Skocz do zawartości

fumigao

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia fumigao

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. fumigao

    Wyskakujacy blad ABS\ASC

    Dołączam się do tematu, u mnie nie ma co prawda wariacji z innymi rzeczami, ale tak... Jadę sobie spokojnie drogą, wyprzedza mnie jakiś wariat i pokazuje na mnie palec, to ja dociskam i w zakręt wchodzę już ostrzej...oczywiście pointa nie jest tak ważna ;) Chodzi o to że gdy jadę delikatnie w zakręt to spoko, a gdy już tak ze zadziała trakcja to włącza się kontrolka trakcji i ABS i świeci, mimo tego że trakcja jest włączona i do czasu aż nie wyłącze stacyjki jest tak, wyłącze, włącze i znów czeka aż użyje trakcji... Nie wiem co jest grane, ale niezbyt mi się to podoba. Wiem, że wśród was są tacy czarodzieje, którzy znają takie sztuczki o których się mi nawet nie śniło, nie skąpcie swej wiedzy i napiszcie co trzeba zrobić aby to załatwić. Jesli już ktoś coś radzi to proszę o konkretne rzeczy, jeśli ktoś jest pewien tego co pisze ;) Szerokości Koledzy ;)
  2. Dziś byłem na diagnostyce i ku mojemu zaskoczeniu hamulce przód tył i ręczny spoko, a o ręcznym że tak klekocze to powiedział, że to normalne u nich że klekocze, bo tam są szczęki pływające i one nim się zacisną to tak przyklekocą; bo to koledzy tak, stoję na lekkim wzniesieniu, zaciągam ręczny i ruszam delikatnie na zaciągniętym ręcznym a później sprzęgło niżej i auto tak jakby pokołysze się do tyłu i znów do przodu( sprzęgło wyżej) i w tym przejściu pomiędzy przód tył( taka kołyską) przyklekocze. Czy wy też takie coś macie? Diagnosta mi mówił na to że tak ciężko się zaciaga ręczny takie coś, że linka jest podciągnięta i musi być nienasmarowana, mówił że aby lekko się zaciągało aby koła wlekło to trzeba by było linki wymienić i konkretnie je nasmarować, a podobno to rozbierania że hu hu... więc wolę już potrenować biceps prawej ręki i zaciągać mocno ;) Manolito77 Dziękuję Tobie za bardzo konkretny opis, a jeśli chodzi o to to ja wymieniłem całe hamulce z tyłu( tarcze, szczęki, klocki) tak jak pisałem wyżej, no i dlatego piszę o tym tu na forum, bo zdziwiło mnie to klekotanie. Mam e39 '96 M52 z założonymi lampami przód/tył po FL i teraz tak, nikt nie mógł broić przy tych lampach przednich bo ta lampa która paruje na przodzie to jest na ten twardy sylikon, a tego nie otworzysz, chyba że szlifierką kątową ;) więc to już fabryczne jakies rozstrzelnienie, jak już pisałem to przy dużej wilgotności przy włączonych światłach, najlepiej mijania+ drogowe, po 20 min świecenia tworzy się w dolnym narożniku od strony osi nerek w lewej lampie taka mgiełka która się z upływem czasu świecenia powiększa. Już miałem trochę do czynienia z lampami Hella właśnie od e39 i raczej ich pod względem funkcjonalności nie pochwalam, chodzi tu m. in. o regulacje i to parowanie. Manolito77 pisałeś, że trzeba nacinać blachę wstawiając lampy FL do autka przed FL, chodzi mi o tylne, a napisz mi dokładnie co tam trzeba nacinać? Pozdrowienia ;)
  3. Witam Kolegów z e39. Jestem dość świeżo upieczonym posiadaczem betki. Przyszło na wymianę hamulcy tył i zleciłem to takiemu mechanikowi, kupił tarcze Lucas, klocki Ferodo chyba ale nie jestem pewien, to nie istotne bo w parametry techniczne nie wchodzę no i jeszcze szczęki, czyli cały kpl. Na ogledzinach tego co wywinął zauważyłem że gdy zaciągnę ręczny i ruszę trochę do tyłu i przodu to tak dziwnie klekocze coś w tych szczękach, "mechanik" mówił że tak ma być bo one się układają do bębna(wew str tarczy) no rozumiem, ale naprawde tak stukają jakby nie wiem co to było. Po drugie ciężko zaciąga się drążek od ręcznego, on mi podciągnął linki przy drążku. Po