Skocz do zawartości

wybuch poduszki - i co dalej??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

czy po wystrzale poduszki kierowcy spowodowanej zrobieniem zwarcia :oops: trzeba wymienić taśmę pod kierownicą???czy może zostać ta co jest??

do tego wszystkiego jeszcze trzeba wymienić sterownik poduszek pewnie ??

 

poduszka 2 nabojowa z 6 kabelkami

pozdrawiam

Opublikowano
Taśmy wymieniać nie trzeba. Sterownika też. Trzeba podpiąć laptopa, wejść w sterownik AIRBAG i wykasować błąd poduszki. Dopóki tego nie zrobisz kontrolka na w zegarach nie zgaśnie.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie! Chciałbym wznowić temat. Mianowicie mam podobną sytuację do kolegi, muszę skasować błąd airbag w mojej e39 i pilne pytanie, czy można to zrobić jakoś samemu (zainwestować "grosze" w sprzęt podłączeniowy) i wykasować błąd czy jednak nie ma sensu się bawić i oddać to w ręce "fachowca"(czyli posiadacza sprzętu)?

Bo jednak miło byłoby zapoznać się z diagnozą komputerową e39, więc ile taki sprzęcik kosztuje??

...a i jeszcze jedno, jeśli mi ten "konkretny fachowiec-spec od zaawansowanej elektroniki" usunie ten błąd to jak sprawdzić czy zrobił to konkretnie?Bo słyszałem, że na kilka sposobów można sprawdzić czy poduszki były wystrzelone, sprawdzić przebieg auta(czy był korygowany)

Bardzo proszę o konkretne, wyczerpujące odpowiedzi na temat!To mój pierwszy post, więc nie chciałbym się zawieźć na samym początku na tym forum :) Pozdrawiam!

Opublikowano

za dobry interface do podłączenia samochodu pod komputer płaciłem niedawno w granicach 400 zł, a kasowanie błędu poduszki w warsztacie to koszt ok. 50-100 zł, więc sam zdecyduj co się bardziej opłaca.

nie bardzo wiem o co ci chodzi z tym sprawdzaniem wykasowanego błędu. jeżeli ktoś ci skasuje błąd to zniknie paląca się kontrolka od poduszek i tyle.

marek
Opublikowano
za dobry interface do podłączenia samochodu pod komputer płaciłem niedawno w granicach 400 zł, a kasowanie błędu poduszki w warsztacie to koszt ok. 50-100 zł, więc sam zdecyduj co się bardziej opłaca.

nie bardzo wiem o co ci chodzi z tym sprawdzaniem wykasowanego błędu. jeżeli ktoś ci skasuje błąd to zniknie paląca się kontrolka od poduszek i tyle.

 

...a jak wygląda podłączenie takiego auta pod komputer? gdzie znajdują się jakieś złącza i co można diagnozować w taki sposób? gdzie także można taki sprzęcik zakupić?(wiem że to trochę wybiega poza temat, no ale jeśli już jest to myślę, że jeden post nie zrobi różnicy...

a z tym sprawdzaniem to chodziło mi o to czy są jakieś miejsca w których zapisują się tego typu rzeczy, czy poprostu jeśli ktoś będzie się trochę bardziej znał od tego mojego fachowca który mi usunie błąd tych poduszek to czy będzie mógł sprawdzić czy jednak były wystrzelone czy nie

Opublikowano

u mnie złącze diagnostyczne znajduje się pod maską, a w nowszych samochodach jest już w kabinie. zdiagnozować można teoretycznie każdą usterkę układu elektrycznego i elektronicznego samochodu. interface kupiłem od kolegi nerwusa.

na początek zapoznaj się z działem diagnoza komputerowa, który powinien ci sporo wyjaśnić.

marek
Opublikowano
Wielkie dzięki kolega za pomoc!!!Zapoznam się na pewno, bo zawsze jakoś mnie to bliżej interesowało jak to się tam wszystko ma :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.