Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od początku miałem problemy z znikającym olejem, wymieniłem odmę, uszczelniacze zaworowe a olej i tak znika teraz ponad 1l/1000km, w dodatku jak dziś robiłem dolewkę zobaczyłem maź pod korkiem oleju. Ogólnie silnik ma masę nagaru w środku, wygląda na przegrzany i nie wiem czy inwestować w remont czy szukać nowego? pozatym ma swoją moc, chodzi ładnie i spala 11-12l gazu, proszę o sugestie

Opublikowano
a olej nigdzie jej nie wycieka :?: Na jakim oleju jezdzisz :?: Ile ma juz nalatane :?: Czy kopci z tylu albo smierdzi spalonym olejem :?:
Opublikowano
wycieku oleju nie ma, mobil 10w40. Na liczniku minęło dopiero 250tyś na kompie niby się zgadza przebieg. ostatnio na tle białego śniegu widać troszke czarną chmurkę jak daje gazu, tłumnik wygląda jak w dieslu zresztą olej też ...
Opublikowano
twojego opisu wywnioskowalem ze silnik jest przegrzany a zwlaszcza pierscienie a zwlaszcza zgarniajace no i ten nagar wzdryda mnje jak na codzien widze taki syf w silniku [sory]Na twoim miejscu kupil bym drugi goly motor z gwarancja [ tak ja bym zrobil] :cool2:
Opublikowano
zmieniałeś na ten sam silnik czy wstawiłeś co innego? największy problem to dostać silnik z pewnego źródła, też bym wolał tak zrobić bo najszybciej i nie trzeba docierać tylko zeby parcha jakiegoś znów nie trafić :evil: patrząc po cenach allegro to za silnik trzeba zapłacić od 1,5 do nawet 3tyś. może ma ktoś do sprzedania pewną jednostke??
Opublikowano
nie silnik kosztował 3tys razem z wymianą. Jechałem sprawdzić go razem z mechanikiem wykonaliśmy jazdę próbną i sprawdziliśmy ciśnienia na cylindrach. Auto miało książkę serwisową. Silnik zalany olejem castrol 5w40. Silnika szukałem prawie pół roku i zamieniłem na taki sam
Opublikowano
nie silnik kosztował 3tys razem z wymianą. Jechałem sprawdzić go razem z mechanikiem wykonaliśmy jazdę próbną i sprawdziliśmy ciśnienia na cylindrach. Auto miało książkę serwisową. Silnik zalany olejem castrol 5w40. Silnika szukałem prawie pół roku i zamieniłem na taki sam

ja dałem 3,5 tyś

i na nic się zdało że jeździliśmy nim i mierzyli kompresję -- po pół roku przepaliło uszczelkę między 3a 4 cylindrem bo się okazało że już ktoś w angli silnik rozbierał i dał nową uszczelkę a nie splanował głowicy -- czyli do 3,5 tysiąca dołożyłem jeszcze 1,5

Opublikowano

czyli wszystko zależy od szczęścia...

zastanawiam się nad skorzystaniem z jednej z firm oferujących swapy, nie tak daleko jest mgarage, mają dobrą renomę i chyba chały nie odstawią, fakt że zapłacę troszke więcej ale wtedy mogę wrzucić 2.8 :) narazie jestem na etapie rozglądania się, ale większość silników stoi na palecie i mają po 100tkm przebiegu :evil: jest jeszcze gość w miejscowości łoniów, ogłasza również swapy na allegro i powiedział mi 4,5k za przerzucenie 2.8 do mojego autka, wymienia wszystkie płyny itp http://moto.allegro.pl/item842884169_swap_silnik_bmw_2_8i_m52_bmw_3_e30_bmw_3_e36.html

Opublikowano
Kup uzywany dol silnika m50/m52b25 i bedzie ok remont aluminiowego bloku mija sie z celem

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Mam pytanie. Czy przy wymianie silnika z 2.5 na 2.8 należy wymienić jakaś elektronike? a pojde krok dalej ze swapem na silnik 3.0 z modelu po lifcie? Czy ktoś takie coś juz robił ?
Opublikowano
z tego co się orientuje to sterownik silnika oraz ews, zeby działal immobiliser. nie wiem jak sie ma sprawa z przepływką, inny w 523 jest wydech. przerobka na 530 jest bardziej ponoć skomplikowana
Opublikowano
Kup uzywany dol silnika m50/m52b25 i bedzie ok remont aluminiowego bloku mija sie z celem