trzecie od czasu jego roboty świeci mi się kontrolka "wadliwy układ hamulcowy" (!) Teraz pytania do was: -Gdzie jest zbiorniczek płynu hamulcowego? bo szukałem a nie mogę znaleźć, prawdopodobnie może brakować płynu właśnie i dlatego kontrolka świeci. -Czy u was też tak klekoczą te szczęki przy ręcznym? -Jak jak mocny jest u was ręczny (na ile ząbków trzeba zaciągnąć, aby koła się na tyle zklinowały by nie móc ruszyć do przodu)? -Czy u was ręczny też tak ciężko się zaciąga?Czy powinien iść delikatnie? Teraz temat z lampami tylnymi, więc mam lampy założone po FL i z niewiadomych przyczyn zbiera się w nich po deszczu woda, naprawdę dużo, nawet na pół lampy, myślę że to lecieć może pod szczeliną klapy bagażnika tam woda spływa i podchodzi pod ten plastik od lampy, ogólnie ciężki temat z tymi lampami po FL, bo przód też mam po i niby nie rozbierane wogóle lampy a gdy sobie poświecę światełkami, np rano czyli gdy powietrze ma dużą wilgotność to po 20 min zaczyna się robić mgiełka, czyli parują. Widać chłopaki z Helli dali ciała, ładne są, ale nic poza tym, bo regulacje też trzaskają bez przyczyny. Chłopaki poradźcie co z tymi kłopotami zrobić, mam jeszcze wiele takich różnych drobiazgów które mnie wkurzają, ten mechanik mówi że chciałbym zrobić fabrykę z niego bo tak podchodzę szczegółowo, ale to jest BMW, dbam o ten samochód i chcę aby był konkretnie utrzymany! Proszę o po moc osoby, które naprawdę się znają na rzeczy i wiedzą co boli nasze blaszki i wiedzą co piszą na tym forum. Swoją drogą to dzięki za przeczytanie referatu ;) Z góry dziękuję za pomoc! Szerokości!
  4. Witam. Nic na ten temat nie mogłem znaleźć, więc zakładam nowy... Kłopot polega na tym że nie świecą mi obwódki pokręteł nawiewów, mam oczywiście panel zwykły na pokrętła a nie klimatronic, więc jak to wymienić? jaka żarówka czy dioda? rozebrać już to umiem, tylko proszę o pomoc kogoś kto już to robił...pytałem w ASO i takich rzeczy jak żarówka czy dioda od tego to nie mają...jeśli już to trzeba by kupić cały panel, a wogóle nie pytajcie ile to kosztuje :) Z góry dziękuję za pomocne rady! Szerokości!
  5. ...no i wziąłem się za temat rozbierania kokpitu w e39 i jakoś jednak dało radę ;) Jeśli ktoś ma jakieś zapytanie odnośnie wymontowania czegoś z dechy rozdzielczej to pisać w temacie, chętnie pomogę :)
  6. Słuchaj Wojtek, wyciągnąłem Mid'a tyle że jak się teraz dobrać do radia?? tam widzę od frontu są takie dwie śrubki na torx 10 i to wszystko czy coś jeszcze tam jest?? no i panel klimy, ja mam zwykłe z pokrętłami, przez dziurę od Mid'a widzę że tam są takie linki nawijające się na te pokrętła... orientujesz się jak to wyciągnąć by nie uszkodzić?? no i jeszcze generlanie jedno.. kurde... bo tam w tym moim mid'ie jest ta blaszka którą trzeba przesunąć... no i przesunąłem wyciągnąłem, tyle że teraz nie chce ona się przesunąć z powrotem... muszę rozebrać tego mida?? Jeśli ktoś jest jeszcze obeznany w temacie to proszę pisać, każde dobre rady się przydadzą! :) Szerokości :)
  7. Możesz trochę jaśniej? Wyjąłeś MID czyli rozmontowałeś pół deski rozdzielczej od strony pasażera?? tzn. listewki (atrapy drewna) wyciągasz, śrubki odkręcasz, też śrubki które trzymają ze schowka i jedna z boku od strony drzwi i wyciągam całą deskę razem ze sterowaniem(tzn. radiem itp) ??Tak trzeba to zrobić czy jest jakies inne, łatwiejsze dojście?? Jesli mógłbyś zamieść zdjęcia... będę wdzięczny, bo ta klapka mnie irytuje, a jak coś to się zgłoszę po Twoją klapkę, ja mam drewno w tym grafitowym odcieniu Pozdrawiam ;)
  8. To jak, naprawdę nikt z was nie ma żadnego pomysłu jak te klapkę naprawić albo ewentualnie jak ją wymienić??
  9. fumigao

    wybuch poduszki - i co dalej??

