Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

podczas ostatnich zimnych dni, zauwazylem bardzooo niepokojaca rzecz.

 

Przy odpalaniu samochodu rano albo po dluzszym postoju, slychac niesamowite stuki. Ich czestotliwosc zwieksza sie wraz ze wzrostem obrotow, ogromnie drży cale auto. Widoczny ogromny dym z wydechu. Turbina dziala prawidlowo, a na komputerze pokladowym nie ma zadnych bledow.

Kiedy auto sie rozgrzeje to wszystko wraca do normy.

 

Co moze byc przyczyna??

Edytowane przez baranmarcin
Opublikowano

Chodzi o BMW e60 530d 218KM.

 

Sprawdzilem szybko poziom oleju i mimo iz nie wyskakiwal zaden komunikat o niskim poziomie to okazalo sie ze bylo ponizej minimum. Dolalem 1 litr i poziom wskoczyl na wlasciwe miejsce i problem ustal. Zobaczymy na jak dlugo.

 

Mam nadzieje ze powodem stukania bylo niskie cisnienie oleju. Jutro wymieniam caly olej itd. Mam nadzieje ze to pomoze.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Może kturaś świeca żarowa nie grzeje albo uszkodził się sterowni świec żarowych co jest częstym przypadkiem. Przy tego typu usterce nic idrive nie powie. Trzeba gt1 sprawdzić albo innym programem do diagnozy DDE.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Swiece zarowe niby mialem wymienione, podobno 3 szt. ale po tej wymianie odpala gorzej niz przed. Dawniej po odpaleniu chodzil rowno, teraz przez chwile drzy silnik i traci obroty. Po chwili jakies 10-20s wraca do normy.
Opublikowano

Z któregoś hydrauliczngo kompensatora luzów spływa olej po dłuższym postoju.Silnik na tym garze nie pracuje i stuka wtedy zawór.CZasem pomaga zmiana oleju na świeży lub dolewka ale na 100% pomaga wymiana na nowy.

hej

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dymienie i szarpanie przy odpalaniu przy niskich temperaturach to na 100% świece żarowe nie domagają i przyczyna mogą byc pozostałe 3 te nie wymienione albo sterownik od świec. U mnie były identyczne objawy jak opisałeś ale u mnie akurat padł sterownik. Jak odpalałem wcześniej webasto to auto odpalało normalnie.
Opublikowano
jak dokładnie zdjagnozowałes padniety sterownik od świec? można to zrobic pod komputerem czy ręcznie woltomierzem? Ponoć sterownik ma oddzielne wyjście na każdy tor - do każdego cylindra i trzeba sprawdzać wszystko po kolei

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
A JA stawiam na którys wtrysk paliwa i nieprawidłową dawke paliwa i stąd te stuki .Podjedz do mechanika lub do aso i sprawdz jak dawkują wtryski paliwa
Opublikowano
Ja jednak stawiam na świece ale nie upieram się. Sterowanie świecami sprawdzili mi w warsztacie i nie bardzo wiem jak to zrobili. Wymienili sterownik i teraz nic nie stuka przy odpalaniu. Wtryski sprawdzaj w ostateczności jak wyeliminujesz świece i sterowanie. Oczywiście test na równomierność pracy silnika tez możesz sobie zrobić ale jak rozgrzany pracuje ok to raczej nie to. Oczywiście nie upieram się :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Sterownik świec żarowych to wydatek w Aso ok 500zł + wymiana. Trzeba zdjąć kolektor ssący i jeszcze troche pokombinować bo jest trudno dostępny. Ja za robociznę zapłaciłem stuwę ale nie w ASO.

Jeżeli chodzi o sprawdzenie wtrysków to tak jak pisałe wcześniej zróbcie to po wyeliminowaniu świec. Jak juz sie okaże że nie pomogło w co wielce wątpię to wtryski można sprawdzić w dwojaki sposób:

1. Przez kompa na równomierność pracy silnika - i jak sie okaże że według kompa wszystko w normie to

2. Należy wyjąć wtryski i dać na maszynę bo to badanie przez kompa pokazuje już naprawdę duże niedomagania wtrysków. To badanie komputrowe to prowizorka. Ja ponad rok walczyłem z dziwnym zachowaniem samochodu bywałem u wielu speców którzy w komputerze widzieli wszystko ok i załamywali ręce a prawda wyszła na jaw dopiero po sprawdzeniu wtrysków na maszynie bosha ale to nie temat do tego postu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.