 

tylko kolego właśnie że nie wiem w jakim stanie jest mój dół silnika tzn czy poszły tylko pierścienie czy coś więcej, jak się bede decydował na remont to wtedy było by wszystko wiadomo a w tym przypadku się zastanawiam czy jest sens rozgrzebać obecny silnik. W sumie pracuje bardzo cicho i równo, nie słychać absolutnie żadnych stuków a spalanie ma w normie, osiągi mi ciężko porównać bo nie jeździłem ostatnio 523

Opublikowano
tylko kolego właśnie że nie wiem w jakim stanie jest mój dół silnika tzn czy poszły tylko pierścienie czy coś więcej, jak się bede decydował na remont to wtedy było by wszystko wiadomo a w tym przypadku się zastanawiam czy jest sens rozgrzebać obecny silnik. W sumie pracuje bardzo cicho i równo, nie słychać absolutnie żadnych stuków a spalanie ma w normie, osiągi mi ciężko porównać bo nie jeździłem ostatnio 523

 

I dlatego bym nie ryzykowal remontu aluminum bo to malo da kupil bym blok z m50 i w nim wymienil pierscienie m50 byly zeliwne i duzo wiecej znosily niz m52 blok m50 tokoszt ok 500zl z tlokami i walem do tego 200 pierscienie i ok 300 zl za planowanie glowicy i uszczelke i masz silnik ktory bedzie trudno zajechac :norty: Pytanie w jakim stanie masz glowice

 

Mam pytanie. Czy przy wymianie silnika z 2.5 na 2.8 należy wymienić jakaś elektronike? a pojde krok dalej ze swapem na silnik 3.0 z modelu po lifcie? Czy ktoś takie coś juz robił ?

 

Robilo to mase osob za kazdym razem potrzebne jest:

Silnik

ecu z ews i pestka w kluczyk

i kompletne sprzeglo przy wymianie z 2.5 na wiecej (240mm)

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Jesli chcesz pójsc w 3,0 v8 to raczej poradził bym ci 4.4. Te 3,0 litrowe , czegos im brakuje jedzie jak 2.8.
Opublikowano
Maź pod korkiem oleju w warunkach zimowych pojawia się praktycznie ZAWSZE jeśli auto jeździ na krótkich odcinkach i jest niedogrzane. Przegoń samochód w trasie, jeśli z silnikiem jest w miarę ok to cały nalot zniknie. Poza tym zgodnie z normami (...) silniki te mogą brać do 1litr oleju/1000km (swoją drogą tyle to mi nawet leśny maluch nie bierze... więc nie wiem skąd te normy...).

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
Może Ci coś podpowiem, miałem podobny problem tylko z silnikiem 2.0 też mi brał 1 litr oleju na 1000 km (po remoncie skrzyni biegów i późniejszym sprawdzaniu przez mechanika czy remont się udał ale to opowieść na oddzielny temat). Zrobiłem tak wymieniłem uszczelniacze przy okazji planowanie głowicy i nowe uszczelki, wymieniłem wszystkie pierścienie na tłokach po wcześniejszym pomiarze tulei cylindra (czy jak tam to się nazywa) do tego wymiana uszczelki pod miską olejową. Efekt taki że spadł apetyt na olej do 300 ml na 1000 km, zastanawiam się teraz nad wymianą odmy, ale nie wiem czy jest sens dalej pakować pieniądze w ten silnik. Morał z tego taki że kosztowało mnie to wszystko około 2000 zł a efekt marny, trzeba było posłuchać mechanika i wymienić silnik. Tylko tu jest znowu problem żeby nie kupić takiego samego (złoma).
Opublikowano
za 4,5 k zrobisz remont i będziesz wiedział co masz

zakładając że będzie do czego głowicę przykręcić ...

bloki aluminiowe nie lubią rozkręcania i skręcania bo gwinty się buntują

nie chce mi się tego opisywać kolejny raz ale dzięki pozrywanym gwintom kupiłem dwa silniki ...

przed tą opisaną uszczelką w tym silniku który mi teraz służy byłem przerażony ale dałem ją zrobić w serwisie p.Krystiana w Katowicach i wszystko skończyło się dobrze (1500zł dwa dni bez auta)

Opublikowano
oczywiscie ze m52b28 masz ciezki samochod wiec nic nie przemawia za braniem mniejszego :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
dzięki za porady, dzwoniłem do mgarage i mam zamiar się z nimi umówić na swapa z ich silnikiem, myślę że będę zadowolony :twisted: :twisted:
Opublikowano
kolego serwis nawet zaleca i mówi o tym jasno ze w bmw na 10000tys km. jest nawet wskazane dolac litr oleju bo ona tyle pobierze wiec nie masz sie czym przejmować bo to normalny proces... kolerga tez ma 7 tylko w 3l w benzynie i tez litr mu bierze wiec nie masz na co zwracac uwage

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.