Skocz do zawartości

granadziarz

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 M60B30 kombi 1994 - była....
  • Lokalizacja
    Pruszcz Gdański
  • Zawód
    Mechanik

Osiągnięcia granadziarz

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. granadziarz

    żawówki h1 100W

    Panoooowie, chłop podjął decyzję, więc merytorycznie, merytorycznie. Ja tam lubię mieć "światła do jazdy dziennej w nocy" :-) i nikt mnie nie przekona, że lepsze słabsze niż mocniejsze. Żadne +1500% nie dają takiego światłą jak markowe 100 lub 110W. Markowe, żeby żarnik trafił w ogniskową lustra. Pisałem o tym tutaj viewtopic.php?f=71&t=117657
  2. granadziarz

    żawówki h1 100W

    Przyjacielu Ziutek_O-ka. Odbłyśniki nawet hella ma w drogowych metalowe. Lampom nic nie będzie. Natomiast musisz zmienić bezpiecznik na drogowych (grzeje się i topi plastik, chociaż nie przepala się). Oryginalny przekaźnik (zassij schematy z sieci) wytrzymuje. Więc śmiało zakładaj setki do drogowych. Pozdrawiam :-)
  3. dobra, są dostępne dyfry teoretycznie 3,23, tylko czy ktoś może powiedzieć, gdzie szukać numeru oryginału? jakaś blaszka, bity, tabliczka, odlew?
  4. dziękuję za VIN mojego karawana. Jeszcze zapytam szanowne gremium, czy jest gdzieś na stronie tłumaczenie na polski opcji wyposażenia?
  5. to i ja dołączę się do prośby o szczegóły wyposażenia fabrycznego mojego karawana: WBAHK11060GF46178 pozdrawiam.
  6. parę spraw: 1. Jak z zewnątrz dyfra odczytać przełożenie przekładni głównej? 2. Jakie przełożenie dyfra powinno być w M60b30 touring manual? 3. Napęd prędkościomierza jest z wnętrza dyfra: z zebów talerza, czy jest osobna tarcza zębata? Pytam, bo nie wiem czy jak założę krótszy dyfer to czy wskazania będą takie same? Z tego: http://www.realoem.com/bmw/select.do wynika, że powinienem mieć 3,23. Jak na tak upiornie długi dyfer wydaje mi się że mam strasznie krótkie biegi. Na II biegu nie mogę zrobić 100, bo mi się kończą obroty. Stąd pytanie 1 i 2. Mam do kupienia dyfer od M30B35 i wychodzi że powinien mieć przełożenie 3,64. Też chciałbym bez rozkręcania dekla sprawdzić przełożenie. Nie każdy sprzedający zgodzi się na rozkręcanie. Również stąd pytanie 1. No i strach, że jak założę wolniejszy dyfer, to w ogóle będę musiał z II ruszać. Wydaje mi się że mam coś namieszane z dyfrem, bo jest strasznie wolny. znalazłem coś takiego: >>Postprzez sim_one » Pon Sie 02, 2004 5:26 pm Barto napisał(a):moze ktos ma tez przelozenia do mojego modelu :) :?: :?: Do E34 520i znalazłem 2 ale nie wiem czym się różnią (może vanos?) - pierwsze są identyczne jak w 535i drugie prawie identyczne z 530i: Bieg 1 - 3,83 / 4,23 Bieg 2 - 2,20 / 2,52 Bieg 3 - 1,40 / 1,67 Bieg 4 - 1,00 / 1,22 Bieg 5 - 0,81 / 1,00 Wsteczny - 3,46 / 4,04 Pozdrawiam - Sim One - <<< czyli już wiem, że upiornie długi most musi być pod skrzynię z bezpośrednią piątką, jaką zapewne mam u siebie. Dobra, to pozostaje wciąż pytanie 1. Dobra doczytałem się dalej: >>Postprzez cache » 26 Paź 2007 22:43 moze tutaj znajdziesz cos w tym temacie: http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm << To już wiem co jest grane. Teraz odczytać tylko przełożenie z tego co siedzi w samochodzie.
  7. granadziarz