    Wielkie dzięki kolega za pomoc!!!Zapoznam się na pewno, bo zawsze jakoś mnie to bliżej interesowało jak to się tam wszystko ma :D
  10. Oj przecież ja nic nie napisałem w stylu "BMW a radio na kasety w 2010" bo jak dobrze wiadomo to nawet były już nawigacje w 96...tyle że chodziło mi o tę klapkę... a po drugie to radia nie chcę zmieniać na jakieś nie fabryczne bo dla mnie to naprawdę wiejsko wygląda radio z tą ala zaślepką z allegro za 30zł... A w ogóle to byłbym bardziej zadowolony jeśli ktoś naprawdę konkretnie by się zabrał za opisanie problemu i wytłumaczył co trzeba zrobić, ewentualnie co kupić i jak wymienić aby klapka się domykała..bardziej niż czytanie czegoś co jest praktycznie nie związane z tematem, a na tym forum mamy sobie pomagać prawda, a nie komentować przypisy innych...tak czy inaczej ogólnie to wypada podziękować za zainteresowanie, tyle że PROSZĘ NASTĘPNYM RAZEM BARDZIEJ KONKRETNIE NA TEMAT!!! ;p Pozdrowionka i szerokości :D
  11. fumigao

    wybuch poduszki - i co dalej??

    ...a jak wygląda podłączenie takiego auta pod komputer? gdzie znajdują się jakieś złącza i co można diagnozować w taki sposób? gdzie także można taki sprzęcik zakupić?(wiem że to trochę wybiega poza temat, no ale jeśli już jest to myślę, że jeden post nie zrobi różnicy... a z tym sprawdzaniem to chodziło mi o to czy są jakieś miejsca w których zapisują się tego typu rzeczy, czy poprostu jeśli ktoś będzie się trochę bardziej znał od tego mojego fachowca który mi usunie błąd tych poduszek to czy będzie mógł sprawdzić czy jednak były wystrzelone czy nie
  12. Witam! Jeśli już był post na ten temat to przepraszam, lecz niestety nie mogłem niczego podobnego znaleźć. Klapka radia się nie zamyka,tzn.gdy ją chcę zatrzasnąć to wraca z powrotem do pozycji otwartej. Wie ktoś jak to można zrobić? Słyszałem, że tam może brakować sprężynki, tyle że jakiej i ewentualnie jak to dorzeźbić?? Klapka niby to głupota, jechać z tym można, tyle że strasznie wkurza, a tym bardziej gdy w roku 2010 widzę w swoim aucie odtwarzacz na kasety to aż krew zalewa, więc generalnie nastawiam się na radio ;) Ale bardzo proszę o odpowiedź, wiem że ten temat dotyczy większego grona posiadaczy e39 Pozdrawiam!
  13. fumigao

    wybuch poduszki - i co dalej??

    Witam serdecznie! Chciałbym wznowić temat. Mianowicie mam podobną sytuację do kolegi, muszę skasować błąd airbag w mojej e39 i pilne pytanie, czy można to zrobić jakoś samemu (zainwestować "grosze" w sprzęt podłączeniowy) i wykasować błąd czy jednak nie ma sensu się bawić i oddać to w ręce "fachowca"(czyli posiadacza sprzętu)? Bo jednak miło byłoby zapoznać się z diagnozą komputerową e39, więc ile taki sprzęcik kosztuje?? ...a i jeszcze jedno, jeśli mi ten "konkretny fachowiec-spec od zaawansowanej elektroniki" usunie ten błąd to jak sprawdzić czy zrobił to konkretnie?Bo słyszałem, że na kilka sposobów można sprawdzić czy poduszki były wystrzelone, sprawdzić przebieg auta(czy był korygowany) Bardzo proszę o konkretne, wyczerpujące odpowiedzi na temat!To mój pierwszy post, więc nie chciałbym się zawieźć na samym początku na tym forum :) Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.