocz do zawartości

olej w kolektorze ssacym M60 B30


rombana

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie chodzi o post OLEJ W KOLEKTORZE SSACYM M60 B30 .Jak juz wczesniej pisalem moja V8emka dlawi sie olejem z kolektora ssacego .Tylko ze oleju z miski nie ubywa ,odme wymienilem bo myslalem ze jest peknieta membrana ktura uniemorzliwia przedostanie sie oleju z skrzyni korbowej.Jest tak od poczatku jak kupilem samochod.I czy wie ktos dlaczego jeden waz od odmy jest zaslepiony :?: Edytowane przez rombana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Olej może dostawać się do kolektora tylko i wyłącznie przez odme(dużo masz tam tego oleju).Musisz to wszystko doprowadzć do stanu fabrycznego(nie znam tego silnika więc nie wiem czy ten drugi otwór jest fabrycznie zaślepiony czy ktoś sam to zrobił).Olej zaczyna wywalać przy zatkanym separatorze albo gdy silnik czeka remont(kompresja mocno ucieka do skrzyni korbowej tzw. przedmuchy).Druga sprawa;jeżeli silnik pali olej a oleju nie ubywa to jest tylko jedna możliwośc,do oleju dostaje się paliwo.

1Lejący wtryskiwacz-ale to byś musiał zauważyć bo by mocno kopcił i na jałowym bardzo nierówno pracował.(chyba że leja wszystkie ale musiałby naprawdę mocno kopcić)

2Przez regulator ciśnienia paliwa-należy zdjąć wężyk podciśnieniowy regulatora i bedziesz widział czy nie wylewa się z niego paliwo prosto w kolektor(silnik też nie będzie zbyt równo pracował)

O ile się nie myle za kolektorem ssącym masz jakiś zaworek zwrotny połączony z odmą(http://www.realoem.com/bmw/select.do)poszukaj tu.Może z nim coś nie tak.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa z cisnieniem w skrzyni korbowej jest nastepujaca.Powietrze jest zasysane jak tylko odkrece korek .Po odkreceniu korka z obrotami nic sie nie dzieje a przeciesz powinna zareagowac.Na wolnych faktycznie nie pracuje za dobrze, nie skacze na obrotach tylko ja rzuca.I jeszcze jedno jest slyszalny ciag powietrza zasysanego ale nie mam pojecia skond pryskalem tu i uwdzi zeby zassala sobie i skoczyla na obroty ale nic.Boje sie ze podwraca mi te podcisnienie wargi na uszczelniaczach juz od strony skrzyni na wale zmienilem.Oleju jest na grubosc dwoch zapalek.Owszem jest membrana w odmie ktora dziala jak zaworek .Mierzylem cisnienia na cylindrach i jest ok na 7 garkach po 12 na 8 11.5 .Wymienialem olej miesiac temu i specjalnie zlalem do banki paliwo bylo by czuc.Mysle o tym wtrysku co muwiles postaram sie to sprawdzic.Jeszcze jedna sprawa po prawej stronie silnika jest slyszalny klank nie glosny ale jest slychac go na wydechu zas po lewej cisza jest to dzwiek jak by ktos wrzucil naretke na wydech .Specjalnie odkrecalem katy zeby zlokalizowac .Lecz pies jest pogrzebany durzo glebiej.DZIEKI ZA POMOC :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest tam ladnie rozrysowane przez otwor nr 4 wchodzi odpowietrzenie skrzyni korbowej a numer 3 jest w moim silniku fabrycznie zaslepiony.Wlasnie mam przed soba starom odme i numer 3 jest terz zaslepiony morze mam zlom odme.Numer z orginalu 1 736 170
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba że przewód nr 11 jest zatkany to olej nie ma jak zejść z separatora

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE11&mospid=47381&btnr=11_1291&hg=11&fg=15

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podciśnienie w skrzyni korbowej powinno być śladowe. Jeżeli rurka 11 jest zabita szlamem po kiepskim/niezmienianym (niepotrzebne skreślić) oleju, to płynny olej z separatora wędruje do zaworka odmy w kolektorze. Ale podobnie będzie się działo, jeżeli tenże zaworek zamiast puszczać ograniczoną ilość oparów oleju, będzie puszczał tyle ile zmieści się wężem - wtedy olej zamiast iść rurką 11 w dół, będzie szedł rurką 11 w górę i do kolektora. Generalnie kup NOWĄ część a nie używaną ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE11&mospid=47381&btnr=11_1498&hg=11&fg=40 część 3). Nie zbiedniejesz, a ile mniej roboty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede muśiał ale dopiero jak śie zrobi ćieplej, bo obecnie mam w domu zajęte dwa stanowiska.Jaki olej powinno sie lać do m60 b30.Auto jeżdziło na BP 5W-40 ale zmieniłem na 10W-40 bo myślełem że sie wyćiszy.A niestety jest gorzej ,zrobiłem tak już 6000 km czy jak przejdę spowrotem na 5W-40 nic nie bedzie klepać :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym stukaniem w kolektorze ssacym mialem to samo w mojej buni kolektor wydechowy jest z podwojnej rury i masz tak samo jak u mnie przepalona wewnetrzna rure najprosciej nawiercic w kilku miejscach(uwazaj zeby przewiercic tylko jedna warstwe) i zespawac :P Ps. niezle sie nameczylem zeby to zlokalizowac te stuki :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.