Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam duży problem z moim E39 523i (silnik m52b25).

W miarę jak auto zaczyna się nagrzewać bardzo wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia. Objawia się to tym że najpierw lewy przewód wodny idący od silnika do chłodnicy robi się twardy jak kamień (na zdjęciu zaznaczyłem strzałką). Były już 3 takie sytuacje że ciśnienie w układzie było na tyle wysokie że:

1. Pękł zbiorniczek wyrównawczy

2. Zaczęło sadzić płyn (złącza przewodów, odpowietrznik, łączenie zbiorniczka z chłodnicą)

3. Pękła chłodnica (poniżej zbiorniczka wyrównawczego)

 

Oczywiście już po pierwszej przygodzie (miała miejsce wiosną tego roku) auto zostało przebadane w jednym z lepszych lubelskich warsztatów specjalizujących się w BMW. Niestety niczego nie znaleziono... Jeździłem z twardym przewodem aż do obecnej chwili kiedy to miały miejsce dwa ostatnie wydarzenia.

 

Auto już ósmy dzień stoi w warsztacie (BRJ). Wymieniono chłodnicę na nową, termostat, sprawdzono pompę wody i problem w dalszym ciągu jest (przewód robi się bardzo twardy). Fachowcy sprawdzali także czy jest dwutlenek węgla w układzie - okazało się że nie ma.

Zasugerowano mi że chociaż nie ma dwutlenku węgla to należałoby zdjąć głowicę i sprawdzić czy nie poszła uszczelka oraz przebadać głowicę czy jest szczelna.

Ja zacząłem już zastanawiać się nad wymianą silnika.

 

A tutaj kilka ważnych wskazówek:

- płyn w układzie chłodzenia nigdy nie przebarwiał się

- praktycznie wcale nie ubywało mi płynu

- auto nie kopci parą z tłumika (no chyba że przez jakiś czas po zapaleniu na zimnym silniku)

- olej bez białego nalotu, pod korkiem czysto

- silnik pracuje równiutko, ładnie się zbiera

- po wyłączeniu silnika po pewnym czasie ciśnienie w układzie spada i przewód robi się mięciutki

 

Tak jak powiedzieli fachowcy pozostaje już chyba tylko silnik.

Ja zastanawiam się jeszcze czy może przypadkiem poprzedni właściciel nie założył pompy wody od innego silnika... Może ma za słabą wydajność... Ale to tylko domysły.

 

Jak macie jakieś pomysły to proszę pisać!

 

http://krzysiek90210.fm.interii.pl/uklad_chlodenia/przewod.jpg

Opublikowano

po pierwsze, czy ci fachowcy potrafią prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia? procedura jest prosta, wiele razy tu opisywana ale wciąż jest czarną magią dla co niektórych :duh: Skutki nieprawidłowego odpowietrzania mogą odpowiadać objawom które opisałeś....

po drugie nie przegrzewa ci się silnik? Cudów nie ma, jeśli wszystko faktycznie dobrze sprawdzone - prawdopodobnie głowica do roboty... Niestety mam ogromny brak zaufania do wszelkiej maści fachowców, którzy najczęściej są powodem problemów :norty:

Weź sprawy w swoje ręce i posprawdzaj sam co trzeba w swoim aucie - na forum wiele razy było napisane co i jak...

Opublikowano

Nie ma takiej opcji żeby założyli inna pompę (mniej wydajną) - zresztą przegrzewał by Ci się silnik - a tak chyba nie jest?

Z wymianą całego silnika tak się nie spiesz :wink:

Spróbuj narazie na własną rękę odpowietrzyć układ chłodzenia - ewentualnie jak nie czujesz sie na siłach podjedz do innego zakładu - ale instrukcja jest na forum więc sobie poradzisz. Zrób to kilka razy . Jak to nie przyniesie rezultatów to trzeba ściągnąć głowicę i sprawdzić ją na szczelność. Optymistyczna wersja to padnięta uszczelka. pesymistyczna: głowica lub co gorsza blok - ale to sporadyczne przypadki

Opublikowano
Silnik nie przegrzewa się, ostatnio kilka razy odpowietrzany przez fachowców od BMW.

Niestety chyba uszczelka/głowica jest przyczyną problemów.

jak się nie przegrzewa i działa ogrzewanie po obu stronach to nie zdejmuj głowicy

chłodnice pękają ze starości

no i tak jak koledzy napisali - dobrze odpowietrzyć układ

akurat minoł rok jak odpowietrzyłem e36 325i -- gość jeździł po mechanikach by mu wymienili płyn i zawsze im właziło tylko 5 litrów z 10 jakie muszą wleź do układu

jak mu go zalałem i odpowietrzyłem to jeździ do dziś a wtedy myślał o sprzedaży auta

  • 11 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.