    klosz clear

    tyle, że mi chodzi o przód, nie spasterzyłbym tyłu lexusami. Problem jest ze zdobyciem przedniego cleara do E34 jak się w niego złapie kamyka. Z powodu temperatury nie trzymają się go nalepki na dziury w szybach :-)
  8. Spoko. To nie pierwszy mój samochód z gold rally. Najsłabszym elementem są zawsze styki w kostkach i przekaźnik. Jeżeli zrobię (a zrobię) porządek ze stykami (czyszczenie mechaniczne i dogięcie) to pozostaje przekaźnik. A ten jak się zjara, to się wyprowadzi na kabelkach 4 mocniejsze :-) Mam już reflektorki po regeneracji odbłyśników. Teraz mój karawan czeka na reanimację blachy (bo mu się oberwało z lekka) Założone 4 nowe szkła, wszystko co ma nie odbijać światła poszło w czarny mat (650 stopni - powinno wytrzymać). Po próbie z reflektorem w ręku jest idealne widmo światła, jest bajka. W trakcie realizacji ledowe światła dzienne w białych kierunkach (ringi mi się nie podobają), bo nie mam zamiaru katować żarówek całą dobę. Jako ciekawostkę napiszę, że miałem jakąś używaną 100W tungsram. Już na pierwszy rzut oka widać było, że żarnik jest w innym miejscu i dłuższy niż w Philipsie. Założyłem ją z ciekawości. I okazało się że nie ma w ogóle widma - bezkształtna plama światła. Wystarczyło widać te parę milimetrów, żeby źródło światła nie trafiło w ogniskową lustra i soczewki.
  9. granadziarz

    klosz clear

    Skąd wziąć klosz clear jak się go straci? Wszyscy sprzedawcy gałami wywalają. Kupić sobie nowy komplet???
  10. Tak więc nabyłem drogą kupna reflektorki BOSCH i rozebrałem. Nad żarówką odbłyśnik solidnie zmatowiały - po przetarciu żony płatkiem kosmetycznym, okazało się, ze odbłyśnik był utleniony i został na płatku... Więc zapadła decyzja o regeneracji. Nabyłem 4 nowe szkła (hehe, 12 zł szt....) a lustra od mijania jadą do Wrocławia. Dlaczego aż tam? Otóż wszyscy krzyczą 70pln za 1 szt lustra, a tam http://www.vacmet.kn.pl/kontakt.html 30 zł/szt pod warunkiem jednak, że sami całkowicie to rozbierzemy. Rachunek jest prosty 140 a 60 to jest różnica. Nawet jak dodam przesyłkę do i od kolegi we Wrocku. Dodam jeszcze, że na plastikowe Helle w ogóle kręcą nosami w zakładach metalizacji próżniowej. Jakoś ich nie lubią... Już się cieszę co będzie po powrocie z Wrocławia. Niech się stanie jasność :-)
  11. Wyczyściłem od razu po kupieniu, ale co to da jak lustro jest szare zamiast srebrnego :-( Dam do regeneracji lustra, ale wolę dać metalowe a nie plastiki.
  12. Czy dobrze rozumuję po poście TSA55 że bosch na lustra z ZnAl-u?
  13. to sprawdź drożność rurki 11
  14. hella ma plastikowe lustra, już widziałem jeden po założeniu 100W. Zmienił geometrię :-( Czyli, mam rozumieć, że bosch ma lustra ze ZnAl? A co do żarówek, to jeździłeś kiedyś na Gold Rally philipsa? Eksperymentowałem trochę z żarówkami. Żadne +XX% nie dają takiej widoczności, ciepłe żółtawe światło nie męczy oczu w czasie długich nocnych tras, nie oślepia też kierowców z przeciwka. Założone do drogowych, nazwałem "światłami do jazdy dziennej w nocy" :-) Kolega kiedyś powiedział "nie ma takiej prostej, której końca nie oświetlą" A co najważniejsze - mają trwałość porównywalną ze zwykłymi żarówkami. Ból jest tylko taki, że philips przestał je robić i trzeba szukać leżaków magazynowych. Nie jest to wielki problem, bo są drogie i niechodliwe, więc jak ktoś ma to z ulgą sprzedaje. Oczywiście każdy subiektywnie podchodzi do kwestii widoczności w nocy i ja się po prostu przekonałem do tej żarówki. Dlatego z maniackim uporem będę dążył do założenia tych żarówek.
  15. Podciśnienie w skrzyni korbowej powinno być śladowe. Jeżeli rurka 11 jest zabita szlamem po kiepskim/niezmienianym (niepotrzebne skreślić) oleju, to płynny olej z separatora wędruje do zaworka odmy w kolektorze. Ale podobnie będzie się działo, jeżeli tenże zaworek zamiast puszczać ograniczoną ilość oparów oleju, będzie puszczał tyle ile zmieści się wężem - wtedy olej zamiast iść rurką 11 w dół, będzie szedł rurką 11 w górę i do kolektora. Generalnie kup NOWĄ część a nie używaną ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE11&mospid=47381&btnr=11_1498&hg=11&fg=40 część 3). Nie zbiedniejesz, a ile mniej roboty.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.